Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Dat klopt, maar ook de ziekenzorg is niet op hetzelfde niveau als in België. Bij de vorige golven lagen de ziekenhuizen daar vol, nu met Omikron niet.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Mocht omikron werkelijk een relatief onschuldige versie zijn van het virus, zou het een kapitale fout zijn om besmettingen middels vaccinatie en isolatie maatregelen tegen te houden. Omikron is in staat om op korte termijn bijna 100% van de bevolking te voorzien van immuniteit tegen delta, geen discussie meer over het vaccineren van jonge kinderen en antivaxxers, zo goed als niemand ontsnapt aan natuurlijke immuniteit. Op voorwaarde dat de ziekenhuizen niet vollopen.E10ne schreef: ↑31 december 2021, 12:45 Israël schort vierde vaccinatieronde op.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/politi ... hp&pc=U531
Israël was wereldwijd als enige land al bezig met een vierde vaccinatieronde tegen het coronavirus. Nu maakte de Israëlische regering echter bekend de vierde dosissen tijdelijk niet meer in te spuiten. Het wil studies afwachten over de Omikronvariant.
Als blijkt dat de hele heisa rond Omikron een scheet in een fles is, zal het land de vierde ronde ook echt opheffen, en kiezen voor groepsimmuniteit. Dat verklaarde Nachman Ash, directeur-generaal van het ministerie voor Volksgezondheid.
Hier zullen ze in de loop van volgende week natuurlijk weer in paniek modus schieten bij de stijgende infectiecijfers
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Helaas nu toch wel flinke stijging van het aantal hospitalisaties; wordt vervolgd. Wel aanklikken by nation, ipv UK total, deze laatste zijn nog niet up to date omdat Schotland nog achterloopt met doorgeven.Charlesvdw schreef: ↑30 december 2021, 21:23 Coens heeft het charisma van een natte dweil.
Maar we dwalen af. Ik ben benieuwd naar de ziekenhuisopnames in de UK. Ze hebben daar een gigantische stijging van het aantal gevallen.
Maar gaat het aantal ziekenhuisopnames relatief beperkt blijven of niet ? De cijfers worden vanavond geüpdatet.
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Ze lopen een paar weken op ons voor, dus zeer interessant wat bij hen gaat gebeuren.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Maar nog geen stijging bij "cases on ventilator", kan nog komen, loopt gewoonlijk een week achter op hospitalisaties. De stijging van het aantal besmettingen begint al af te nemen, aan dit tempo piekt de golf al over één week of zo.Charlesvdw schreef: ↑31 december 2021, 17:15 Helaas nu toch wel flinke stijging van het aantal hospitalisaties; wordt vervolgd. Wel aanklikken by nation, ipv UK total, deze laatste zijn nog niet up to date omdat Schotland nog achterloopt met doorgeven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Opvallend hoe de Britse minister van volksgezondheid de mond vol heeft van de kosten van een lockdown voor de economie en de mentale gezondheid, en hoe vrijheidsbeperkende maatregelen enkel het laatste redmiddel mogen zijn.
En dat op een moment dat er gigantisch veel omikronbesmettingen zijn.
Als het Vandenbroucke was geweest, had hij al lang gepleit om alles dicht te gooien.
En dat op een moment dat er gigantisch veel omikronbesmettingen zijn.
Als het Vandenbroucke was geweest, had hij al lang gepleit om alles dicht te gooien.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
De Britten zijn hun minister dankbaar dat ze een 'vrij normale' maand december hebben mogen beleven. Nog altijd hun topmaand van het jaar. Priceless!
Binnen enkele dagen/weken gaan ze weten of ze er ook een tol voor gaan betalen. I doubt so.
Binnen enkele dagen/weken gaan ze weten of ze er ook een tol voor gaan betalen. I doubt so.
Het quarantaine beleid wordt versoepeld, terwijl de vaccins eigenlijk totaal niet helpen tegen de wss minder ziekmakende Omikron-variant. Zoals verwacht wordt het Corona-beleid uitgewerkt op maat van de werkgevers. Begrijpen wie kan :-).
Corona goes VOKA
Corona goes VOKA
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gisteren voor het eerst sinds lang nog is naar het Nieuws gekeken en net niet van mijn stoel gevallen:
Nieuwsfeit 1: teststrategie wordt volledig omgegooid. Mensen zonder symptomen massaal laten overschakelen naar zelftests
Nieuwsfeit 2: de huidige zelftests lijken onvoldoende om de Omnicron variant op te sporen gezien de eerste dagen er geen geen tot weinig virus zit in de neus.
Ben ik de enige die de sequentie van beide nieuwsfeiten in vraag stel? Wat een onwaarschijnlijk onprofessionele houding neemt het beleid aan? Wie gelooft hier nog in?
Bovendien: als er significant minder testen worden afgenomen, wat is dan nog het nut van de contact tracing? Mensen die een positieve zelftest afleggen, moeten die dat dan zelf aangeven in hun app? Wat dan weer geen enkel nut heeft, gezien de tegenpartij die een hoog risico contact had toch niet moet worden getest. Een vicieuze cirkel van zeer dubieuze beslissingen.
Meten is weten, maar men weet blijkbaar liever van niks, enfin men hoop dat mensen na 2 jaar corona-moeheid hun verantwoordelijkheid nemen. De waanzin voorbij, dit beleid.
Nieuwsfeit 1: teststrategie wordt volledig omgegooid. Mensen zonder symptomen massaal laten overschakelen naar zelftests
Nieuwsfeit 2: de huidige zelftests lijken onvoldoende om de Omnicron variant op te sporen gezien de eerste dagen er geen geen tot weinig virus zit in de neus.
Ben ik de enige die de sequentie van beide nieuwsfeiten in vraag stel? Wat een onwaarschijnlijk onprofessionele houding neemt het beleid aan? Wie gelooft hier nog in?
Bovendien: als er significant minder testen worden afgenomen, wat is dan nog het nut van de contact tracing? Mensen die een positieve zelftest afleggen, moeten die dat dan zelf aangeven in hun app? Wat dan weer geen enkel nut heeft, gezien de tegenpartij die een hoog risico contact had toch niet moet worden getest. Een vicieuze cirkel van zeer dubieuze beslissingen.
Meten is weten, maar men weet blijkbaar liever van niks, enfin men hoop dat mensen na 2 jaar corona-moeheid hun verantwoordelijkheid nemen. De waanzin voorbij, dit beleid.
Ze proberen het effect van de Omicron infecties op het aantal positieve besmettingen te beperken zodat de cijfers beter lijken dan ze echt zijn. Ten tweede proberen ze het aantal mensen in quarantaine te beperken om de economie aan de waggel te houden, of dit een goed idee is zal later blijken (waarschijnlijk niet). Als ge de maatregelen in de ons omliggende landen bekijkt jaagt mij dit toch een beetje schrik aan, maar ja in België zijn tussen de 40 en 50 doden per dag peanuts voor onze politici.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Enkele nieuwsfeiten van de laatste dagen :
In China hebben ze een stad van meer dan een miljoen inwoners in quarantaine geplaatst omwille van 3 positieve gevallen.
Jef Hoeybrechts is veroordeeld voor grootpraterij maar dan onder een andere naam die wettelijk strafbaar is.
In China hebben ze een stad van meer dan een miljoen inwoners in quarantaine geplaatst omwille van 3 positieve gevallen.
Jef Hoeybrechts is veroordeeld voor grootpraterij maar dan onder een andere naam die wettelijk strafbaar is.
Diegenen die China nog als (goed) voorbeeld naar voor schuiven, moeten dringend is wat meer off-MSN gaan. Ik ga geen opsomming beginnen, hopeloos land.
Ik heb, echt waar en niet gelogen, een tijd van mijn leven in o.a. China doorgebracht.
De efficientie is er groter, zonder twijfel. De maatregelen die kunnen genomen worden ook.
De bevolking is er niet ontevreden voor zover ik kon zien, maar de efficientie komt aan een prijs, die niet altijd 'vrijheid' is.
Je moet er gewoond hebben om het te begrijpen. Moeilijk uit te leggen..
Het is bv. een hyperconcurrentiele maatschappij.
Je baas de middenvinger geven is er 'not done' in een overtreffende trap.
Er zijn veel zelfmoorden. De uiterlijke schijn is er zo belangrijk als wat je kan of weet.
Ik zou er enkel als buitenlander passen,in die maatschappij. Ik zou liever hier opnieuw geboren worden dan ginder.
Maar als er morgen Ebola uitbreekt schat ik mijn overlevingskans ginder wel veel groter in dan hier.
Hoe ze het in China doen is voor mijn part ook een goed voorbeeld maar het is hier niet uitvoerbaar. Dat ligt aan de staat maar ook aan de bevolking.
Je hebt voor dit probleem de juiste leiders nodig die de beste beslissingen nemen en een kudde die de regels zonder vragen volgt. Wij hebben hier geen van beide
De efficientie is er groter, zonder twijfel. De maatregelen die kunnen genomen worden ook.
De bevolking is er niet ontevreden voor zover ik kon zien, maar de efficientie komt aan een prijs, die niet altijd 'vrijheid' is.
Je moet er gewoond hebben om het te begrijpen. Moeilijk uit te leggen..
Het is bv. een hyperconcurrentiele maatschappij.
Je baas de middenvinger geven is er 'not done' in een overtreffende trap.
Er zijn veel zelfmoorden. De uiterlijke schijn is er zo belangrijk als wat je kan of weet.
Ik zou er enkel als buitenlander passen,in die maatschappij. Ik zou liever hier opnieuw geboren worden dan ginder.
Maar als er morgen Ebola uitbreekt schat ik mijn overlevingskans ginder wel veel groter in dan hier.
Hoe ze het in China doen is voor mijn part ook een goed voorbeeld maar het is hier niet uitvoerbaar. Dat ligt aan de staat maar ook aan de bevolking.
Je hebt voor dit probleem de juiste leiders nodig die de beste beslissingen nemen en een kudde die de regels zonder vragen volgt. Wij hebben hier geen van beide
En eentje uit HongKong
https://www.hln.be/buitenland/hallucina ... ~a2489c1e/
En in Australië sluiten ze je ook op in Covid Camps.
Filmpjes genoeg op YouTube te vinden.
https://www.hln.be/buitenland/hallucina ... ~a2489c1e/
En in Australië sluiten ze je ook op in Covid Camps.
Filmpjes genoeg op YouTube te vinden.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Tenzij je gelooft in sjamanen die giftig water weer drinkbaar maken en - uiteraard klein detail - je toevallig een beetje met een tennisraket kan slaan, dan is het geen probleem. Je mag dan zonder problemen, ongevaccineerd, het land betreden en deelnemen aan een tennistornooitje.
In China is er veel gemeenschapszin. Hier in het Westen staan we op onze vrijheid, misschien wat te veel.