Holdings
TIP
Re: Holdings
Investor heb ik in mijn portefeuille genomen als alternatief voor een Scandinavische ETF. Het is een goeie, degelijke holding met goed bestuurd en mooie spreiding in bedrijven. Ik heb er ook positieve verwachtingen van.
Van Brederode heb ik ook mooie verwachtingen. Die hebben een mooie trackrecord en zullen die volgens mij ook weer verder zetten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Oke, Joost, misschien waren we ietwat te gierig! En hebben we onze 17 stuks aandelen van Luxempart te snel verkocht....We gaan het opnieuw opvolgen. Overigens opeens is Luxempart volgens enige kranten weer helemaal ''hot'". Maar toen Luxempart niet ''hot'' was werd het helemaal afgekraakt. Uiteraard wanneer Luxempart een beetje lijkt op Brederode of Sofina zullen we wat minder gierig worden! Maar eerlijk gezegd: Tot nu toe begrijpen wij het niet.Joost1000 schreef: ↑7 januari 2022, 22:27Voor de handel moet je inderdaad geen Luxempart kopen, indien het om een belegging voor de lange(re) termijn gaat gewoon iets ruimer limiteren en je krijgt je order keurig uitgevoerd.Jozefien1969 schreef: ↑7 januari 2022, 20:32
Helemaal mee eens behalve met Luxempart. Niet echt goed verhandelbaar toch? Ooit 200 stuks gevraagd en na 2 maanden mochten wij 17 stuks ontvangen!
Discount t.o.v. NAV is nog steeds fors, lijkt een beetje op Brederode van een jaar of 7 geleden, Sofina is één van de grotere aandeelhouders (ca.6%).
Don Draper: Kinnevik gaan we ook weer aankopen. Onze orders zijn tot nu toe nog te laag. Wellicht moeten wij onze GAK verminderen.
De auteur stelt zich dezelfde vraag als ik: "The obvious question is why did he choose Prosus over Naspers given that the latter trades at a larger discount to its underlying net assets"Phjo01 schreef: ↑8 januari 2022, 10:49Ge zijt niet alleen Laeka die Prosus boven Naspers verkiest
https://www.biznews.com/global-investin ... ijk-prosus
En inderdaad Laeka, je moet wat moeite doen. Maar een dag heeft maar 24 uur dus zou het handig zijn moest er voor een eerste selectie een website bestaan die holdings oplijst met vermelding van hun premie/discount.
Er is veel werk te doen als beleg-het-zelver. Gelukkig ben jij er ook om geregeld een holding naar voor te schuiven.
De discount is natuurlijk niet alles. Voor ik in een holding beleg wil ik het management wat leren kennen door interviews met hen te lezen. Daarom zal ik nooit GBL kopen, tenzij de discount 80% bedraagt misschien. Wel Ackermans, Sofina en Brederode.
Er is veel werk te doen als beleg-het-zelver. Gelukkig ben jij er ook om geregeld een holding naar voor te schuiven.
De discount is natuurlijk niet alles. Voor ik in een holding beleg wil ik het management wat leren kennen door interviews met hen te lezen. Daarom zal ik nooit GBL kopen, tenzij de discount 80% bedraagt misschien. Wel Ackermans, Sofina en Brederode.
Welk GBL-interview is dan zo slecht dat je er niets van moet weten?Barryke schreef: ↑9 januari 2022, 18:37 En inderdaad Laeka, je moet wat moeite doen. Maar een dag heeft maar 24 uur dus zou het handig zijn moest er voor een eerste selectie een website bestaan die holdings oplijst met vermelding van hun premie/discount.
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Voor Zweedse holdings: https://substansrabatt.se/substansrabatt/
Pejo, bedankt! Dat is inderdaad wat ik zoek.
R0477, ik had het al niet voor die man en ik ben zeker niet van mening veranderd door het laatste interview in De Tijd. https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... n/10349790
De titel zegt eigenlijk al veel. Boël bvb is heel bescheiden en schrijft het succes mee toe aan zijn team en geluk. Je mag Gallienne ook niets vragen over Ontex of hij wordt vervelend. En hij heeft “de grote modernisering” ingezet van de portefeuille: ik geloof er niet echt in. Hij heeft waarschijnlijk veel te veel betaald voor die fietsen en toch is hij daar zeer fier op.
R0477, ik had het al niet voor die man en ik ben zeker niet van mening veranderd door het laatste interview in De Tijd. https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... n/10349790
De titel zegt eigenlijk al veel. Boël bvb is heel bescheiden en schrijft het succes mee toe aan zijn team en geluk. Je mag Gallienne ook niets vragen over Ontex of hij wordt vervelend. En hij heeft “de grote modernisering” ingezet van de portefeuille: ik geloof er niet echt in. Hij heeft waarschijnlijk veel te veel betaald voor die fietsen en toch is hij daar zeer fier op.
Re:
Op basis van oude rapporten was gebleken dat Sofina aan een premie van 40 % noteert.
Ergens gelezen dat de premie nu 21% zou zijn, maar helaas kan ik geen referentie geven.
Voor de Zweden ook: https://ibindex.se/ibi/#/index (met dank aan Michael25)PEJO schreef: ↑9 januari 2022, 20:48 Voor Zweedse holdings: https://substansrabatt.se/substansrabatt/
Latour krijgt een premie van meer dan 60% en Havsfrun Investment zelfs 150%!
Investor en Kinnevik noteren gelukkig dichter bij hun NAV.
Indutrade wordt door deze sites blijkbaar niet als holding gezien.
Bedankt! De vastgoedbedrijven staan er ook bij,echt handigPEJO schreef: ↑9 januari 2022, 20:48Voor Zweedse holdings: https://substansrabatt.se/substansrabatt/
Wel raar dat bij de premie een - staat en bij discount een +
Sofina reageert nogal fel op die berichten over rente verhoging.
Weet niet of dat aandeel de volgende jaren hetzelfde succesparcours zal afleggen als de vorige jaren.
Ackermans begint terug de kop op te steken.
Weet niet of dat aandeel de volgende jaren hetzelfde succesparcours zal afleggen als de vorige jaren.
Ackermans begint terug de kop op te steken.
De winnaars van vandaag zijn zelden de winnaars van morgen, dus enige rotatie mag wel verwacht worden.
Maar wie gaan die winnaars van morgen dan zijn?
Adidas is inderdaad een goeie investering geweest, da’s waar. En moderner. Ik ben gewoon geen fan van die man en zal daarom gbl niet kopen, wat de discount ook is. Idem bois sauvage. Die hebben ook weer hun onbekwaamheid bewezen met Recticel.
Gbl gaat nu ook plots de omslag maken naar private equity omdat ze gezien hebben dat anderen daar goed geld mee verdienen. En wanneer beginnen zij aan die omslag naar meer private equity? Net op het moment dat geld duurder gaat worden… Echt geniaal.