BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Vandaag een mail gekregen van Saxo over de AV bij Ascencio. Ook al heb ik die aandelen al jaren, het is de eerste keer dat ik zo'n uitnodiging krijg. Bij Binck nooit gekregen.
Ik snap er niets meer van .
Vandaag de kennistest gedaan om fondsen te kunnen kopen bij Saxo, en ook al ben ik er vrij zeker van dat alles juist is, toch krijg ik "Niet gepast" als resultaat .
Vandaag de kennistest gedaan om fondsen te kunnen kopen bij Saxo, en ook al ben ik er vrij zeker van dat alles juist is, toch krijg ik "Niet gepast" als resultaat .
Een paar maanden geleden heb ik opnieuw al de tests gedaan. Eén test, Fondsen, lukte niet tot vervelens toe. Het is de gemakkelijkste en de meest nutteloze. Ik heb dat verder gecheckt en ben er zeker van dat Binck een eigenzinnige regel ingevoegd heeft, (of meerdere). Bij een andere broker lukt dat spontaan, maar die vragen zijn dan niet hetzelfde.
Maar als ze meelezen en alles inmiddels rechtzetten zal het weer niet lukken. Dus twee keer die test, een keer krom en een keer recht.
Verder nog beste wensen en een goed beursjaar. Ook voor Saxo!
Verder nog beste wensen en een goed beursjaar. Ook voor Saxo!
Neem ook nog eens devinformatiebrochires door op https://www.home.saxo/nl-nl/legal/other ... /brochures
Bij wisselkoersen is het normaal.
USD/EUR: 1 USD = x € als koers steigt dan neemt waarde fonds in € toe. -> verschil wisselkoers is verschil fonds in €.
EUR/USD: 1 € = x $ als koers steigt dan daalt waarde fonds in €. -> verschil wisselkoers is omgekeerd effect op koers fonds in €.
Vb bij NAV = 100USD
1) * USD/EUR= 0.88€ -> 0.89€
* NAV = 88€ -> 89€
2) * EUR/USD = 1.14$ -> 1.15$
* NAV = 100/1.14= 87,72€ -> NAV = 86.96€
Ook de beste wensen voor 2022 en een goed beursjaar.
Bij wisselkoersen is het normaal.
USD/EUR: 1 USD = x € als koers steigt dan neemt waarde fonds in € toe. -> verschil wisselkoers is verschil fonds in €.
EUR/USD: 1 € = x $ als koers steigt dan daalt waarde fonds in €. -> verschil wisselkoers is omgekeerd effect op koers fonds in €.
Vb bij NAV = 100USD
1) * USD/EUR= 0.88€ -> 0.89€
* NAV = 88€ -> 89€
2) * EUR/USD = 1.14$ -> 1.15$
* NAV = 100/1.14= 87,72€ -> NAV = 86.96€
Ook de beste wensen voor 2022 en een goed beursjaar.
Iemand een idee of je tegenwoordig effecten al terug kan uitlenen bij saxo bank?
Voor mij was dat een van de grote voordelen bij BinckBank, maar bij saxo lukt het precies nog altijd niet?
Voor mij was dat een van de grote voordelen bij BinckBank, maar bij saxo lukt het precies nog altijd niet?
Er zat geen vraag in over EUR/USD, dus daar kan het al niet aan liggen.Marcel1 schreef: ↑31 december 2021, 18:29Een paar maanden geleden heb ik opnieuw al de tests gedaan. Eén test, Fondsen, lukte niet tot vervelens toe. Het is de gemakkelijkste en de meest nutteloze. Ik heb dat verder gecheckt en ben er zeker van dat Binck een eigenzinnige regel ingevoegd heeft, (of meerdere). Bij een andere broker lukt dat spontaan, maar die vragen zijn dan niet hetzelfde.
Ik heb zelfs het bedrag per transactie verhoogd, omdat ik dacht dat ze daar over vielen.
Zelfs met de infobrochure ernaast (bij poging zoveel), kom ik tot de antwoorden die ik eerder gegeven had... 'k Heb hen een bericht gestuurd, want volgens mij klopt er idd iets niet aan deze test
Ik heb info gevraagd bij Bolero, had wel gehoord dat zij beperkter zijn in hun aanbod...
@Indalo Ik ben overgeschakeld naar Bolero in december. Transfer van de effecten probleemloos verlopen op 3 weken, enkele aankoop prijzen die verkeerd waren probleemloos opgelost dezelfde dag. Als je hun een email stuurt krijg je dezelfde dag antwoord. Is wat duurder maar ja voor wat hoort wat.
Dividend nog bij Binck? Is blijkbaar geen IT-dingetje dat in 1 2 3 kan opgelost worden. Ik moet nu nog dividend hebben (staat nog bij Binck) van eind oktober.