Mega verhoogt voorschot opnieuw?
Mega verhoogt voorschot opnieuw?
Dag iedereen
Zijn er nog mensen bij wie het voorschot plots is gestegen voor energie bij Mega voor januari? Eerst betalen we 50 euro per maand, dit is veranderd naar 143 zonder ons iets te laten weten (ik had het toevallig gezien door in te loggen op de website). Ik dacht dat dit niet meer ging gebeuren owv de klachten die mensen hierover hadden. Of ben ik verkeerd?
Zijn er nog mensen bij wie het voorschot plots is gestegen voor energie bij Mega voor januari? Eerst betalen we 50 euro per maand, dit is veranderd naar 143 zonder ons iets te laten weten (ik had het toevallig gezien door in te loggen op de website). Ik dacht dat dit niet meer ging gebeuren owv de klachten die mensen hierover hadden. Of ben ik verkeerd?
Laatst gewijzigd door DriesDav op 25 december 2021, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Mega verhoogd voorschot opnieuw?
Mijn voorschotfactuur was voor het eerst verhoogd in december. Toen ik deze week hiervan bericht kreeg, ben ik gaan kijken, en het bedrag is nog hetzelfde.
Vandaag in De Tijd: CREG beschuldigd Mega van misleiding, zie https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-e ... 55895.html
-
- Jr. Member
- Contacteer:
CREG (Commissie voor de REGulering van de Elektriciteit en het Gas) en VREG (Vlaamse REGulator voor de energie markt) zouden misschien beter reguleren dat energie leveranciers niet met zoveel verschillende index formules mogen goochelen. Het zou in elk geval een pak transparanter zijn voor de klant mocht er maar een of twee indexeringssystemen toegelaten zijn.
Bij mijn moeder gaat het veranderen van het voorschot wel, maar bij mij zie ik die functie niet, terwijl ik wel naar dezelfde pagina ga. Heel vreemd. Ik bel hen maandag eens (kan ik toch weer eens 30 min in de wachtkamer zitten voor ik antwoord krijg )
Mijn vraag was eigenlijk of Mega dit zomaar mag doen zonder mijn toestemming. Ik dacht dat dit onlangs veranderd was dat energie leveranciers niet zomaar het voorschot mogen veranderen naar hun goeddunken.
Voor variabele contracten mogen ze dag voorstellen, voor vaste niet. Bij variabele miet je immers die verhoogde prijs voor de levering betalen. Als je niet verhoogd dan bij de afrekening die dan wel eens zeer hoog kan uitvallen.
Zie index voor 2021 bij engie https://www.engie.be/nl/energie/elektri ... triciteit/
Daling jan-maart, verhoging april , daling mei en dan terug verhogingen sinds juni. Die index bedragen/maand of kwartaal´moet je dan in je varabele contractformule invullen om de prijs/periode te kennen. Sinds juni neemt die prijs toe.
Zie index voor 2021 bij engie https://www.engie.be/nl/energie/elektri ... triciteit/
Daling jan-maart, verhoging april , daling mei en dan terug verhogingen sinds juni. Die index bedragen/maand of kwartaal´moet je dan in je varabele contractformule invullen om de prijs/periode te kennen. Sinds juni neemt die prijs toe.
Het betreft een variabel contract. Aangezien ze niet weten hoeveel we verbruikt hebben nu en ook nog eens zonnepanelen hebben (wat ze ook blijkbaar niet beseffen, terwijl ik hen dit heb laten weten), vragen ze een nu veel te hoog voorschot.
Na alle faillissementen betaal ik toch liever te weinig dan te veel. Zelfs al gaan ze niet failliet, wil ik hen geen gratis lening geven als ik uiteindelijk minder heb verbruikt .
Als Mega dit lees: Jullie kunnen gerust zo blijven verder doen, dan wil ik jullie een lening geven via te hoge voorschotten aan een marktconforme rentevoet van 20%.
Re: Mega verhoogt voorschot opnieuw?
Ik ben bij Luminus en bij mij ze hebben nog nooit eenzijdig het voorschot verhoogd.
Ik geef maandelijks mijn meterstanden door op de website en dan stellen ze een nieuw voorschot voor en kan ik dat zelf aanpassen. Wil ik dat niet dan pas ik niets aan en blijft alles bij het oude
Ik geef maandelijks mijn meterstanden door op de website en dan stellen ze een nieuw voorschot voor en kan ik dat zelf aanpassen. Wil ik dat niet dan pas ik niets aan en blijft alles bij het oude
vreemd, deze week mijn voorschotfaktuur gekregen van Mega. Ik kreeg nu enkel een faktuur voor mijn aardgas. Voorschot elektriciteit zit er niet in.
Zo zou het inderdaad moeten gaan. Maar laatste tijd alleen maar problemen met Mega. Ze zijn bang dat ze te weinig geld gaan binnen krijgen.TikTak schreef: ↑25 december 2021, 19:22 Ik ben bij Luminus en bij mij ze hebben nog nooit eenzijdig het voorschot verhoogd.
Is bij mij ook zo gegaan 2 maanden geleden.
Paar dagen geleden wel van beide het voorschot verlaagt. Dat ging voordien niet.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ik heb het verlaagd naar 99 EUR
Vandaag de bevestiging gekregen, gasfactuur van 123€ naar 80€. Op de aanpassing elektriciteit is het nog wachten.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ik wacht nu al zestal weken op mijn eindafrekening?
Meterstanden zijn al lang doorgegeven...
Nog iemand die hetzelfde voor heeft?
Meterstanden zijn al lang doorgegeven...
Nog iemand die hetzelfde voor heeft?