Holdings
TIP
Re: Holdings
Ik vermoed dat dit vooral ligt aan de FAANG's en andere Teslas van deze wereld,doorwinterd schreef: ↑28 december 2021, 21:22 We moeten gewoon onder ogen zien dat de wereldindexen ons op 5j of sinds begin draadje het nakijken gaven, omgekeerd.
die "technologie" (?) aandelen hebben al jaren heel goed gepresteerd/maken aanzienlijk deel indexen uit,
en zijn niet het soort bedrijven waar klassieke holdings typisch in zitten
Er stond enkel dit:doorwinterd schreef: ↑28 december 2021, 21:33 Een voorbeeld van graag negeren of niet onder ogen willen zien:
heeft iemand de berekening in De Tijd gezien voor hun buitenlandse favorieten van 2021 zoals ze elk jaar doen?
Of heb ik erover gekeken? (krant 18dec)
Die voor de binnenlandse stond er wel in.
Een constante die al enkele jaren geldt: met de buitenlandse selectie presteerden ze ondermaats. Van het toptrio Alibaba, Prosus en Pfizer ging alleen dat laatste fors vooruit. De Chinese techreuzen tuimelden tientallen procenten onder druk van Peking.
Dat het bedrijf cash op overschot heeft, en geen interessante investeringsopportuniteiten ziet.
Je doelde wellicht op onderwaardering, maar bedrijven hebben niet bepaald een goede track record bij timing aandeleninkopen.
Ken weinig bedrijven die in april 2020 een groot aandeleninkoopprogramma opstarten.
Bij economische hoogconjunctuur daarentegen...
Velen kopen vandaag Holdings om een blootstelling te hebben aan private equity.
Er bestaan interessante trusts die enkel beleggen in PE en die nog steeds noteren tegen een korting.
Een voorbeeld hiervan is Princess Private Equity (PEY). Je krijgt er bovendien een dividend rendement van > 4% er bovenop.
https://www.princess-privateequity.net/ ... _11_en.pdf
Er bestaan interessante trusts die enkel beleggen in PE en die nog steeds noteren tegen een korting.
Een voorbeeld hiervan is Princess Private Equity (PEY). Je krijgt er bovendien een dividend rendement van > 4% er bovenop.
Ik heb deze onlangs bijgekocht net voor de resultaten.Phjo01 schreef: ↑29 december 2021, 21:09 Velen kopen vandaag Holdings om een blootstelling te hebben aan private equity.
https://www.idi.fr/en
Korting bedraagt nog altijd meer dan 30%. Al zal deze de laatste maanden wel nog toegenomen zijn.
Dividendrendement bedraagt ongeveer 6% aan huidige koersen.
Korting bedraagt nog altijd meer dan 30%. Al zal deze de laatste maanden wel nog toegenomen zijn.
hoe kom je aan die 30 %? Op de pdf staat 12 %.
Buiten deze opmerking ziet dit er wel een interessante holding uit
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank u wel Earth, voor de verwijzing naar de mail van B7H4; wij kennen niemand die zoveel moeite doet om ons te helpen, hopelijk is dit geen ophemelen! Hoe dan ook we gaan deze mail van B7H4 zeker nog bestuderen en komen er op een later tijdstip op terug. De vragen van B7H4 long zijn niet simpel. Maar zeker de moeite waard om te bestuderen.
Doorgewinterd, de buitenlandse favorieten aandelen in ‘de Tijd’ stonden een pagina verder.
PhjoO1, waarom beleggen in onbekende trusts, wanneer er genoeg aandelen zijn die in private equity beleggen? Zoals KKR, BX, CG en etc….
Michael en El Perro wij lezen u graag en leren veel van u.
Verder mogen wij niet schrijven dat beleggen met uw eigen zuurverdiende geld toch wel gevaarlijk is. Dus gebruiken wij ratio; wellicht ook soms of misschien ( vaak ) geleid door emotie. M.a.w. gebruik uw gezond verstand en bekijk uw portefeuille na 5 jaar. Langzaam maar zeker worden uw beslissingen beter. Gij moet beslissen over uw beleggingen en niemand anders.
Doorgewinterd, de buitenlandse favorieten aandelen in ‘de Tijd’ stonden een pagina verder.
PhjoO1, waarom beleggen in onbekende trusts, wanneer er genoeg aandelen zijn die in private equity beleggen? Zoals KKR, BX, CG en etc….
Michael en El Perro wij lezen u graag en leren veel van u.
Verder mogen wij niet schrijven dat beleggen met uw eigen zuurverdiende geld toch wel gevaarlijk is. Dus gebruiken wij ratio; wellicht ook soms of misschien ( vaak ) geleid door emotie. M.a.w. gebruik uw gezond verstand en bekijk uw portefeuille na 5 jaar. Langzaam maar zeker worden uw beslissingen beter. Gij moet beslissen over uw beleggingen en niemand anders.
Berkshire boven de $300.Dank U wel Warren B.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Laatste NAV die op de website is bekend gemaakt bedraagt 76.71 euro (18 november)! Waar jij die 12% haalt is me een raadsel.sauternes schreef: ↑30 december 2021, 14:34 Korting bedraagt nog altijd meer dan 30%. Al zal deze de laatste maanden wel nog toegenomen zijn.
laeka schreef: ↑31 december 2021, 09:13Laatste NAV die op de website is bekend gemaakt bedraagt 76.71 euro (18 november)! Waar jij die 12% haalt is me een raadsel.sauternes schreef: ↑30 december 2021, 14:34 Korting bedraagt nog altijd meer dan 30%. Al zal deze de laatste maanden wel nog toegenomen zijn.
Dit heb ik even gekopieerd uit de link:
NAV per share 15.77
Share price 13.70
Discount to NAV -13.1%
is 13 ipv 12 of heb ik het fout? bedankt om dit uit te leggen.
sauternes schreef: ↑31 december 2021, 10:34Maar enfin... korting bedraagt meer dan 30%. NAV bedraagt 76.71 euro. Op de website staan de resultaten te lezen he.laeka schreef: ↑31 december 2021, 09:13
Laatste NAV die op de website is bekend gemaakt bedraagt 76.71 euro (18 november)! Waar jij die 12% haalt is me een raadsel.
Dit heb ik even gekopieerd uit de link:
NAV per share 15.77
Share price 13.70
Discount to NAV -13.1%
is 13 ipv 12 of heb ik het fout? bedankt om dit uit te leggen.
is dat nu zo moeilijk om daar eens te gaan kijken???
https://files.webdisclosure.com/1025299/CP_T3_2021.pdf
Nog maar eens de laatste resultaten van IDI want sommige kunnen blijkbaar niet lezen.
Nog maar eens de laatste resultaten van IDI want sommige kunnen blijkbaar niet lezen.
https://www.tijd.be/ondernemen/durfkapi ... 56782.html
De Indiase start-up Mamaearth is de vierde eenhoorn in de portefeuille van Sofina dit jaar. In totaal bevat de portefeuille van de Boël-holding er meer dan twintig.
Of waarom Sofina met een premie noteert...
De Indiase start-up Mamaearth is de vierde eenhoorn in de portefeuille van Sofina dit jaar. In totaal bevat de portefeuille van de Boël-holding er meer dan twintig.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Helaas Croesus niemand geïnteresseerd. Als de NAV maar laag is!croesus schreef: ↑31 december 2021, 16:49 https://www.tijd.be/ondernemen/durfkapi ... 56782.html
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het ging niet om hun lijstje met nieuwe favorieten maar om de afrekening van die voor 2021.Jozefien1969 schreef: ↑30 december 2021, 21:00 de buitenlandse favorieten aandelen in ‘de Tijd’ stonden een pagina verder.
Die leek me itt tot de Belgische selectie dit jaar 'vergeten'.
laeka schreef: ↑31 december 2021, 09:13Laatste NAV die op de website is bekend gemaakt bedraagt 76.71 euro (18 november)! Waar jij die 12% haalt is me een raadsel.sauternes schreef: ↑30 december 2021, 14:34 Korting bedraagt nog altijd meer dan 30%. Al zal deze de laatste maanden wel nog toegenomen zijn.
Mea culpa! Ik had op de link van princess private equity gedrukt die er net boven stond. Is niet goed maar kan gebeuren.