Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Dit zijn nog eens echte maatregelen :
UIT HLN :
'''''''De grote Chinese stad Xi’an is begonnen met het testen van alle 13 miljoen inwoners, nadat ruim veertig nieuwe coronabesmettingen vastgesteld zijn. De autoriteiten willen naar aanloop van de Olympische Winterspelen geen risico nemen op een grootschalige verspreiding van het virus.'''''''
Je moet er niet aan twijfelen dat ze ook verder durven te gaan dan dit.
UIT HLN :
'''''''De grote Chinese stad Xi’an is begonnen met het testen van alle 13 miljoen inwoners, nadat ruim veertig nieuwe coronabesmettingen vastgesteld zijn. De autoriteiten willen naar aanloop van de Olympische Winterspelen geen risico nemen op een grootschalige verspreiding van het virus.'''''''
Je moet er niet aan twijfelen dat ze ook verder durven te gaan dan dit.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Ik ben precies niet alleen die er ongeveer zo over denkt!
"Als de overheid van mening is dat verplichte vaccinatie gerechtvaardigd is, moet zij dit doen op een transparante en niet op een verdoken wijze", benadrukt het Comité. Het herinnert eraan dat het Covid Safe Ticket (CST) in geen geval mag worden gebruikt als middel om vaccinatie op verdoken wijze af te dwingen.
Tuurlijk ben je niet alleen. Sla de vorige pagina er maar eens op na.
Ik ben het daar 100% mee eens. Zeker het derde punt: wanneer er een vaccinatieplicht bestaat moet je inderdaad mensen die dan nog altijd weigeren kunnen opsluiten (of op een andere strafrechtelijke manier vervolgen) op een zodanige manier dat er achteraf geen juridische procedures van kunnen komen.kazavubu schreef: ↑22 december 2021, 10:42 Ik ben precies niet alleen die er ongeveer zo over denkt!
Dat comité blaast koud en warm.
Ik zie de logica ervan in, dat vaccinaties niet verplicht kunnen worden vanwege de wetenschappelijke onzekerheden. Dit spul is splinternieuw. En twee vaccins gaven al dodelijke klontjes. We weten ook niet hoe lang de booster werkzaam blijft en (dus) hoe veel prikken er nog meer in de arm moeten.
Maar daarentegen is het nog steeds volstrekt onaanvaardbaar, dat ongevaccineerden IC-bedden innemen. Het is ook onaanvaardbaar dat ongevaccineerden het virus verspreiden. Dat doen ze immers nog nét wat effectiever dan een driemaal gevaccineerde.
Daarom, juist daarom, is de pass vaccinal de oplossing. Je biedt ze de keuze. Ofwel men neemt de vaccins. Ofwel men isoleert zichzelf volledig uit het openbaar leven. Dat laatste is namelijk ook een oplossing van het probleem. Maar het is wel één van tweeën.
Voorts is een pass vaccinal ook een uitstekend hulpmiddel in de pandemische fase. Men houdt de ongevaccineerden opgehokt zo lang het nodig is. En als de pandemische fase voorbij is, dan wordt de pass vaccinal volledig ingetrokken. Dan kunnen de ongevaccineerden weer naar buiten (maar ze hebben nog steeds de keuze gehad om ongevaccineerd te zijn).
Tenslotte biedt de pass vaccinal ook een oplossing voor het probleem van buitenlandse bezoekers. Wij kunnen wel de vaccinale verplichting invoeren, maar dat gaat in Nederland zeker niet gebeuren. Die hobbelen dus allemaal op de Meir rond. Maar zonder pass vaccinal komen ze alsnog nergens binnen, dus dan gaat de lol er vanzelf wel af.
Ik zie dus niets 'hypocriet' aan de pass vaccinal. Integendeel, de pass vaccinal geeft de vrije keuze: vaccineren of jezelf ophokken.
Ik zie de logica ervan in, dat vaccinaties niet verplicht kunnen worden vanwege de wetenschappelijke onzekerheden. Dit spul is splinternieuw. En twee vaccins gaven al dodelijke klontjes. We weten ook niet hoe lang de booster werkzaam blijft en (dus) hoe veel prikken er nog meer in de arm moeten.
Maar daarentegen is het nog steeds volstrekt onaanvaardbaar, dat ongevaccineerden IC-bedden innemen. Het is ook onaanvaardbaar dat ongevaccineerden het virus verspreiden. Dat doen ze immers nog nét wat effectiever dan een driemaal gevaccineerde.
Daarom, juist daarom, is de pass vaccinal de oplossing. Je biedt ze de keuze. Ofwel men neemt de vaccins. Ofwel men isoleert zichzelf volledig uit het openbaar leven. Dat laatste is namelijk ook een oplossing van het probleem. Maar het is wel één van tweeën.
Voorts is een pass vaccinal ook een uitstekend hulpmiddel in de pandemische fase. Men houdt de ongevaccineerden opgehokt zo lang het nodig is. En als de pandemische fase voorbij is, dan wordt de pass vaccinal volledig ingetrokken. Dan kunnen de ongevaccineerden weer naar buiten (maar ze hebben nog steeds de keuze gehad om ongevaccineerd te zijn).
Tenslotte biedt de pass vaccinal ook een oplossing voor het probleem van buitenlandse bezoekers. Wij kunnen wel de vaccinale verplichting invoeren, maar dat gaat in Nederland zeker niet gebeuren. Die hobbelen dus allemaal op de Meir rond. Maar zonder pass vaccinal komen ze alsnog nergens binnen, dus dan gaat de lol er vanzelf wel af.
Ik zie dus niets 'hypocriet' aan de pass vaccinal. Integendeel, de pass vaccinal geeft de vrije keuze: vaccineren of jezelf ophokken.
Volledig akkoord Dixit.
Men moet het de ongevaccineerden zo moeilijk mogelijk maken.
Men moet het de ongevaccineerden zo moeilijk mogelijk maken.
Cafés die openblijven, maar bioscopen met mondmaskers moeten toe. Wie begrijpt deze logica?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Broodje aap wellicht want om te mogen vechten had hij een vaccinbewijs nodig ...
Loop je in 2020-2021-2022 een longontsteking op, dan zal dat wel als covid gecatalogeerd worden. Ik weet wel niet waar deze man exact aan gestorven is.
Loop je in 2020-2021-2022 een longontsteking op, dan zal dat wel als covid gecatalogeerd worden. Ik weet wel niet waar deze man exact aan gestorven is.
Hmm, op zijn Instagram staan berichten dat hij niet gevaccineerd was alsook foto's in een ziekenhuis bed met slangetjes in zijn neus. Een longontsteking? Lijkt me straf voor zo'n beer en extreme sportman.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wie zegt dat hij een vaccinbewijs nodig had ? Er zijn toch een aantal niet-gevaccineerde topsporters ?
Wellicht was een negatieve test voldoende.
Oh, en de kans dat zo iemand doodgaat van een klassieke longontsteking is echt klein. Grote kans dat het echt Covid was.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zal inderdaad wel een covid geval zijn, er gaan nu eenmaal ook een heel klein percentage jongere en perfect gezonde mensen aan dood. Of dit nu echt door het ontkennen van covid of door het niet gevaccineerd zijn veroorzaakt is nog wat anders en als dat wel zo is; so what, het was zijn eigen en vrije keuze! Wie de moeite doet, kan in het wekelijkse covid rapport van Sciensano constateren dat in de leeftijdsgroep van deze man dagelijks 10 wel gevaccineerde mensen op IC belanden, minstens een kwart daarvan sterft. Dat daar ook perfect gezonde mensen gaan bij zijn, komt natuurlijk niet in de gazetten.