Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Als het er ingebakken zit en voorgeprogrammeerd, algemeen aanvaard is, heeft niet iedereen daar last van.
Je kan in China oprecht de commentaar verwachten : de People's government zorgt voor ons en heeft het beste voor met ons land.
Als je het over een van hun bloopers hebt : dat kan niet, dat moet geënsceneerd zijn door het Westen. Dat zou onze regering nooit doen.
Mao en miljoenen doden door hun starvation politiek ? Neenee. Bestaat niet. Mao was een held die het land enorm heeft gediend en vooruit geholpen.
Als het dat is wat je gelooft komt het wel in orde.
Maar ja. Wat geloven ze hier ? Is dat veel beter ? Ik weet niet of ik voorbeelden moet geven ?
Je kan in China oprecht de commentaar verwachten : de People's government zorgt voor ons en heeft het beste voor met ons land.
Als je het over een van hun bloopers hebt : dat kan niet, dat moet geënsceneerd zijn door het Westen. Dat zou onze regering nooit doen.
Mao en miljoenen doden door hun starvation politiek ? Neenee. Bestaat niet. Mao was een held die het land enorm heeft gediend en vooruit geholpen.
Als het dat is wat je gelooft komt het wel in orde.
Maar ja. Wat geloven ze hier ? Is dat veel beter ? Ik weet niet of ik voorbeelden moet geven ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
"De GEMS-experts pleiten ervoor thuiswerk 100 procent te verplichten waar het kan".
Hier gaan we weer, het makkelijkste slachtoffer is weer uitgekozen. Probleem bij alle leden van de GEMS is dat geen van hen allen van thuis werkt of ooit systematisch heeft gewerkt. Geen van hen allen heeft een idee wat het met een mens doet om dag in dag uit thuis te zitten. Denkt men werkelijk dat de kantoorjobs het allergrootste probleem zijn? Bij ons op het werk (200 werknemers) is nog maar 20% de afgelopen 2 jaar besmet geweest (wat mij intussen ver onder het Belgisch gemiddelde lijkt te liggen) en er is geen enkele aanwijzing dat er besmettingen op het werk hebben plaatsgevonden.
Je kan onmogelijk een gemotiveerde werkplek creëren door iedereen thuis te zetten. Mogelijks vind een groot deel van de bevolking die enkel gaat werken om geld te verdienen dit allemaal heel fijn, echter is er ook een deel mensen voor wie hun job een belangrijk deel van het leven is. 100% thuiswerk (en zelfs 80%) is complete waanzin en compleet nefast voor de motivatie. Dat iemand als De Croo hierin meegaat is onbegrijpelijk, elke politicus verkoopt zijn ziel. Dat wordt enorm interessant bij de volgende verkiezingen.
Ik ken trouwens maar heel weinig vrienden en kennissen die max 1 dag per week naar het werk gaan. Elke sector en elk bedrijf lijkt een excuus te vinden en de weinige bedrijven (zoals het mijne) die probeert de regels te volgen, worden hier systematisch door gestraft. Zo verlies je elke zin voor gezond verstand en gaan er steeds minder bedrijven mee doen aan deze waanzin.
Hier gaan we weer, het makkelijkste slachtoffer is weer uitgekozen. Probleem bij alle leden van de GEMS is dat geen van hen allen van thuis werkt of ooit systematisch heeft gewerkt. Geen van hen allen heeft een idee wat het met een mens doet om dag in dag uit thuis te zitten. Denkt men werkelijk dat de kantoorjobs het allergrootste probleem zijn? Bij ons op het werk (200 werknemers) is nog maar 20% de afgelopen 2 jaar besmet geweest (wat mij intussen ver onder het Belgisch gemiddelde lijkt te liggen) en er is geen enkele aanwijzing dat er besmettingen op het werk hebben plaatsgevonden.
Je kan onmogelijk een gemotiveerde werkplek creëren door iedereen thuis te zetten. Mogelijks vind een groot deel van de bevolking die enkel gaat werken om geld te verdienen dit allemaal heel fijn, echter is er ook een deel mensen voor wie hun job een belangrijk deel van het leven is. 100% thuiswerk (en zelfs 80%) is complete waanzin en compleet nefast voor de motivatie. Dat iemand als De Croo hierin meegaat is onbegrijpelijk, elke politicus verkoopt zijn ziel. Dat wordt enorm interessant bij de volgende verkiezingen.
Ik ken trouwens maar heel weinig vrienden en kennissen die max 1 dag per week naar het werk gaan. Elke sector en elk bedrijf lijkt een excuus te vinden en de weinige bedrijven (zoals het mijne) die probeert de regels te volgen, worden hier systematisch door gestraft. Zo verlies je elke zin voor gezond verstand en gaan er steeds minder bedrijven mee doen aan deze waanzin.
Ook een nadeel van thuiswerk is dat er natuurlijk geen romances meer kunnen ontstaan op de werkvloer.
Natuurlijk niet, je kan moeilijk een TV-camera bij je thuis zetten he, of Phara of Goedele uitnodigen in je sofa (wat ze mogelijk wel doen buiten de uren)Jiraisking schreef: ↑5 januari 2022, 13:09 "De GEMS-experts pleiten ervoor thuiswerk 100 procent te verplichten waar het kan".
Hier gaan we weer, het makkelijkste slachtoffer is weer uitgekozen. Probleem bij alle leden van de GEMS is dat geen van hen allen van thuis werkt of ooit systematisch heeft gewerkt.
Die kunnen ook gewoon niet thuiswerken...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Men heeft mij altijd geleerd dat als je over iets niets af weet, je er best geen oordeel over velt. Dat lijkt mij hier perfect van toepassing voor het GEMS. Tenzij het GEMS met concrete cijfers kan komen dat kantoorjobs (want uiteindelijk zijn zij de enigen die nog van thuis werken) het grote probleem zijn. Het probleem ligt eerder bij de 80% jobs die (zogezegd) niet van thuis kunnen werken. Ik vraag mij af hoeveel mensen er effectief nog 80% thuiswerken. Als ik rondom mij kijk, denk ik dat dat nog geen 10% van de werkende bevolking is.Aerolla schreef: ↑5 januari 2022, 14:13Natuurlijk niet, je kan moeilijk een TV-camera bij je thuis zetten he, of Phara of Goedele uitnodigen in je sofa (wat ze mogelijk wel doen buiten de uren)Jiraisking schreef: ↑5 januari 2022, 13:09 "De GEMS-experts pleiten ervoor thuiswerk 100 procent te verplichten waar het kan".
Hier gaan we weer, het makkelijkste slachtoffer is weer uitgekozen. Probleem bij alle leden van de GEMS is dat geen van hen allen van thuis werkt of ooit systematisch heeft gewerkt.
Die kunnen ook gewoon niet thuiswerken...
En vervolgens doe je zelf exact dat.Jiraisking schreef: ↑5 januari 2022, 14:19 Men heeft mij altijd geleerd dat als je over iets niets af weet, je er best geen oordeel over velt. (...)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik bepaal geen beleid, ik bepaal geen regels en leg er geen op over zaken waar ik niets van weet. Ik zeg enkel dat het mij stoort dat er blijven maatregelen worden genomen die totaal niet onderbouwt zijn of waar geen van alle experten in de GEMS de impact van kan inschatten. Ik heb de afgelopen 2 jaar ongeveer 90% van thuis gewerkt, dus mij lijkt het dat ik wel weet waarover ik spreek?sintorama schreef: ↑5 januari 2022, 16:06En vervolgens doe je zelf exact dat.Jiraisking schreef: ↑5 januari 2022, 14:19 Men heeft mij altijd geleerd dat als je over iets niets af weet, je er best geen oordeel over velt. (...)
Laatst gewijzigd door Jiraisking op 5 januari 2022, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP member
- Contacteer:
+1 Alleenstaanden worden weeral vergeten... Voor mij is het zeer belangrijk om professionele sociale contacten te hebben! En ik heb dan een werkgever die zich al twee jaren zeer strikt houdt aan de regeltjes rond telewerk. Zeer frustrerend somsJiraisking schreef: ↑5 januari 2022, 13:09 "De GEMS-experts pleiten ervoor thuiswerk 100 procent te verplichten waar het kan".
-
- Jr. Member
- Contacteer:
B.Weyts heeft de oplossing voor het onderwijs gevonden : ouders zouden best hun kinderen minstens één keer per week een zelftest laten ondergaan. Tussen de 4 en 8 euro per test per kind per week ... en voor wat ?
Goed toch? zolang we zo'n adviezen hebben waar niemand zich aan houdt, zijn er minder verplichtingen.
Dus ik kan dat alleen toejuichen: je hebt zelf de keuze om je geld weg te gooien, kan je niet tegen zijn.
Dus ik kan dat alleen toejuichen: je hebt zelf de keuze om je geld weg te gooien, kan je niet tegen zijn.
-
Laatst gewijzigd door haelewyn op 6 januari 2022, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Eergisteren nog een 20k gelopen, alive and kicking. Gisteren de booster laten plaatsen, en ja hoor ook deze keer 'smoorziek'. Ook anderen die er gisteren om gingen, zitten vandaag thuis. Toeval bestaat allicht.
Ik heb mijn booster verplaatst naar volgende vrijdag ipv volgende dinsdag, vermoedelijk geen slecht idee met het oog op bijwerkingen
PS, ik weet niet in hoeverre ik nog een uitzondering ben, maar ik heb nog nooit een coronatest gedaan
En ik wil dat ook graag zo houden ^^
PS, ik weet niet in hoeverre ik nog een uitzondering ben, maar ik heb nog nooit een coronatest gedaan
En ik wil dat ook graag zo houden ^^