Energieleveranciers zullen frauderen
Re: Energieleveranciers zullen frauderen
Heb je een artikel? Ik kan niet meteen iets vinden.
Eén ding is wel zeker, er zit een patroon in. Eerst de voorschotten -ongevraagd- verdrievoudigen en geld aftroggelen. Daarna bescherming vragen bij de rechtbank tegen schuldeisers en rustig de handdoek in de ring gooien.
Da's juist, ik heb hier die vergelijking dan maar zelf gedaan voor gas.Beirings schreef: ↑22 december 2021, 21:51 Ondertussen een goed artikel gevonden dat mijn bovenstaande punt veel beter weergeeft en mijn vermoeden bevestigt. (kan niet linken maar te vinden op linkedin van kris voorspools)
Mijn conclusie: het is in deze volatiele markt onmogenlijk een juiste keuze te maken voor een variabel tarief gebaseerd op de prijsvergelijkings-websites zoals mijnenergie.be of de VREG...
Maar eigenlijk ben je nu beter af met vast contract.
De marktprijzen zijn veel hoger dan de vaste tarieven, zullen dat deze winter nog wel blijven, en het is in de winter dat je gas verbruikt.
Ttz als je het in december afsluit. In januari zullen de tariefkaarten hééél andere prijzen afficheren.
Voor variabel uiteraard, maar ook voor vast.
Het komt af:
De federale energiewaakhond Creg waarschuwt consumenten voor praktijken die de Luikse energieleverancier Mega toepast. Het gaat om aanbiedingen die neigen naar ‘bewuste misleiding’, aldus de Creg.
De federale energiewaakhond Creg waarschuwt consumenten voor praktijken die de Luikse energieleverancier Mega toepast. Het gaat om aanbiedingen die neigen naar ‘bewuste misleiding’, aldus de Creg.
Goedemiddag, James. Uitgeslapen voor een spetterende kerstavond?
Nog effekes Pukkie, om 16 uur mag de riem eraf
Maat toch al op SG bezig !? Dacht dat enkel vrouwen 2 dingen tegelijk konden ... Prettig kerstfeest straks.
CREG beschuldigt Mega van misleiding door veranderen van variabele formules. Staat zeker wel ergens in de zeer kleine lettertjes dat Mega de parameters van de index eenzijdig mogen aanpassen.
Zie https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-e ... 55895.html
Zie https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-e ... 55895.html
Blijkbaar willen energieleveranciers een situatie creëren waardoor men door het bos de bomen niet meer ziet, want ze verbieden om prijsvergelijking toe te passen op hun wel transparante vaste tarieven!
Probeer bv. maar eens op mijnenergie.be om enkel vaste electrciteitscontracten te vergelijken... blanco!
Terwijl er wel nog zulke formules op de markt zijn, maar men wil deze niet meer laten vergelijken en liefst ook niet meer contacteren.
Triestig want zo wordt vergelijken onmogelijk en de vergelijkingssites nutteloos gemaakt.
Probeer bv. maar eens op mijnenergie.be om enkel vaste electrciteitscontracten te vergelijken... blanco!
Terwijl er wel nog zulke formules op de markt zijn, maar men wil deze niet meer laten vergelijken en liefst ook niet meer contacteren.
Triestig want zo wordt vergelijken onmogelijk en de vergelijkingssites nutteloos gemaakt.
0) Wellicht te laat: meterstand noteren bij ingebruikname digitale meter (er staan bij bepaalde tellers mogelijk enkel kW op, zeg maar de testkilometers op je nieuwe auto)Zoefer schreef: ↑24 december 2021, 13:48 Ik heb sinds augustus een slimme meter. Ik hou al sinds jaar en dag maandelijks de meterstanden bij in een Excelbestand. Ik dacht dat het nu ging gedaan zijn met het maandelijks op een beduimeld blaadje de meterstanden over te schrijven om die dan nadien in dat bestand over te nemen. Maar helaas, op myfluvius kun je vanalles terug vinden behalve je actuele meterstanden
1) Details per dag downladen en in Excel steken
2) Alles optellen en je hebt je meterstanden
Ik weet het, een hele gedoe voor eigenlijk iets simpel, maar bij Fluvius zien ze het blijkbaar anders.
https://vtest.vreg.be/inquirer schreef: ↑25 december 2021, 07:36 Blijkbaar willen energieleveranciers een situatie creëren waardoor men door het bos de bomen niet meer ziet, want ze verbieden om prijsvergelijking toe te passen op hun wel transparante vaste tarieven!
bevat ook de vaste contracten
Zoals enkele dagen geleden reeds opgemerkt...
https://www.hln.be/dossier-exclusief-vo ... ~a5263666/
https://www.hln.be/dossier-exclusief-vo ... ~a5263666/
Tussen bevatten en ook nog kunnen afsluiten.........
Was zelf nog op tijd voor een vast contract dit voor de grote golf startte.
Estate Guru believer.
Inderdaad, de 'commerciele' vergelijkingsites hebben vaste formules uit hun lijsten geschrapt omdat ze gewoon niet meer verkocht worden: op de 'officiele' staan ze wél nog, maar probeer maar eens om er eentje af te sluiten als nieuwe klant.
Je zal merken dat het toevallig meteen in de soep draait via de website van de leveranciers van zodra je formules met een vaste prijs wil selecteren.
Je zal merken dat het toevallig meteen in de soep draait via de website van de leveranciers van zodra je formules met een vaste prijs wil selecteren.
Een whats app en de vraag stellen en geduld hebben.inquirer schreef: ↑28 december 2021, 17:16 Inderdaad, de 'commerciele' vergelijkingsites hebben vaste formules uit hun lijsten geschrapt omdat ze gewoon niet meer verkocht worden: op de 'officiele' staan ze wél nog, maar probeer maar eens om er eentje af te sluiten als nieuwe klant.
Estate Guru believer.