Corona-virus.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Uiteraard door toegenomen weerstand onder de bevolking, enerzijds door vaccinatie, anderzijds door viruscontactCharlesvdw schreef: ↑28 december 2021, 18:49 In dit verband is het opvallend hoe de vierde golf tov de tweede golf groter was qua besmettingen, maar veel kleiner qua ziekenhuisopnames. Uiteraard een vaccinatie-effect. Ook het aantal overlijdens was veel lager. Een onderbelicht feit imho.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De omikronvariant is minder ziekmakend dan delta, dat zegt zelfs Van Ranst.
Gelukkig is deze variant zeer besmettelijk. Wat heb je aan een mildere variant als hij de andere varianten niet kan wegdrukken?
Gelukkig is deze variant zeer besmettelijk. Wat heb je aan een mildere variant als hij de andere varianten niet kan wegdrukken?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Uiteraardverbanneling schreef: ↑28 december 2021, 19:01Uiteraard door toegenomen weerstand onder de bevolking, enerzijds door vaccinatie, anderzijds door viruscontactCharlesvdw schreef: ↑28 december 2021, 18:49 In dit verband is het opvallend hoe de vierde golf tov de tweede golf groter was qua besmettingen, maar veel kleiner qua ziekenhuisopnames. Uiteraard een vaccinatie-effect. Ook het aantal overlijdens was veel lager. Een onderbelicht feit imho.
Misschien is Omikron wel een zegen: veel en snellere verspreiding van het virus maar met minder impact, dus meer besmette mensen maar met een goed afweersysteem (want veel antistoffen).
-
- Sr. Member
- Contacteer:
A blessing in disguise, zoals we dat in het mooi Nederlands noemen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Van "een griepje" naar een verkoudheid
Er wordt al weken bewezen dat omikron veel minder ziekmakend is.
Nu ziet men zelfs dat weerstand tegen delta verbetert na omikronbesmetting.
Zoals ik dus al weken zeg kan omikron ons uit deze ellende helpen, stop de paniek en laat alles los, des te sneller is alles terug normaal.
Nu wil de natuur ons eens helpen en laten we dat weer niet toe?
Zoals ik dus al weken zeg kan omikron ons uit deze ellende helpen, stop de paniek en laat alles los, des te sneller is alles terug normaal.
BDW: "Wir schaffen das"
https://www.gva.be/cnt/dmf20211228_96296408
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/21 ... r-vervoer/
Nou moe Niet dus!!
Nou moe Niet dus!!
Onbegrijpelijk dat al die Nederlanders naar de vuile en lelijke stad Antwerpen komen. Hebben die niks anders te doen ? Gekd verkwisten aan onnodige brol , ik doe er niet aan mee en ga voort met consuminderen. Voor het zesde jaar op rij minder uitgegeven dan het jaar er voor.December is zo als alle jaren mijn goedkoopste maand.
Niet zo vlug. Tot nogtoe is circulatie omikron vooral bij jongeren en zelfs dat "milder" kan voor 50 plussers ernstige gevolgen hebben net zoals de griep. Tegen griep kunnen die zich goed laten vaccineren, maar zelfs de covid booster beschermt al na enkele weken niet meer tegen besmetting wat dus voor ouderen en zwakkere een serieus probleem blijft. Daarvoor is een vaccin aangpast aan omikron en bij uitbreiding alle toekomstige varianten nodig.kingsfan schreef: ↑29 december 2021, 08:06 Er wordt al weken bewezen dat omikron veel minder ziekmakend is.
Ik ben nog maar 30+ en gezond dus zeg dat niet voor mijzelf, maar in tegenstelling tot sommige andere denk ik ook aan de ouderen en de velen met onderliggende aandoeningen in onze maatschappij.
Als alles positief blijft evolueren denk ik wel dat versoepeling zal volgen, maar in essentiele winkels lijkt mij logisch dat zeker tot aan de lente men de mondmaskers blijft handhaven zodat ook ouderen in alle veiligheid hun boodschappen kunnen blijven doen. Bij koud weer is de weerstand sowieso veel minder. Hopelijk is tegen de lente/zomer omikron ook gewoon verdwenen.
Laatst gewijzigd door Nikki01 op 29 december 2021, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed bezig, Brembos. Maar die vooroordelen mag je achterwege laten.
It's the time, it's the season. You know!
It's the time, it's the season. You know!
Ik hoorde bij de bakker deze week iemand zeggen dat hij en zijn vrouw Covid gehad hebben dus ze waren allebei positief getest.
Naar eigen zeggen zijn beiden gewoon gaan werken.
Zijn commentaar : 'stillekes zwijgen en verder werken'. Ik ken de man zijn beroep niet. Geen idee of hij dan met anderen in contact komt maar voor de meeste mensen is dat toch wel zo.
Dat is dan de mentaliteit van Vlaanderens', naar eigendunk gemeten, verstandigste inwoners zeker ?
Naar eigen zeggen zijn beiden gewoon gaan werken.
Zijn commentaar : 'stillekes zwijgen en verder werken'. Ik ken de man zijn beroep niet. Geen idee of hij dan met anderen in contact komt maar voor de meeste mensen is dat toch wel zo.
Dat is dan de mentaliteit van Vlaanderens', naar eigendunk gemeten, verstandigste inwoners zeker ?
Bij sommigen is dat jammer genoeg de mentaliteit.
Daarom dat het belangrijk is dat de regering bepaalde regels blijft handhaven, zoals mondmaskers in winkels zoals ik hierboven schreef.
Het laten afhangen van het "gezond verstand" van de burgers moet men zeker niet doen.
Wat daar zo plezant aan is om als haringen in een ton op een perron te staan, in een bus, trein of metro te zitten ontgaat mij volkomen. Omikron daarentegen zal dat fantastisch vinden.jeff schreef: ↑29 december 2021, 08:58 BDW: "Wir schaffen das"
Nou moe Niet dus!!
Sommigen zeiden ook : 'ik wist niet dat het zo druk ging zijn'.
Ik kan me inbeelden dat je, als je van thuis vertrekt, je je niet bewust bent van de drukte op je bestemming.
Als je dan net 70 km gereden hebt om in Vlaanderens' shopping centra, in bv Wijnegem, te belanden ga je je ook niet heel snel omkeren omdat het verkeer er in de buurt druk is, omdat de parking vol staat of omdat er veel volk rondloopt.
Het is aan mij niet besteed, al die volkstoeloop.
Ik kan me inbeelden dat je, als je van thuis vertrekt, je je niet bewust bent van de drukte op je bestemming.
Als je dan net 70 km gereden hebt om in Vlaanderens' shopping centra, in bv Wijnegem, te belanden ga je je ook niet heel snel omkeren omdat het verkeer er in de buurt druk is, omdat de parking vol staat of omdat er veel volk rondloopt.
Het is aan mij niet besteed, al die volkstoeloop.
Ik gruwel van die drukke shopping centra zoals Wijnegem.Er zijn naar het schijnt zelfs mensen die daar elke dag naar toe gaan om eens weg te zijn , onbegrijpelijk.....