Vlaamse Energieleverancier failliet
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Galactic, beetje context : dat staat gewoon in de faq , dat zijn niet mijn woorden. Zie screenshotje.
Alles kan failliet gaan daar zijn we het zeker over eens hoor.
Mijn enige toevoeging was een duidelijke lach. Nu als je het correct leest "kunnen jullie niet failliet gaan" en ze zeggen nee dan kunnen ze dus weldegelijk failliet gaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Klopt dit nu? Of was het fake news? Nemen ze geen klanten meer aan op startdatum 8/12 ?stranger schreef: ↑20 december 2021, 15:57 Voor wie nu een (gas)contract met Energie.be overweegt: uit hun mail vandaag:
"De eerst mogelijke startdatum van een contract bij Energie.be is 1 maart.
Door het faillissement van de Vlaamse Energieleverancier hebben we een heel hoog aantal aanvragen ontvangen en we willen graag onze kwalitatieve dienstverlening aan onze bestaande klanten kunnen blijven garanderen. Onze excuses voor dit ongemak."
Dit stond in een mail van Energie.be aan mij n.a.v. mijn vraag naar een mogelijke startdatum op 8/12/21.
8/12 is ook in het verleden. Tuurlijk lukt dat niet.
Dat lukt wel degelijk hoor. Staat zelfs zo in de FAQ van Fluvius dat dat kan en je dan niet bij hen als noodleverancier ooit iets moet betalen. Zit nu zo bij Eneco, die mij al verzekerd hebben dat ze het contract zullen laten starten op 7/12, hoewel, verstaanbaar, de administratieve molen nog moet draaien om alles in orde te hebben.
Dat Luminus dat niet doet is een strategische zet van hen, waarschijnlijk ter bescherming van hun financiën. Die tariefkaarten zijn ook niet voorzien op een plotse verdubbeling aan klanten...
Als dat zo makkelijk is, dan verdient Fluvius toch niets terwijl ze wel leveren. Ik zou dan denken dat je betaalt voor hetgeen je daadwerkelijk verbruikt. Zo kan iedereen 7/12 invullen en omzeil je Fluvius.rubenvb schreef: ↑24 december 2021, 14:35Dat lukt wel degelijk hoor. Staat zelfs zo in de FAQ van Fluvius dat dat kan en je dan niet bij hen als noodleverancier ooit iets moet betalen. Zit nu zo bij Eneco, die mij al verzekerd hebben dat ze het contract zullen laten starten op 7/12, hoewel, verstaanbaar, de administratieve molen nog moet draaien om alles in orde te hebben.
Dat Luminus dat niet doet is een strategische zet van hen, waarschijnlijk ter bescherming van hun financiën. Die tariefkaarten zijn ook niet voorzien op een plotse verdubbeling aan klanten...
Ja Kevva dat is zo geregeld. Als je binnen de maand veranderd kan je dat doen. Of dat in de praktijk gaan marcheren dat valt nog af te wachten
Sluit u uiterlijk op 6 januari 2022 een nieuw contract af? Dan kunt u aan uw nieuwe leverancier vragen om al vanaf 8 december 2021 klant te worden. Gaat uw nieuwe leverancier daarmee akkoord, dan kan dat met terugwerkende kracht in de achterliggende systemen aangepast worden. Geef in dat geval wel de juiste wisseldatum (8-12-2021) en wisselmeterstand (uw meterstand op 8-12-2021) mee aan uw nieuwe leverancier. U ontvangt dan geen factuur van Fluvius, enkel van uw nieuwe leverancier.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Sluit u uiterlijk op 6 januari 2022 een nieuw contract af? Dan kunt u aan uw nieuwe leverancier vragen om al vanaf 8 december 2021 klant te worden. Gaat uw nieuwe leverancier daarmee akkoord, dan kan dat met terugwerkende kracht in de achterliggende systemen aangepast worden. Geef in dat geval wel de juiste wisseldatum (8-12-2021) en wisselmeterstand (uw meterstand op 8-12-2021) mee aan uw nieuwe leverancier. U ontvangt dan geen factuur van Fluvius, enkel van uw nieuwe leverancier.
Laatst gewijzigd door Jamesken op 24 december 2021, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
ik ben overgestapt naar luminus ongeveer 3 weken geleden en nu al spijt, reeds 3 mails verstuurd nog op geen enkele antwoord gekregen talloze minuten aan telefoon gehangen krijg maar niemand aan de lijn.
wel al contract gekregen en zodanig nu cliënt.
gisteren van Fluvius 2 mails gekregen om meterstand voor gas door te geven, maar de meterstand van april 2021 klop aan geen kanten. contact met fluvius opgenomen en zij begrepen er ook niets van .
ik vraag mij af hoeveel oudere mensen er zo zullen bestolen worden, en zeker die die niet met de pc overweg kunnen.
ik had wel gedacht dat er problemen gingen van komen, altijd hetzelfde voor onze soort los het maar zelf op.
nog een zalige kerst toegewenst aan al de lezers
gisteren van Fluvius 2 mails gekregen om meterstand voor gas door te geven, maar de meterstand van april 2021 klop aan geen kanten. contact met fluvius opgenomen en zij begrepen er ook niets van .
ik vraag mij af hoeveel oudere mensen er zo zullen bestolen worden, en zeker die die niet met de pc overweg kunnen.
ik had wel gedacht dat er problemen gingen van komen, altijd hetzelfde voor onze soort los het maar zelf op.
Heb begin 2021 hier post geplaatst dat eind afrekeningen geschatte meterstanden zijn.delmondo schreef: ↑24 december 2021, 15:33 ik ben overgestapt naar luminus ongeveer 3 weken geleden en nu al spijt, reeds 3 mails verstuurd nog op geen enkele antwoord gekregen talloze minuten aan telefoon gehangen krijg maar niemand aan de lijn.
Nu na 7 maanden pas opgemerkt ?
Och ja de mijne staat ook geschat, maar wel de correcte aan Fluvius bezorgd.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Estate Guru believer.
Heb de eerste mail ontvangen i.v.m. mijn voorschotfactuur van energie.be mijn nieuwe leverancier na het failliet van de Vlaamse Energieleverancier
Ondertussen hebben wij van Fluvius ook de benodigde gegevens ontvangen om jouw voorschot te berekenen. Hierbij lijsten we de belangrijkste zaken nog even op.
De groothandelsprijzen zijn de voorbije 10 dagen met meer dan de helft gestegen ten opzichte van begin december. Om een hoge afrekening te vermijden, hebben we je voorschot(ten) dan ook berekend op de actuele marktprijzen.
Die nieuwe berekening zal mij een voorschotfactuur opleveren van +/- 25% duurder dan de voorgestelde voorschotfactuur van +/- 8 december en 300% meer dan wat ik betaalde bij de Vlaamse Energieleverancier.
Kan ik mijn voorschot nog aanpassen?
Ja, je kan je voorschot met 35% verlagen in de klantenzone. Als leverancier zouden wij willen afraden om je voorschotten te sterk te verlagen
Kan dus blijkbaar, maar ze raden het af.
Ondertussen hebben wij van Fluvius ook de benodigde gegevens ontvangen om jouw voorschot te berekenen. Hierbij lijsten we de belangrijkste zaken nog even op.
De groothandelsprijzen zijn de voorbije 10 dagen met meer dan de helft gestegen ten opzichte van begin december. Om een hoge afrekening te vermijden, hebben we je voorschot(ten) dan ook berekend op de actuele marktprijzen.
Die nieuwe berekening zal mij een voorschotfactuur opleveren van +/- 25% duurder dan de voorgestelde voorschotfactuur van +/- 8 december en 300% meer dan wat ik betaalde bij de Vlaamse Energieleverancier.
Kan ik mijn voorschot nog aanpassen?
Ja, je kan je voorschot met 35% verlagen in de klantenzone. Als leverancier zouden wij willen afraden om je voorschotten te sterk te verlagen
Kan dus blijkbaar, maar ze raden het af.
Ik verlaag in ieder geval mijn voorschotfactuur. Heb ik dan een hoge afrekening, OK. Maar ik geef geen kosteloze lening met het gevaar dat als ze ook failliet gaan ik het teveel betaalde niet terugzie.
Na een tijdje gul te zijn geweest met voorschotten omwille van de stijgende kost van energie doe ik hetzelfde dan jou.
ik breng mijn voorschotten ook terug tot een minimum om net genoeg te betalen, tot op de euro als het kan.
Eender welke afrekening er komt : er staat altijd wel genoeg geld op de rekening om dat te betalen. En anders zal het van de spaarrekening moeten gaan.
ik breng mijn voorschotten ook terug tot een minimum om net genoeg te betalen, tot op de euro als het kan.
Eender welke afrekening er komt : er staat altijd wel genoeg geld op de rekening om dat te betalen. En anders zal het van de spaarrekening moeten gaan.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
In de mail van energie.be stond dus ook:
Ondertussen hebben wij van Fluvius ook de benodigde gegevens ontvangen om jouw voorschot te berekenen.
Ik weet dus pertinent zeker dat Fluvius niets gedaan heeft om de 'benodigde gegevens' door te geven, want ze hebben geen enkele poging gedaan om de juiste meterstanden op te vragen op de wisseldatum en ze hebben ook niet gereageerd op de meterstanden die ik van 8 december heb doorgegeven via mail. Ze hebben dus een 'schatting' doorgegeven. Het wordt dus afwachten en controleren want ik heb wel een foto met de meterstanden met een krant van 8 december.
Ondertussen hebben wij van Fluvius ook de benodigde gegevens ontvangen om jouw voorschot te berekenen.
Ik weet dus pertinent zeker dat Fluvius niets gedaan heeft om de 'benodigde gegevens' door te geven, want ze hebben geen enkele poging gedaan om de juiste meterstanden op te vragen op de wisseldatum en ze hebben ook niet gereageerd op de meterstanden die ik van 8 december heb doorgegeven via mail. Ze hebben dus een 'schatting' doorgegeven. Het wordt dus afwachten en controleren want ik heb wel een foto met de meterstanden met een krant van 8 december.