Holdings
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Geen idee hoe De Tijd aan slechts 82 holdings komt maar dan zijn ze er imo toch een pak vergeten die Sofina, Brederode ed. uit de top 10 kegelen. Volgens Euronext zijn zaken als Odet, Moncey enz toch ook holdings.dreamy schreef: ↑5 januari 2022, 12:30 Mooie overzichten van Afro en De Tijd!
Opvallend dat er vier Belgische en drie Zweedse holdings staan in de top 10 van 2021.
Interessant dat er vier holdings in de top 10 van 2020 én 2021 staan: EQT, Floridienne, Indutrade en Sofina. Benieuwd of deze holdings weer in de top 10 van 2022 zullen staan, maar dit zijn zeker holdings om in de gaten te houden.
De CEO van Prosus, Bob van Dijk, versterkte zijn aandelenbelang door 122 750 aandelen te kopen op de
markt, aan prijzen tussen 71,47 en 72,54 euro. In totaal legt de man daarvoor zo’n 8,8 miljoen euro op
tafel in wat een positief signaal naar de beleggers toe moet zijn. KBC Asset Management heeft een
“Kopen”-advies en 95 euro koersdoel.
markt, aan prijzen tussen 71,47 en 72,54 euro. In totaal legt de man daarvoor zo’n 8,8 miljoen euro op
tafel in wat een positief signaal naar de beleggers toe moet zijn. KBC Asset Management heeft een
“Kopen”-advies en 95 euro koersdoel.
Bij Afro staat Odet wél in de top 10, maar een volledige lijst met álle holdings zal er blijkbaar niet snel komen.doorwinterd schreef: ↑6 januari 2022, 02:20 Geen idee hoe De Tijd aan slechts 82 holdings komt maar dan zijn ze er imo toch een pak vergeten die Sofina, Brederode ed. uit de top 10 kegelen. Volgens Euronext zijn zaken als Odet, Moncey enz toch ook holdings.
Altamir en de fondsen die worden beheerd door Amboise Partners hebben hun investering in Alain
Afflelou eind vorig jaar verkocht aan holdings die in handen zijn van de heer Alain Afflelou voor een
totaalbedrag van 63 miljoen euro. Exclusief de terugkoop van een secundaire positie in het privateequityfonds Apax France VII, realiseerde Altamir een veelvoud van 1,8 keer haar oorspronkelijke
investering die dateert van 2012. Alain Afflelou was de laatste overblijvende portefeuillebelegging van
Altamirs oude beleggingsstrategie. Ondertussen investeert de groep vooral via fondsen die beheerd
worden door Apax.
bron: kbc
Afflelou eind vorig jaar verkocht aan holdings die in handen zijn van de heer Alain Afflelou voor een
totaalbedrag van 63 miljoen euro. Exclusief de terugkoop van een secundaire positie in het privateequityfonds Apax France VII, realiseerde Altamir een veelvoud van 1,8 keer haar oorspronkelijke
investering die dateert van 2012. Alain Afflelou was de laatste overblijvende portefeuillebelegging van
Altamirs oude beleggingsstrategie. Ondertussen investeert de groep vooral via fondsen die beheerd
worden door Apax.
bron: kbc
Floridienne doet er vandaag opnieuw meer dan 5% bij. Dit geeft na 5 beursdagen in het nieuwe jaar een YTD van bijna 20%...
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Lijkt er op dat Floridienne (opnieuw) een plaatsje in de eindejaarslijstjes nu al wil veilig stellen
Maak er al maar 23% van op een week.
Orderboek aan de verkoopkant is wel zeer dun, slechts 69 stuks ter waarde van ongeveer 60K€
Dus geïnteresseerde kopers drijven de prijs al snel omhoog.
Maak er al maar 23% van op een week.
Orderboek aan de verkoopkant is wel zeer dun, slechts 69 stuks ter waarde van ongeveer 60K€
Dus geïnteresseerde kopers drijven de prijs al snel omhoog.
Laeka, is het niet nog interessanter om Naspers te kopen?
En nogmaals mijn vraag: heb jij een website waar alle holdings opstaan met vermelding van hun premie of discount tov hun NAV of maakt jij die lijstjes zelf in een excel?
En nogmaals mijn vraag: heb jij een website waar alle holdings opstaan met vermelding van hun premie of discount tov hun NAV of maakt jij die lijstjes zelf in een excel?
Hoi ik vroeg mij af of iemand een holding in zowel AUD als NZD kan aanraden?
Ik heb beleggingen in die munten die dit jaar vrijkomen en ben op zoek gegaan naar een holding/trust maar ik vind zo niet onmiddellijk iets.
Alvast bedankt.
Ik heb beleggingen in die munten die dit jaar vrijkomen en ben op zoek gegaan naar een holding/trust maar ik vind zo niet onmiddellijk iets.
Alvast bedankt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ipo prijs is nog altijd "unknown'' bij brokers.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor de handel moet je inderdaad geen Luxempart kopen, indien het om een belegging voor de lange(re) termijn gaat gewoon iets ruimer limiteren en je krijgt je order keurig uitgevoerd.Jozefien1969 schreef: ↑7 januari 2022, 20:32Helemaal mee eens behalve met Luxempart. Niet echt goed verhandelbaar toch? Ooit 200 stuks gevraagd en na 2 maanden mochten wij 17 stuks ontvangen!
Discount t.o.v. NAV is nog steeds fors, lijkt een beetje op Brederode van een jaar of 7 geleden, Sofina is één van de grotere aandeelhouders (ca.6%).
Ik verkies Prosus. De discount vindt je in de jaarverslagen of halfjaarverslagen of kwartaalresultaten. Je moet een beetje moeite doen he.
Laatst gewijzigd door laeka op 8 januari 2022, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Kinnevik is het jaar met een valse noot begonnen. De premie op de nav was dan ook al redelijk opgelopen. Nu noteren we rond de laagste koersen van de laatste 6-7 maanden. Ik ben aan het overwegen om mijn positie wat uit te breiden.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Ge zijt niet alleen Laeka die Prosus boven Naspers verkiest
https://www.biznews.com/global-investin ... ijk-prosus
Idem voor mij. Tot nu toe zijn al mijn orders keurig uitgevoerd, weliswaar met kleinere hoeveelheden, en ik ben zeer tevreden met het rendement!Joost1000 schreef: ↑7 januari 2022, 22:27Voor de handel moet je inderdaad geen Luxempart kopen, indien het om een belegging voor de lange(re) termijn gaat gewoon iets ruimer limiteren en je krijgt je order keurig uitgevoerd.Jozefien1969 schreef: ↑7 januari 2022, 20:32 Helemaal mee eens behalve met Luxempart. Niet echt goed verhandelbaar toch? Ooit 200 stuks gevraagd en na 2 maanden mochten wij 17 stuks ontvangen!