MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Ik was net bezig met het rendement van spaarrekeningen te vergelijken via Spaargids.Be omdat ik nét als zoveel anderen mijn Rabo-rekeningen moet afsluiten.
MEDIRECT biedt momenteel het beste rendement MAAR ik stel vast dat de beoordeling van MEDIRECT klanten vrij laag is naar gebruiksvriendelijkheid toe. Vroeger kon je via spaargids.be ook de recensies zelf lezen maar dat is blijkbaar nu niet meer mogelijk als je op 'detail' klikt naast de spaarrekeningen.
Daarom mijn vraag: wat zijn de ervaringen van (nieuwe) klanten bij MEDIRECT ivm het openen en transfereren van geld naar MEDIRECT of als je bv eens geld wil terugstorten van MEDIRECT naar de zichtrekening van je 'gewone' bank.
De recensies die ik las bv op Trustpilot zijn meestal niet echt lovend over MEDIRECT zowel naar gebruiksvriendelijkheid toe als van de helpdesk. Persoonlijk heb ik liever een wat lager rendement bij een gebruiksvriendelijke bank dan iets wat meer rendement bij een bank met toch vooral slechte recensies (zo vind ik op Spaargids.Be ook bv géén 'rating' van MEDIRECT).
Daarom graag ervaringen van klanten die recent of vorig jaar naar MEDIRECT zijn overgestapt zowel naar gebruiksvriendelijkheid en ondersteuning van MEDIRECT toe.
MEDIRECT biedt momenteel het beste rendement MAAR ik stel vast dat de beoordeling van MEDIRECT klanten vrij laag is naar gebruiksvriendelijkheid toe. Vroeger kon je via spaargids.be ook de recensies zelf lezen maar dat is blijkbaar nu niet meer mogelijk als je op 'detail' klikt naast de spaarrekeningen.
Daarom mijn vraag: wat zijn de ervaringen van (nieuwe) klanten bij MEDIRECT ivm het openen en transfereren van geld naar MEDIRECT of als je bv eens geld wil terugstorten van MEDIRECT naar de zichtrekening van je 'gewone' bank.
De recensies die ik las bv op Trustpilot zijn meestal niet echt lovend over MEDIRECT zowel naar gebruiksvriendelijkheid toe als van de helpdesk. Persoonlijk heb ik liever een wat lager rendement bij een gebruiksvriendelijke bank dan iets wat meer rendement bij een bank met toch vooral slechte recensies (zo vind ik op Spaargids.Be ook bv géén 'rating' van MEDIRECT).
Daarom graag ervaringen van klanten die recent of vorig jaar naar MEDIRECT zijn overgestapt zowel naar gebruiksvriendelijkheid en ondersteuning van MEDIRECT toe.
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
De klantendienst heb ik nog nooit nodig gehad, maar dit werkt uiteraard gewoon goed. Geen instantoverschrijvingen, maar de volgende dag staat het wel op je rekening (in beide richtingen).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een spaarrekening is zowat het simpelste financieel product dat bestaat (op cash geld na?).
De meesten 45-plussers onder ons hadden in hun prille jeugd al een spaarrekening bij ASLK of aanverwanten via 'schoolsparen'.
Waarom wordt er voor een spaarrekening dan zoveel belang gehecht aan snelheid (van overschrijving van/naar spaarrekening? of van app/internetbankieren?), gebruiksvriendelijkheid (van app? van internetbankieren?), helpdesk (ervaring personeel? vriendelijkheid personeel? bereikbaarheid?), idem kantoren.
De meesten 45-plussers onder ons hadden in hun prille jeugd al een spaarrekening bij ASLK of aanverwanten via 'schoolsparen'.
Waarom wordt er voor een spaarrekening dan zoveel belang gehecht aan snelheid (van overschrijving van/naar spaarrekening? of van app/internetbankieren?), gebruiksvriendelijkheid (van app? van internetbankieren?), helpdesk (ervaring personeel? vriendelijkheid personeel? bereikbaarheid?), idem kantoren.
-
- Full Member
- Contacteer:
Qua overschrijvingen geen klachten dag erna staat het op jouw rekening.
Ontvangen van dividenden is iets anders. Soms tot 8 keer moeten bellen vooraleer het in orde was. Laatste tijd gaat dit beter
Ontvangen van dividenden is iets anders. Soms tot 8 keer moeten bellen vooraleer het in orde was. Laatste tijd gaat dit beter
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor mij ziet MeDirect er uit alsof de tijd er 20 jaar is blijven stilstaan, maar het werkt.
20 j terug was er geen internet bankieren.Jiraisking schreef: ↑9 januari 2022, 17:00 Voor mij ziet MeDirect er uit alsof de tijd er 20 jaar is blijven stilstaan, maar het werkt.
Estate Guru believer.
Jawel hoor. In 2002 ben ik klant geworden bij Rabobank en daarvoor internetbankierde ik al bij KBC.
On topic: een paar maanden geleden had ik een technisch probleem bij MeDirect. De helpdesk heeft me vriendelijk en snel geholpen.
On topic: een paar maanden geleden had ik een technisch probleem bij MeDirect. De helpdesk heeft me vriendelijk en snel geholpen.
Begin internetbankieren is volgens mij 1997 en dus 24 jaar geledenplatin schreef: ↑9 januari 2022, 17:4420 j terug was er geen internet bankieren.Jiraisking schreef: ↑9 januari 2022, 17:00 Voor mij ziet MeDirect er uit alsof de tijd er 20 jaar is blijven stilstaan, maar het werkt.
Mijn ervaring;
Reactie klantendienst via berichten-functie is en was steeds erg traag. Uittreding van vermogensbeheer duurde onredelijk lang. Het geld stond wekenlang op een rekening te wachten tot de backoffice van Medirect het ging overschrijven naar een rekening waar ik wel toegang tot heb.
Al moet ik wel zeggen dat ik uiteindelijk niet fundamenteel ontevreden was van Medirect. Was tevreden over de opbrengst.
Aanvulling; i.v.m. 'internetbankieren' ...
1997 lijkt mij juist. Misschien 1998. Ik was klant bij de Kredietbank met hun 'internetbankieren-dat-niet-via-internet ging'. Dat was een apart offline programma via Windows 3.1. Je belde in met de modem naar de server van de Kredietbank zelf. Je downloaded dan de verrichtingsdata en uploaded de uitgaande betalingsinstrcuties. Beursdata kon ook, wisselkoersen. Een bericht naar de Kredietbank sturen en ontvangen. Je kon zelfs bepalen welke modules van data diende te syncroniseren en zo de duurtijd van de telefoonverbinding korter houden. De verzending verliep in kleine datapakketjes zodat als de verbinding zou uitvallen tijdens het bellen je niet alles kwijt was.
Op een bepaald moment diende ik abonnementsgeld daarvoor te gaan betalen om dat te mogen blijven doen. Tegelijk startte Argenta met echt internetbankieren via internet. Die gaven een premie van ... denk 250 frank als je zelf het werk van de bank wou doen. Ik weet nog dat toen Argenta zowat het enige internetbankieren was toen dat wou werken met Linux. Was via Netscape en Java. Tricky maar het werkte.
Reactie klantendienst via berichten-functie is en was steeds erg traag. Uittreding van vermogensbeheer duurde onredelijk lang. Het geld stond wekenlang op een rekening te wachten tot de backoffice van Medirect het ging overschrijven naar een rekening waar ik wel toegang tot heb.
Al moet ik wel zeggen dat ik uiteindelijk niet fundamenteel ontevreden was van Medirect. Was tevreden over de opbrengst.
Aanvulling; i.v.m. 'internetbankieren' ...
1997 lijkt mij juist. Misschien 1998. Ik was klant bij de Kredietbank met hun 'internetbankieren-dat-niet-via-internet ging'. Dat was een apart offline programma via Windows 3.1. Je belde in met de modem naar de server van de Kredietbank zelf. Je downloaded dan de verrichtingsdata en uploaded de uitgaande betalingsinstrcuties. Beursdata kon ook, wisselkoersen. Een bericht naar de Kredietbank sturen en ontvangen. Je kon zelfs bepalen welke modules van data diende te syncroniseren en zo de duurtijd van de telefoonverbinding korter houden. De verzending verliep in kleine datapakketjes zodat als de verbinding zou uitvallen tijdens het bellen je niet alles kwijt was.
Op een bepaald moment diende ik abonnementsgeld daarvoor te gaan betalen om dat te mogen blijven doen. Tegelijk startte Argenta met echt internetbankieren via internet. Die gaven een premie van ... denk 250 frank als je zelf het werk van de bank wou doen. Ik weet nog dat toen Argenta zowat het enige internetbankieren was toen dat wou werken met Linux. Was via Netscape en Java. Tricky maar het werkte.
Hun platform is een regelrechte ramp (zeer ongebruiksvriendelijk, onnodig complex, zeer korte sessie timeouts,...). De app is om van te lachen (vol met bugs en als beleggingsbank focussen ze zich op betalingen doen).
Ik had mijn vader MeDirect aangeraden om te beleggen maar die heeft (na een beetje erop te verhandelen) van pure miserie alles naar Keytrade verhuist. Hij wil gerust net iets meer betalen voor een platform dat een pak krachtiger is met een pak minder bugs en de mogelijkheid om te beleggen op smartphone (opvolgen, kopen en verkopen).
Grootste stoorelementen:
Als MeDirect meeleest mogen ze mij gerust contacteren hierover
Ik had mijn vader MeDirect aangeraden om te beleggen maar die heeft (na een beetje erop te verhandelen) van pure miserie alles naar Keytrade verhuist. Hij wil gerust net iets meer betalen voor een platform dat een pak krachtiger is met een pak minder bugs en de mogelijkheid om te beleggen op smartphone (opvolgen, kopen en verkopen).
Grootste stoorelementen:
- Hoge aantal bugs in de app (ik log aan via hun app door een tijdelijke code en die zegt constant dat sessies verlopen zijn enz, echt vreemd). Daarnaast kan je de app maar op 1 toestel installeren
- Hoge aantal bugs in de webversie zelf.
- De sessies zijn wel van de zeer korte kant. Je wordt zeer snel uit de website gegooid (wat helemaal niet praktisch is als je graag wat opzoekwerk wil doen bij aankopen beleggingen of aandelen).
- Ze laten geen copy paste toe in hun wachtwoorden. Ik gebruik een password manager en heb dus met wachtwoorden in de aard van okJD?Q4,hASv;Ssn'"^B^/PY~`r8 Veel plezier met overtypen Helpdesk erkent het niet als een probleem en ze zeggen dat het om veiligheid is maar ze willen niet zeggen welke veiligheid hier exact beter van wordt. Ik ken echter geen enkele website die dit ook hanteert.
- Hun interest calculatie is om van te huilen. Ze doen het op een andere manier dan alle andere banken die ik ken en je moet zelf in Excel veel gaan berekenen of het allemaal wel klopt. Ook dit probleem negeert hun helpdesk.
Als MeDirect meeleest mogen ze mij gerust contacteren hierover
Ja, doet mij denken aan het volgende;
Voor vermogensbeheer wou ik vooral weten;
Hoeveel cash heb ik daar tot nu toe ingestoken ooit?
En wat is de huidige waarde tegenover dat bedrag?
Verschil in percentage en een historisch grafiekje zou ik waarderen.
Er was geen grafiek. Huidige waarde wel. Maar mij is het nooit duidelijk geweest met de beschikbare informatie om te zien hoeveel ik cash ik inlegde. Dat noteerde ik in een schriftje om dat manueel dat op te volgen. De informatie op de website die aangaf op hoeveel winst ik stond gaf een veel lagere winst dan echt. Ik denk dat ze regelmatig een reset deden in die berekening.
Voor vermogensbeheer wou ik vooral weten;
Hoeveel cash heb ik daar tot nu toe ingestoken ooit?
En wat is de huidige waarde tegenover dat bedrag?
Verschil in percentage en een historisch grafiekje zou ik waarderen.
Er was geen grafiek. Huidige waarde wel. Maar mij is het nooit duidelijk geweest met de beschikbare informatie om te zien hoeveel ik cash ik inlegde. Dat noteerde ik in een schriftje om dat manueel dat op te volgen. De informatie op de website die aangaf op hoeveel winst ik stond gaf een veel lagere winst dan echt. Ik denk dat ze regelmatig een reset deden in die berekening.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Feitelijk gezien welplatin schreef: ↑9 januari 2022, 17:4420 j terug was er geen internet bankieren.Jiraisking schreef: ↑9 januari 2022, 17:00 Voor mij ziet MeDirect er uit alsof de tijd er 20 jaar is blijven stilstaan, maar het werkt.
Maar je had ook door dat dit bij wijze van spreken is, neem ik aan?
Al jaren een tevreden klant, eerst voor spaarrekeningen en termijnrekeningen, de laatste jaren ook voor fondsen.
In 2015 moest je nog papieren invullen en opsturen om klant te worden, dus niet te vergelijken met de procedure van tegenwoordig.
De paar keer dat ik de klantendienst nodig had, ben ik altijd snel en correct geholpen. Zowel online, via mail als telefonisch.
In 2015 moest je nog papieren invullen en opsturen om klant te worden, dus niet te vergelijken met de procedure van tegenwoordig.
De paar keer dat ik de klantendienst nodig had, ben ik altijd snel en correct geholpen. Zowel online, via mail als telefonisch.
-
- Newbie
- Contacteer:
Al jaren tevreden over spaar- en zichtrekening(en). Net zoals elke bank duwen ze je met reclame in de richting van beleggingen en op het eerste zicht lijken ze daar ook wel een goede en betrouwbare speler, al heb ik geen ervaring.