Holdings
TIP
Re: Holdings
Mijn top 5 holdings voor 2022
1) Compagnie du Cambodge (normaal zou ik ook andere topholdings uit de Bollore groep kunnen opnemen in mijn top 5 maar dit is misschien een beetje van het goede teveel)
2) Prosus
3) Camellia
4) EXOR
5) Velcan Holdings
Vielen net uit de top 5 maar ook zeer interessant Jardine Matheson Holdings, IDI, Compagnie du bois Sauvage, Wendel, Italmobiliare en voeg daarbij wat palmolieaandelen!
Merk op dat bijna al deze holdings met een korting noteren van om en bij de 40%.
Prettige feesten
1) Compagnie du Cambodge (normaal zou ik ook andere topholdings uit de Bollore groep kunnen opnemen in mijn top 5 maar dit is misschien een beetje van het goede teveel)
2) Prosus
3) Camellia
4) EXOR
5) Velcan Holdings
Vielen net uit de top 5 maar ook zeer interessant Jardine Matheson Holdings, IDI, Compagnie du bois Sauvage, Wendel, Italmobiliare en voeg daarbij wat palmolieaandelen!
Merk op dat bijna al deze holdings met een korting noteren van om en bij de 40%.
Prettige feesten
Tencent deelt aandelen JD.com uit. https://www.tijd.be/ondernemen/technolo ... 55553.html
Voor de geïnteresseerde: Een interessant « draadje » over laatste evoluties en waardering van Bollore/Odet.
https://twitter.com/ni_ru_san/status/14 ... 64293?s=21
https://twitter.com/ni_ru_san/status/14 ... 64293?s=21
EXOR
Het naar de beurs brengen van Iveco ( afsplitsing uit CNHI) krijgt vorm.
https://www.cnhindustrial.com/en-us/med ... al_EGM.pdf
Het naar de beurs brengen van Iveco ( afsplitsing uit CNHI) krijgt vorm.
https://www.cnhindustrial.com/en-us/med ... al_EGM.pdf
-
- Hero Member
- Contacteer:
'laeka schreef: ↑22 december 2021, 16:53 Mijn top 5 holdings voor 2022
2) Prosus
3) Camellia
4) EXOR
5) Velcan Holdings
Prettige feesten
Zoiets als de top 2000!
1. Investor
2. AvH
3. Sofina
4. Brederode
5. KKR ( geen holding maar investeringsmij. )
Ook fijne feestdagen
Onder het motto 'never never change a winning team' ga ik gewoon door met dezelfde winnaars:Jozefien1969 schreef: ↑23 december 2021, 22:25'laeka schreef: ↑22 december 2021, 16:53 Mijn top 5 holdings voor 2022
2) Prosus
3) Camellia
4) EXOR
5) Velcan Holdings
Prettige feesten
Zoiets als de top 2000!
1. Investor
2. AvH
3. Sofina
4. Brederode
5. KKR ( geen holding maar investeringsmij. )
Ook fijne feestdagen
1.Alphabet
2.Brederode
3.Sofina
4.Berkshire Hathaway
5.Dieteren
Leuke Feesten en goede gezondheid in 2022!
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Leuk dar er nog mensen zijn die hun top 5 bekend maakten.
1) Brederode
2) Investor
3) Ackermans
4) Sofina
5) GBL
2) Investor
3) Ackermans
4) Sofina
5) GBL
1) Brederode
2) Sofina
3) TINC
4) Prosus
(van mij een top 4 )
2) Sofina
3) TINC
4) Prosus
(van mij een top 4 )
Compagnie du cambodge iets meer dan 4% erbij gisteren. Bij vereenvoudiging van de structuur bij BOLLORE zal het volgend jaar wel eens een koers kunnen geven die bestaat uit 5 cijfers.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
We hebben ons hier bij de holdings misschien goed geamuseerd en bijgeleerd.
Maar als we op een faire manier aan reflectie doen, moeten we toch toegeven dat wie zich niet erg sterk heeft gefocust op de paar grote winnaars zoals een Sofina of Brederode en meer gespreid heeft belegd of heeft proberen te timen, ondermaats zal gepresteerd hebben tov de wereldindexen als een IWDA.
Neem nu op 5 jaar. Wie naast die absolute holding toppers ook een paar mindere goden zoals GBL, Prosus, Bois Sauvage etc en/of wat holdings die meer gemiddeld presteerden zoals Ackermans etc in port had, zal de duimen moeten leggen. Dat is toch zowat een constante sinds begin van dit draadje.
We horen of lezen dat misschien niet graag of negeren dat liever in ons hoofd, maar het is gewoon zo.
Maar als we op een faire manier aan reflectie doen, moeten we toch toegeven dat wie zich niet erg sterk heeft gefocust op de paar grote winnaars zoals een Sofina of Brederode en meer gespreid heeft belegd of heeft proberen te timen, ondermaats zal gepresteerd hebben tov de wereldindexen als een IWDA.
Neem nu op 5 jaar. Wie naast die absolute holding toppers ook een paar mindere goden zoals GBL, Prosus, Bois Sauvage etc en/of wat holdings die meer gemiddeld presteerden zoals Ackermans etc in port had, zal de duimen moeten leggen. Dat is toch zowat een constante sinds begin van dit draadje.
We horen of lezen dat misschien niet graag of negeren dat liever in ons hoofd, maar het is gewoon zo.
Volledig akkoord,in zelfde Schuitje met gbl,prosus,comp.du bois sauvage,tinc,gimv,wendel,eurazeo.