Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Was al gezegd in Zuid Afrika dat Omikron meer kinderen in het ziekenhuis deed belanden.
https://www.hln.be/buitenland/in-zuid-a ... ~afd4ef3d/
https://www.hln.be/buitenland/in-zuid-a ... ~afd4ef3d/
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Ik schreef net dat ik niet weet waaraan deze man gestorven is. Verder schreef ik dat, als je overlijdt ten gevolge van een longontsteking, je heden ten dage als covid-dode wordt gecatalogeerd.Charlesvdw schreef: ↑25 december 2021, 15:01Wie zegt dat hij een vaccinbewijs nodig had ? Er zijn toch een aantal niet-gevaccineerde topsporters ?
Wellicht was een negatieve test voldoende.
Oh, en de kans dat zo iemand doodgaat van een klassieke longontsteking is echt klein. Grote kans dat het echt Covid was.
Wie moet je nu geloven? Insta, Waalse media, zijn vrouw, ... ? Hij vloog regelmatig mee naar het VK, kwam steeds rustig en aimabel over. RIP, Fréderic.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Laat ons de angst nog een beetje doen toenemen. Toen mijn 3 maanden oude zoon indertijd in het ziekenhuis belandde met het RSV-virus en er tegelijkertijd nog verschillende andere baby's lagen met hetzelfde haalde dat de kranten niet.TikTak schreef: ↑25 december 2021, 16:37 https://www.hln.be/oostende/opvallend-v ... ~a3a270b5/
Hopelijk wordt dit geen trend.
ik vind het zeer edelmoedig van die Waalse bokser dat hij zich liet ontslaan uit het ziekenhuis om thuis te sterven om zo plaats te maken voor andere Corona of uitgestelde patienten. Respect.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Pukkie007, meestal kan ik je bijdragen wel smaken, maar nu ben je onredelijk.pukkie007 schreef: ↑25 december 2021, 17:11Ik schreef net dat ik niet weet waaraan deze man gestorven is. Verder schreef ik dat, als je overlijdt ten gevolge van een longontsteking, je heden ten dage als covid-dode wordt gecatalogeerd.Charlesvdw schreef: ↑25 december 2021, 15:01
Wie zegt dat hij een vaccinbewijs nodig had ? Er zijn toch een aantal niet-gevaccineerde topsporters ?
Wellicht was een negatieve test voldoende.
Oh, en de kans dat zo iemand doodgaat van een klassieke longontsteking is echt klein. Grote kans dat het echt Covid was.
Wie moet je nu geloven? Insta, Waalse media, zijn vrouw, ... ? Hij vloog regelmatig mee naar het VK, kwam steeds rustig en aimabel over. RIP, Fréderic.
Akkoord, dat een 40-jarige man overlijdt aan Covid is onwaarschijnlijk. Maar het is nog veel onwaarschijnlijker dat een 40-jarige overlijdt aan een longontsteking. Dat maakt Covid de meest waarschijnlijke doodsoorzaak, zeker gezien de globale context - niet-vaccinatie, en gezien zijn Covidontkenning zal hij ook wel geen beschermingsmaatregelen genomen hebben.
Verder durf ik er mijn hand voor in het vuur steken dat iemand met een negatieve Covidtest die overlijdt aan een pneumonie nooit zal geclassificeerd worden als Covidoverlijden. Het was anders in het begin van de pandemie toen er nog te weinig testen waren, maar heden ten dage is dat absoluut onmogelijk.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
OK, ik ben onredelijk.
Feest maar lekker verder.
Feest maar lekker verder.
Zal wel meer rotzooi in zen lijf gehad hebben als je hem goed bekijkt, anabolen en andere spierversterkende middelen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Anabolen en covid zijn een gevaarlijke combinatie zoals blijkt uit een artikel van Eigenkracht.nl
Anabolenkuur maakt kwetsbaar voor corona
Het is slecht nieuws voor anabolengebruikers, maar het is niet anders. Anabolengebruik maakt dat gezonde en fitte sporters een verhoogde gevoeligheid hebben voor het coronavirus, blijkt uit de meest recente wetenschappelijke studies.
Verleden jaar, toen we niet meer konden ontkennen dat Nederland en de rest van wereld in de greep van het coronavirus waren gekomen, schreven we een webbericht over de mogelijke rol van anabolica bij het ernstig ziek worden door het coronavirus. Diverse experts in bodybuilding adviseerden anabolengebruikers te overwegen om tijdelijk het kuren te staken.
Goed, bij de meeste mensen die gezond van lijf en leden zijn is de kans op een serieus ziekbed of een dodelijke afloop gelukkig klein. Maar er zijn groepen waarvoor de kaarten minder gunstig liggen. Zeventigplussers bijvoorbeeld, of diabeten, of mensen die immuunremmers gebruiken. En heel misschien vormen anabolengebruikers ook een risicogroep.
Ik heb voor 't moment een zweer dicht tegen wat ze in Antwerpen 'maain nolleken' noemen (niet gelogen).Gebruikersnaam2 schreef: ↑25 december 2021, 17:12 Laat ons de angst nog een beetje doen toenemen. Toen mijn 3 maanden oude zoon indertijd in het ziekenhuis belandde met het RSV-virus en er tegelijkertijd nog verschillende andere baby's lagen met hetzelfde haalde dat de kranten niet.
Ik zou dat niet vergelijken met covid.
Rsv ook niet. Er sterven daar veel minder mensen aan bv.
Sterfte in België aan covid : > 28.000 mensen in minder dan 2 jaar tijd.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Met covid, niet allemaal aan covid.
Veel beterschap
Veel beterschap
Dank voor je medeleven. Ik doe mijn best.
Er waren er, vooral in het begin, die niet gedetecteerd werden MET Covid die wel stierven DOOR Covid.
Als het nog maar bij de helft van de mensen met Covid ook door Covid was, zijn het er nog altijd meer dan 14.000 he.
Ik denk eerder dat het er meer zijn dan minder.
Er waren er, vooral in het begin, die niet gedetecteerd werden MET Covid die wel stierven DOOR Covid.
Als het nog maar bij de helft van de mensen met Covid ook door Covid was, zijn het er nog altijd meer dan 14.000 he.
Ik denk eerder dat het er meer zijn dan minder.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Een pasgeborene van 3 maanden onder een koepel zien liggen waar ze extra zuurstof aan moeten geven omwille van RSV is nochtans niet iets waar een jonge ouder naar zit te verlangen, ik stel dat minstens gelijk aan covid bij borelingen.haelewyn schreef: ↑26 december 2021, 13:38Ik heb voor 't moment een zweer dicht tegen wat ze in Antwerpen 'maain nolleken' noemen (niet gelogen).Gebruikersnaam2 schreef: ↑25 december 2021, 17:12 Laat ons de angst nog een beetje doen toenemen. Toen mijn 3 maanden oude zoon indertijd in het ziekenhuis belandde met het RSV-virus en er tegelijkertijd nog verschillende andere baby's lagen met hetzelfde haalde dat de kranten niet.
Ik zou dat niet vergelijken met covid.
Rsv ook niet. Er sterven daar veel minder mensen aan bv.
Een zweer dicht tegen uw ol is waarschijnlijk ook niet aangenaam maar bij ondergetekende hebben ze een paar jaar geleden vierde graads-aambeien moeten uitsnijden, ik kan je verzekeren dat nog een paar schalen hoger ligt op de pijnschaal dan die zweer. Maar we bevinden ons nu wel in de categorie TMI (too much information ) maar jij bent wel begonnen.
De mortaliteit bij RSV besmetting ligt hoger dan ik op het eerste zicht gedacht had, geef ik toe.
''''''''''Wereldwijd krijgen naar schatting 33 miljoen jonge kinderen per jaar de diagnose RSV-infectie, in meer dan 3 miljoen gevallen volgt ook een ziekenhuisopname. Jaarlijks veroorzaakt het virus 118.000 sterfgevallen onder jonge kinderen.''''''''
''''''''''Wereldwijd krijgen naar schatting 33 miljoen jonge kinderen per jaar de diagnose RSV-infectie, in meer dan 3 miljoen gevallen volgt ook een ziekenhuisopname. Jaarlijks veroorzaakt het virus 118.000 sterfgevallen onder jonge kinderen.''''''''
Ik wil RSV niet minimaliseren maar het gaat hier om een persoonlijk drama vs. een wereldwijde pandemie …Gebruikersnaam2 schreef: ↑26 december 2021, 16:42Een pasgeborene van 3 maanden onder een koepel zien liggen waar ze extra zuurstof aan moeten geven omwille van RSV is nochtans niet iets waar een jonge ouder naar zit te verlangen, ik stel dat minstens gelijk aan covid bij borelingen.
Een zweer dicht tegen uw ol is waarschijnlijk ook niet aangenaam maar bij ondergetekende hebben ze een paar jaar geleden vierde graads-aambeien moeten uitsnijden, ik kan je verzekeren dat nog een paar schalen hoger ligt op de pijnschaal dan die zweer. Maar we bevinden ons nu wel in de categorie TMI (too much information ) maar jij bent wel begonnen.