LTS opvragen/looptijd
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
LTS opvragen/looptijd
Ik word volgend jaar in juni 65 jaar en ik kan dan niet meer aan pensioensparen doen.
Mijn bank zegt dat er ook een mogelijk is om aan lange termijnsparen te doen. Veel uitleg heb ik nog niet gekregen.
Ik ken dat maar stel me de vraag of ik het gespaarde bedrag ten allen tijden kan opvragen.
Ik vermoed van niet en alleen na 10 jaar sparen.
Wanneer ik start op mijn 64 jaar zou ik het gespaarde bedrag pas kunnen opnemen op mijn 75ste verjaardag ?
Vervroegd opnemen, bijv op mijn 70ste zou 33% belasting kosten.
Klopt dit ?
Mijn bank zegt dat er ook een mogelijk is om aan lange termijnsparen te doen. Veel uitleg heb ik nog niet gekregen.
Ik ken dat maar stel me de vraag of ik het gespaarde bedrag ten allen tijden kan opvragen.
Ik vermoed van niet en alleen na 10 jaar sparen.
Wanneer ik start op mijn 64 jaar zou ik het gespaarde bedrag pas kunnen opnemen op mijn 75ste verjaardag ?
Vervroegd opnemen, bijv op mijn 70ste zou 33% belasting kosten.
Klopt dit ?
Re: LTS opvragen/looptijd
Ja, dat klopt. 33% + gemeentelijke opcentiemen bij vervroegd opvragen. LTS moet minstens 10j lopen, dus 75ste verjaardag is vroegst mogelijke vervaldag bij nieuw contract.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een niet fiscale is 8j en 1dag of anders 30% RV.
Hou bij de fiscale wel rekening met de inkomensgrens. Stort het maximale voor u toegelaten jaarbedrag bij afsluiting. Je kan nadien dit bedrag niet meer verhogen. Best ook niet achteraf de stortingen verlagen of je hangt vast aan het gemiddelde van die bedragen.
Zie ethias problemen en weigering verhoging na 65ste.
Hou bij de fiscale wel rekening met de inkomensgrens. Stort het maximale voor u toegelaten jaarbedrag bij afsluiting. Je kan nadien dit bedrag niet meer verhogen. Best ook niet achteraf de stortingen verlagen of je hangt vast aan het gemiddelde van die bedragen.
Zie ethias problemen en weigering verhoging na 65ste.
Ik concludeer dat je een mooie fiscale tegemoetkoming krijgt maar dat je het geld 10 jaar onaangeroerd moet laten. Intussen zijn we ook 10 jaar ouder. Ik denk dat ik maar aandelen ga kopen ipv LTS
Belasting bij vervroegd opnemen is eigenlijk gewoon een terugbetaling van het belastingvoordeel dat je genoten hebt.
Kijk bij lange termijnsparen of je nog een belastingvoordeel hebt, indien te weinig kan je beter voor een simpele tak21 kiezen
Kijk bij lange termijnsparen of je nog een belastingvoordeel hebt, indien te weinig kan je beter voor een simpele tak21 kiezen
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.