Phishing sms
Phishing sms
Net een sms ontvangen die verwijst naar deze website.
Ik zou een terugbetaling tegoed hebben.
Met een vlag van Vlaanderen of een wapenschild. Maar de website zegt wel FOD... Federaal dus.
Spellingsfouten in de sms en op de website.
Dit lijkt me weer redelijk goed gedaan maar toch bedrog (!?).
htt(p)s://belgium-fod.net/be/--KNIP--
.net/be ?? Rare dingen toch.
EDIT mod: toch maar even de link een stuk weggeknipt uit voorzorg
Ik zou een terugbetaling tegoed hebben.
Met een vlag van Vlaanderen of een wapenschild. Maar de website zegt wel FOD... Federaal dus.
Spellingsfouten in de sms en op de website.
Dit lijkt me weer redelijk goed gedaan maar toch bedrog (!?).
htt(p)s://belgium-fod.net/be/--KNIP--
.net/be ?? Rare dingen toch.
EDIT mod: toch maar even de link een stuk weggeknipt uit voorzorg
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Re: Phishing sms
Doorsturen naar https://www.safeonweb.be/nl/wat-verdachtsafeonwebbe
Indien SMS kan je er ook een screenshot van maken.
Zij bekijken de trends en kunnen de providers mobiliseren om zodat die gestopt worden voor ze schade kunnen aanrichten.
Is natuurlijk achter de feiten lopen, maar het is momenteel het enige wat gedaan kan worden.
Indien SMS kan je er ook een screenshot van maken.
Zij bekijken de trends en kunnen de providers mobiliseren om zodat die gestopt worden voor ze schade kunnen aanrichten.
Is natuurlijk achter de feiten lopen, maar het is momenteel het enige wat gedaan kan worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik stuur alles direct door.
Is al gebeurd dus.
Ik stuur tegenwoordig meerdere berichten per week door.
Er zit toch wel een stijging in, in het aantal berichten die ik ontvang.
Bij safeonweb krijgen ze wel knap veel berichten per dag.
Moet redelijk onoverzichtelijk zijn daar.
Is al gebeurd dus.
Ik stuur tegenwoordig meerdere berichten per week door.
Er zit toch wel een stijging in, in het aantal berichten die ik ontvang.
Bij safeonweb krijgen ze wel knap veel berichten per dag.
Moet redelijk onoverzichtelijk zijn daar.
Berichten app van google kan de inkomende sms'en filtreren naar spam.
Ik ken geen maatschappij die betalingslinks doorstuurt via sms. Dat zal vrijwel altijd een poging zijn tot fraude.
Ik ken geen maatschappij die betalingslinks doorstuurt via sms. Dat zal vrijwel altijd een poging zijn tot fraude.
Google/Android wordt inderdaad steeds beter in preventieve filtering. Vaak had ik de SMS al kunnen lezen en dan verdween die ineens alsnog in de spambox. Nu krijg ik alleen nog maar de melding, dat dat soort sh?t in de spambox is verdwenen.
Gelukkig maar. Blijkbaar is die phishing-zooi zo performant, dat alleen al het lezen van zo'n onzin-SMS gevaarlijk is.
Gelukkig maar. Blijkbaar is die phishing-zooi zo performant, dat alleen al het lezen van zo'n onzin-SMS gevaarlijk is.
Tenzij ik mij vergis kan enkel het openen van de fraudeleuze website reeds een gevaar brengen. Nooit doen dus.
Er circuleren er heel veel. Meestal met verwijzing naar ’bericht in ebox’. Maar er zijn er ook echte. Bij enige twijfel kan men best rechtsreeks naar myebox.be gaan en het bericht zelf negeren. Als er niets is dan was het vals.
Ik ontvang elk jaar zo een bericht waarop staat aanslagbiljet, pure oplichting
Dat is uw belastingsaanslag waarop de belastingen correcct berekend worden. Geen phishing , gewoon uw faire bijdrage aan onze maatschappij.
Persoon A mag zijne Tesla inbrengen.
Persoon B mag zijne Tesla niet inbrengen.
Fair ?
Estate Guru believer.
Aftrek voor motorvoertuigen zou beter beperkt worden tot het niveau van een voertuig zoals een Dacia Spring. Meer heeft een mens niet nodig.
Dan is ook meteen het probleem van overbevolking opgelost want die doen het niet zo goed op een crash test.
In sociale media termen te zeggen: 1 ster op 5
https://www.euroncap.com/nl/results/dacia/spring/44197
Met andere woorden de meest GROENE wagen op de markt...SMGGM schreef: ↑7 januari 2022, 19:33Dan is ook meteen het probleem van overbevolking opgelost want die doen het niet zo goed op een crash test.
In sociale media termen te zeggen: 1 ster op 5
https://www.euroncap.com/nl/results/dacia/spring/44197
Laatst gewijzigd door neo op 7 januari 2022, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Moet je wel in context plaatsen. Ik heb een Toyota IQ. Die scoorde toen, een dikke 10 jaar geleden als meest veilige auto op de markt. Nu zou die vermoedelijk 0 scoren. Dat maakt dat geen onveilige auto. Enkel dat de technologie nu beschikbaar is om de lat hoger te leggen.
De Dacia Spring heeft een automatisch systeem om niet in het gat van de voorganger te rijden. Dat heeft die van mij niet. Het concept van Dacia is juist om een auto op de markt te brengen met de technologie van even geleden. Eigenlijk is 1 ster niet slecht uiteindelijk.
De Dacia Spring heeft een automatisch systeem om niet in het gat van de voorganger te rijden. Dat heeft die van mij niet. Het concept van Dacia is juist om een auto op de markt te brengen met de technologie van even geleden. Eigenlijk is 1 ster niet slecht uiteindelijk.
In het kader van oplichting:
Ik verkocht wel al eens iets via 2dehands.be.
Momenteel probeer ik er een telefoon te verkopen die nog iets waard is maar ik krijg constant biedingen van mensen die willen dat ik het kom brengen of soms die het willen ophalen.
Is dat de nieuwe manier van doen? Je geeft dan wel een toestel in handen van iemand die er nog niet voor betaald heeft, misschien wordt er nog eindeloos afgeboden en ondertussen heeft de andere het toestel in zijn hand.
Zelf zie ik dat niet zitten. Het opent de deur naar miserie, oplichterij, etc
Jullie ervaringen?
Ik verkocht wel al eens iets via 2dehands.be.
Momenteel probeer ik er een telefoon te verkopen die nog iets waard is maar ik krijg constant biedingen van mensen die willen dat ik het kom brengen of soms die het willen ophalen.
Is dat de nieuwe manier van doen? Je geeft dan wel een toestel in handen van iemand die er nog niet voor betaald heeft, misschien wordt er nog eindeloos afgeboden en ondertussen heeft de andere het toestel in zijn hand.
Zelf zie ik dat niet zitten. Het opent de deur naar miserie, oplichterij, etc
Jullie ervaringen?