Mega verhoogt voorschot opnieuw?
Re: Mega verhoogt voorschot opnieuw?
Ja vandaag info via de telefoon ontvangen.
Vertraging zou te wijten zijn aan Fluvius (infrax integratie ?)
Nu vanaf komende maandag zou de uitrol eindelijk starten wist men via de telefoon te vertellen.
Sprak ook van nog max. 3 weken geduld gezien de enorme achterstand.
Dus benieuwd ..
Misschien ook een belletje doen voor bevestiging deze info.
Estate Guru believer.
Ja, had paar weken geleden een reactie via mail ontvangen.
Daar hadden ze het ook over een achterstand.
Daar hadden ze het ook over een achterstand.
Had eveneens naar fluvius uutgereikt en die hadden alles doorgespeeld naar mega, dus ben benieuwd :p
Twee keer een email van Mega ontvangen waarvolgens ze mijn voorschot gingen verhogen. Ook tweemaal op de juiste link geklikt om dat niet te laten gebeuren. Moesten ze in slechte papieren komen dan zal ik mijn voorschot naar het toegestane minimum verlagen
Anderzijds moet ik nog wachten tot het einde van het contract totdat de nieuwklantkortingen verrekend worden. Ma ja, als ze dan niet meer bestaan ben ik er ook niks mee
Anderzijds moet ik nog wachten tot het einde van het contract totdat de nieuwklantkortingen verrekend worden. Ma ja, als ze dan niet meer bestaan ben ik er ook niks mee
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op mails antwoorden ze ook al niet meer - al 3 herinneringen gestuurd, nog altijd geen antwoord. Wel een quasi wekelijkse nieuwsbrief zonder inhoud. Ik heb al een voorstel om hun mensen intelligenter in te zetten in tijden van nood.
Bevestiging zopas eind afrekening ontvangen.platin schreef: ↑6 januari 2022, 18:03Ja vandaag info via de telefoon ontvangen.
Vertraging zou te wijten zijn aan Fluvius (infrax integratie ?)
Nu vanaf komende maandag zou de uitrol eindelijk starten wist men via de telefoon te vertellen.
Sprak ook van nog max. 3 weken geduld gezien de enorme achterstand.
Dus benieuwd ..
Misschien ook een belletje doen voor bevestiging deze info.
Estate Guru believer.
Vanwege een verhuis Mega stopgezet.Jiraisking schreef: ↑7 januari 2022, 08:35 Op mails antwoorden ze ook al niet meer - al 3 herinneringen gestuurd, nog altijd geen antwoord. Wel een quasi wekelijkse nieuwsbrief zonder inhoud. Ik heb al een voorstel om hun mensen intelligenter in te zetten in tijden van nood.
Op 2 december overnamedocumenten doorgestuurd, op 3 januari kreeg ik volgende reactie:
Ze zitten duidelijk administratie wat achter. Nu minder boeiend voor mij, maakt mij het wat uit dat mijn factuur later zal komen. Het verbruik en einddatum is een feit.Wij hebben reeds, een automatisch stopbericht ontvangen, via Fluvius.
Dit wil zeggen, dat de overnemer, reeds bij zijn leverancier een nieuw contract in orde heeft gemaakt.
U ontvangt binnenkort hiervoor een slotfactuur.
Alvast bedankt om dit te melden en onze excuses voor het laattijdig antwoord.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb hun nu laten weten dat ik de domiciliering stopzet gezien ze fout factureren, benieuwd hoe lang ik op een antwoord zal wachten. We zitten nu aan 3 weken.
Vandaag een mailtje ontvangen ivm eindafrekening.
Ik krijg een 560 euro terug van Mega...
Ik krijg een 560 euro terug van Mega...
Dan had je de laatste maanden hogere voorschotten betaald wrs, Josh?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
En de Luikse energiemaffia gaat gewoon door …
Energieleverancier Mega verhoogt voorschotfactuur 40.000 klanten opnieuw fors
Energieleverancier Mega heeft de voorschotfactuur van 40.000 klanten opnieuw fors verhoogd. Dat meldt De Standaard. Het is al de derde keer sinds augustus dat de voorschotfacturen van Mega worden aangepast.
Mega heeft 370.000 klanten. Zo’n 40.000 van hen kregen afgelopen weekend een mail waarin gemeld werd dat hun voorschotfactuur omhoog ging. Volgens De Standaard ging het om “aanzienlijke verhogingen”. Zo zag een klant zijn maandelijks voorschot de komende drie maanden (tot zijn eindafrekening) stijgen van 158 euro naar 662,09 euro.
Als reden voor de verhoging wijst Mega naar de aanhoudende stijging van de elektriciteit- en gasprijzen die klanten met een variabel tarief stevig zullen voelen bij hun eindafrekening. Volgens woordvoerster Elsie Van Linthout wil de energieleverancier voorkomen dat klanten dan “een forse factuur” krijgen.
De voorschotten worden om de twee maanden herbekeken en berekend op basis van het verbruik in het verleden. Die berekening houdt wel geen rekening met de mogelijkheid dat klanten hun verbruik hebben teruggeschroefd sinds de prijzen explosief begonnen te stijgen in september.
Volgens de ombudsman van de energiesector houdt de argumentatie van Mega “niet altijd steek” en is de energieleverancier “erg ijverig” in het verhogen van de voorschotten.
Klanten van Mega kunnen de nieuw voorgestelde voorschotten overigens weigeren, maar dat moeten ze wel expliciet doen. De verrekening gebeurt dan helemaal op het einde van de rit.
Energieleverancier Mega verhoogt voorschotfactuur 40.000 klanten opnieuw fors
Energieleverancier Mega heeft de voorschotfactuur van 40.000 klanten opnieuw fors verhoogd. Dat meldt De Standaard. Het is al de derde keer sinds augustus dat de voorschotfacturen van Mega worden aangepast.
Mega heeft 370.000 klanten. Zo’n 40.000 van hen kregen afgelopen weekend een mail waarin gemeld werd dat hun voorschotfactuur omhoog ging. Volgens De Standaard ging het om “aanzienlijke verhogingen”. Zo zag een klant zijn maandelijks voorschot de komende drie maanden (tot zijn eindafrekening) stijgen van 158 euro naar 662,09 euro.
Als reden voor de verhoging wijst Mega naar de aanhoudende stijging van de elektriciteit- en gasprijzen die klanten met een variabel tarief stevig zullen voelen bij hun eindafrekening. Volgens woordvoerster Elsie Van Linthout wil de energieleverancier voorkomen dat klanten dan “een forse factuur” krijgen.
De voorschotten worden om de twee maanden herbekeken en berekend op basis van het verbruik in het verleden. Die berekening houdt wel geen rekening met de mogelijkheid dat klanten hun verbruik hebben teruggeschroefd sinds de prijzen explosief begonnen te stijgen in september.
Volgens de ombudsman van de energiesector houdt de argumentatie van Mega “niet altijd steek” en is de energieleverancier “erg ijverig” in het verhogen van de voorschotten.
Klanten van Mega kunnen de nieuw voorgestelde voorschotten overigens weigeren, maar dat moeten ze wel expliciet doen. De verrekening gebeurt dan helemaal op het einde van de rit.
Het staat iedereen vrij om het af te bollen bij Mega. Ik zou het wel weten moest ik klant zijn bij zo'n bende.
Afbollen moest men in september-oktober doen.
Als ik heden zie
elek dag tarief 32 cent + net kosten +btw en al de rest.
Gas 12,5 cent + de rest.
Begin maar aan een wissel vandaag veel succes.
Mijn eigen gas tarief heden 5 cent
Mijn eigen elek tarief 28 cent all in.
En nog wachtende op mijn afrekening van de Vlaamse energie leverancier 2022 of 2023 ...
Estate Guru believer.
Het gaan niet enkel over de tarieven maar ook over de handelswijze van de onderneming in kwestie ...platin schreef: ↑11 januari 2022, 14:11Afbollen moest men in september-oktober doen.
Als ik heden zie
elek dag tarief 32 cent + net kosten +btw en al de rest.
Gas 12,5 cent + de rest.
Begin maar aan een wissel vandaag veel succes.
Mijn eigen gas tarief heden 5 cent
Mijn eigen elek tarief 28 cent all in.
En nog wachtende op mijn afrekening van de Vlaamse energie leverancier 2022 of 2023 ...
En misschien ook het geloof/ongeloof in het voortbestaan van de onderneming.