Corona-virus.
Re: Corona-virus.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Blootstelling aan mensen en dus ook omicron is de enige way out of here.
Laat kees maar komen zeg ik.
Bye bye delta, waar je dus wel aan sterft trouwens!
Waarom wil men toch steeds mensen uit elkaar houden? Wil dan niemand dat dit circus eindigt?
Laat kees maar komen zeg ik.
Bye bye delta, waar je dus wel aan sterft trouwens!
Waarom wil men toch steeds mensen uit elkaar houden? Wil dan niemand dat dit circus eindigt?
De liberalen, het gaat van kwaad naar erger.
De heer De Bie, prof aan de UGent, stelt zich de vraag op Twitter waarom Open VLD opeens voorstander is geworden van het 1G-beieid. Studies tonen immers aan dat omicron een milde variant zou zijn, dat de vaccins de besmettelijkheid van deze variant amper beperken en dat de immuniteit van de booster na een tijd ook gewoon afneemt.
Bij jonge mannen is ook aangetoond dat hartspierontstekingen vaker voorkomen na een mRNA-vaccinatie. Men wil echter de vaccinaties niet verplichten, men wil wel het vrije leven van de ongevaccineerden gaan ontnemen, en dat voor een liberale partij.
Het antwoord van Lachaert is om van achterover te vallen. In plaats van met degelijke argumenten af te komen insinueert hij dat UGent het nut van de vaccins in twijfel trekt, en betrekt hij de baas van De Bie, rector Van de Walle in deze post. Een platvloerse intimidatiepoging om De Bie de mond te snoeren en de vraag te ontwijken. Lachaert wordt gelukkig door het overgrote deel van de Twitteraars eens goed op zijn plaats gezet.
https://twitter.com/egbertlachaert/stat ... 7604264965
De heer De Bie, prof aan de UGent, stelt zich de vraag op Twitter waarom Open VLD opeens voorstander is geworden van het 1G-beieid. Studies tonen immers aan dat omicron een milde variant zou zijn, dat de vaccins de besmettelijkheid van deze variant amper beperken en dat de immuniteit van de booster na een tijd ook gewoon afneemt.
Bij jonge mannen is ook aangetoond dat hartspierontstekingen vaker voorkomen na een mRNA-vaccinatie. Men wil echter de vaccinaties niet verplichten, men wil wel het vrije leven van de ongevaccineerden gaan ontnemen, en dat voor een liberale partij.
Het antwoord van Lachaert is om van achterover te vallen. In plaats van met degelijke argumenten af te komen insinueert hij dat UGent het nut van de vaccins in twijfel trekt, en betrekt hij de baas van De Bie, rector Van de Walle in deze post. Een platvloerse intimidatiepoging om De Bie de mond te snoeren en de vraag te ontwijken. Lachaert wordt gelukkig door het overgrote deel van de Twitteraars eens goed op zijn plaats gezet.
https://twitter.com/egbertlachaert/stat ... 7604264965
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Openbaar vervoer is het enig heilig huisje waar in gans deze pandemie nauwelijks of geen maatregelen genomen worden, terwijl het wel garantie op super verspreiding is. Volgepropte bussen, trams en treinen zonder ventilatie geen probleem terwijl elders een CST, 1,5 meter afstand, een mondmasker en een beperking op het aantal personen geldt, dat kan toch nooit virologisch of medisch verantwoord worden, geen wonder dat de raad van state die politieke pipo's terugfluit.
Prof De Bie krijgt ook mijn steun, steeds strenger ingrijpen op bewegingsvrijheid ondanks verminderende schade van de golven (dankzij vaccinatie? )en nu minder ziekmakende omikron is moeilijk te verantwoorden.
Egbert Lafaard staat bekend voor betere bochtenwerk bij standpunten.
Egbert Lafaard staat bekend voor betere bochtenwerk bij standpunten.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik durf het bijna niet toegeven, maar vijf jaar geleden vond ik Lachaert een echte liberaal met sterke standpunten.
Hoeveel keer de man mij de laatste 2 jaar al ontgoocheld heeft ...
De enige echte liberaal is tegenwoordig Bouchez. Net dat ik het met alles van hem eens ben, maar die man heeft tenminste principes waar hij aan vasthoudt.
Hoeveel keer de man mij de laatste 2 jaar al ontgoocheld heeft ...
De enige echte liberaal is tegenwoordig Bouchez. Net dat ik het met alles van hem eens ben, maar die man heeft tenminste principes waar hij aan vasthoudt.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
En meer charisma dan alle vlaamse voorzitters samen, wat een hoop grijze muizen is dat.
Maar georges voert wel oppositie tegen zijn eigen regering, niet echt fijn om mee samen te werken dus.
Maar georges voert wel oppositie tegen zijn eigen regering, niet echt fijn om mee samen te werken dus.
U kan toch moeilijk zeggen dat de heer Coens geen charisma heeft. U heeft het waarschijnlijk over de Vlaams Blok voorzitter neem ik aan.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Alsof geruite kostuumvesten in rare kleuren iemand hip en charismatisch maken … en minder een grijze muis!
Het lijkt me eerder een (mislukte) poging om “het grijze muis zijn” wanhopig te proberen camoufleren.
Leuk om te lezen dat ook jij Joachim Coens een kleurrijk en charismatisch persoon vindt. Nu zijn jullie al met 2 …
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Coens heeft het charisma van een natte dweil.
Maar we dwalen af. Ik ben benieuwd naar de ziekenhuisopnames in de UK. Ze hebben daar een gigantische stijging van het aantal gevallen.
Maar gaat het aantal ziekenhuisopnames relatief beperkt blijven of niet ? De cijfers worden vanavond geüpdatet.
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Ze lopen een paar weken op ons voor, dus zeer interessant wat bij hen gaat gebeuren.
Maar we dwalen af. Ik ben benieuwd naar de ziekenhuisopnames in de UK. Ze hebben daar een gigantische stijging van het aantal gevallen.
Maar gaat het aantal ziekenhuisopnames relatief beperkt blijven of niet ? De cijfers worden vanavond geüpdatet.
Ze lopen een paar weken op ons voor, dus zeer interessant wat bij hen gaat gebeuren.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ze hebben daar alvast maatregelen genomen en een aantal veldhospitalen opgericht. Iets waar ze hier in 2 jaar nog niet zijn op gekomen. Hier sluiten ze liever het hele boeltje een aantal weken om de bodemloze schuldenput nog wat dieper te maken.Charlesvdw schreef: ↑30 december 2021, 21:23 Coens heeft het charisma van een natte dweil.
https://www.hln.be/buitenland/britten-b ... ~a7d5697a/
In Rusland worden de maatregelen ook aangescherpt: men mag er nog maximaal met 3 Russen in een auto kruipen...
Records in besmettingscijfers door Omikron :
""""de Verenigde Staten (ongeveer 290.000 per dag)
Frankrijk (208.099 per dag)
het Verenigd Koninkrijk (189.213 per dag)
Italië (126.888 per dag)
Zwitserland (8.890 per dag)
Ierland (20.554 per dag)
Portugal (28. 659 per dag)
Spanje (ongeveer 30.000 per dag)
Griekenland (35.580 per dag)
Denemarken (23.228 per dag)
Finland (3.112 per dag)
Australië (ongeveer 20.000 per dag)
In België dalen de coronacijfers voorlopig nog. Daarbij sluiten we ons aan bij Duitsland, Nederland en Oostenrijk en enkele Oost-Europese landen zoals Polen, Slowakije, Tsjechië en Hongarije. Zuid-Afrika, het land waar de omikronvariant eind november ontdekt werd, lijkt dan al over zijn piek heen. Daarom werd de nachtklok die er gold intussen weer afgeschaft."""" (GVA)
Ik herinner me een tijd dat er hier beweerd werd dat België het slechter deed in alles en dat het gewoon onmogelijk was dat we het in iets beter deden dan eender welk ander land. Al wie dat wou counteren werd door een clubje hier verteld dat een Belg geen recht had op op een ander land kritiek te geven.
De cijfers, remember ? Gebracht door de predikers van de absolute waarheid.
Ondertussen is er nog altijd geen duidelijkheid over 'de cijfers' en waarom die soms hoger zijn hier en daar.
Dat toont maar weer eens aan dat niemand de wijsheid in pacht had of heeft.
""""de Verenigde Staten (ongeveer 290.000 per dag)
Frankrijk (208.099 per dag)
het Verenigd Koninkrijk (189.213 per dag)
Italië (126.888 per dag)
Zwitserland (8.890 per dag)
Ierland (20.554 per dag)
Portugal (28. 659 per dag)
Spanje (ongeveer 30.000 per dag)
Griekenland (35.580 per dag)
Denemarken (23.228 per dag)
Finland (3.112 per dag)
Australië (ongeveer 20.000 per dag)
In België dalen de coronacijfers voorlopig nog. Daarbij sluiten we ons aan bij Duitsland, Nederland en Oostenrijk en enkele Oost-Europese landen zoals Polen, Slowakije, Tsjechië en Hongarije. Zuid-Afrika, het land waar de omikronvariant eind november ontdekt werd, lijkt dan al over zijn piek heen. Daarom werd de nachtklok die er gold intussen weer afgeschaft."""" (GVA)
Ik herinner me een tijd dat er hier beweerd werd dat België het slechter deed in alles en dat het gewoon onmogelijk was dat we het in iets beter deden dan eender welk ander land. Al wie dat wou counteren werd door een clubje hier verteld dat een Belg geen recht had op op een ander land kritiek te geven.
De cijfers, remember ? Gebracht door de predikers van de absolute waarheid.
Ondertussen is er nog altijd geen duidelijkheid over 'de cijfers' en waarom die soms hoger zijn hier en daar.
Dat toont maar weer eens aan dat niemand de wijsheid in pacht had of heeft.