De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Zou niet slecht zijn voor mijn portefeuille als het eens wat daalt. Dan kan ik weer wat goedkoper aankopen
Wel prachtige timing, nu kan ik een mooi positief cijfer in mijn excelleke zetten voor 2021.
Wel prachtige timing, nu kan ik een mooi positief cijfer in mijn excelleke zetten voor 2021.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Inderdaad de hogere rente weegt op de waardering van zulke groeiaandelen.
Onder de hoed (lees zonder die enkele zware index wegers) zijn 40% van de Nasdaq aandelen al meer dan 50% gedaald.
De rente zit al van in 1982 in een dalende cyclus = stijgende aandelen. Je kan maar hopen dat dit een tijdelijke rente, inflatie opstoot is. Want indien er een stijgende rente cyclus zou komen met stijgende inflatie is het gedaan met aandelen.
Het niet particuliere geld en het geld van de luxe klanten is daarom (uit risico voor dit?) al geleidelijk uit aandelen gegaan vanaf februari.
Door die enorme bedragen dat ze moesten verkopen, gaan er maanden over.
Dit deden ze door de indexen te laten stijgen. Geen argwaan dus en een rustige distributie. Omdat er maar enkele aandelen een grote weging van de index hebben, was dit gemakkelijk voor hen. De particulieren namen dus de stukken over van die sluwe wolven. Die ene wolf zijn naam is zelfs "citron" Dus de mensen hun geld uitzuigen. Ze zullen nu ook spelletjes spelen, door bv. plots met stijgingen te komen zodat de pariculier dan zijn shorts met verlies moet wegdoen en zo.
Vandaag zou bv. ideaal zijn om Piet particulier zijn shorts, paniekverkopen en stops af te pakken.
Je ziet aan de Russel index met zijn 2000 aandelen en aan ARKK met de innovatieve bedrijven. Dat deze al van in februari 2021 aan het kwakkelen waren.
ASML begon met zware volumes al in eind september aan zijn daling. De chipsector bleef nog het langst goed.
Wat er nu voor 100% echt gaat gebeuren weet niemand. Men zou anders de hele wereld bezitten. Moest door FED nieuws bv. de rente en inflatie alweer dalen, met mooie stijgende EPS winsten van de bedrijven. Dan zouden de groeiaandelen terug fors stijgen.
Alles gaat terug naar zijn fair vallue , heb het hier genoeg gezegd dat je moest inspelen hierop maar er is toch nooit iemand die luistert hier .Dirk2 schreef: ↑10 januari 2022, 17:10Inderdaad de hogere rente weegt op de waardering van zulke groeiaandelen.
Onder de hoed (lees zonder die enkele zware index wegers) zijn 40% van de Nasdaq aandelen al meer dan 50% gedaald.
De rente zit al van in 1982 in een dalende cyclus = stijgende aandelen. Je kan maar hopen dat dit een tijdelijke rente, inflatie opstoot is. Want indien er een stijgende rente cyclus zou komen met stijgende inflatie is het gedaan met aandelen.
Het niet particuliere geld en het geld van de luxe klanten is daarom (uit risico voor dit?) al geleidelijk uit aandelen gegaan vanaf februari.
Dit deden ze door de indexen te laten stijgen. Geen argwaan dus en een rustige distributie. Omdat er maar enkele aandelen een grote weging van de index hebben, was dit gemakkelijk voor hen. De particulieren namen dus de stukken over van die sluwe wolven. Die ene wolf zijn naam is zelfs "citron" Dus de mensen hun geld uitzuigen. Ze zullen nu ook spelletjes spelen, door bv. plots met stijgingen te komen zodat de pariculier dan zijn shorts met verlies moet wegdoen en zo.
Vandaag zou bv. ideaal zijn om Piet particulier zijn shorts, paniekverkopen en stops af te pakken.
Je ziet aan de Russel index met zijn 2000 aandelen en aan ARKK met de innovatieve bedrijven. Dat deze al van in februari 2021 aan het kwakkelen waren.
ASML begon met zware volumes al in eind september aan zijn daling. De chipsector bleef nog het langst goed.
Wat er nu voor 100% echt gaat gebeuren weet niemand. Men zou anders de hele wereld bezitten. Moest door FED nieuws bv. de rente en inflatie alweer dalen, met mooie stijgende EPS winsten van de bedrijven. Dan zouden de groeiaandelen terug fors stijgen.
Het is pas als ze het beginnen te voelen dat het doordringt .
Het geld verschuift maar gaat niet uit de markt er is geen alternatief voor handen ook niet voor de luxe klanten zoals je ze noemt
Het was juist om niet dezelfde fout te maken als in maart 2020 dat ik vorige week een paar keer heb bijgekocht. In maart 2020 heb ik de hele correctie lang niets gedaan. Maar er is ook een beurswijsheid die zegt: "Never catch a falling knife". Mijn voorraad cash is groot maar niet onbeperkt. Als er iedere dag 1 tot 2% van de koersen afgaat komen er ongetwijfeld nog betere gelegenheden om te kopen.
Gewoon de portefeuilleverdeling aanhouden lijkt mij het verstandigste. Geen stress, geen paniek
Of dit nu 60/40, 80/20 of iets anders is, maakt geen verschil.
Of dit nu 60/40, 80/20 of iets anders is, maakt geen verschil.
24%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
17%IMIE - 16%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
23%Bonds - 2%IEGA - 1%CASH Updated 01/01/2025
17%IMIE - 16%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
23%Bonds - 2%IEGA - 1%CASH Updated 01/01/2025
Bij mij valt het toch dik mee. Van de 9 lijnen zijn er 6 die stijgen en 3 die dalen.
Grootste stijger vandaag in mijn pf is BMY met 3.21 procent en een verdienstelijke tweede plaats voor BAE systems met 2.47 procent.
Een duidelijke trend bij mij is dat mijn waardeaandelen (dividendbetalers dus) stijgen en mijn groeiaandelen dalen.
Grootste stijger vandaag in mijn pf is BMY met 3.21 procent en een verdienstelijke tweede plaats voor BAE systems met 2.47 procent.
Een duidelijke trend bij mij is dat mijn waardeaandelen (dividendbetalers dus) stijgen en mijn groeiaandelen dalen.
- PotjeVickx
- Newbie
- Contacteer:
Denk dat ze de winst en omzet niet zullen halen die ze aangegeven hebben is wachten op 19 jan.Dirk2 schreef: ↑10 januari 2022, 17:10Inderdaad de hogere rente weegt op de waardering van zulke groeiaandelen.
De kabouterkesbeurs Bel20....Er van wegblijven, tenzij je natuurlijk liever provinciaal voetbal ziet dan Champions League.
ASML was en is priced to perfection. Voor de covid crash stonden ze op 300 usd, nu op 700+.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
En tegelijk "buy the dip". Alleen weet je niet op voorhand of een daling tijdelijk is of nog verder gaat gaan.Yaris schreef: ↑10 januari 2022, 17:48Het was juist om niet dezelfde fout te maken als in maart 2020 dat ik vorige week een paar keer heb bijgekocht. In maart 2020 heb ik de hele correctie lang niets gedaan. Maar er is ook een beurswijsheid die zegt: "Never catch a falling knife". Mijn voorraad cash is groot maar niet onbeperkt. Als er iedere dag 1 tot 2% van de koersen afgaat komen er ongetwijfeld nog betere gelegenheden om te kopen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Je leest regelmatig voor ASML een koersdoel van 800.
Advies van experten.
Maar 'de beurs' is geen exacte wetenschap zeker he ?
Vandaag bij opening beurs 643, gisteren bij sluiten 622.
Eens curieus wat de dag brengt..
Advies van experten.
Maar 'de beurs' is geen exacte wetenschap zeker he ?
Vandaag bij opening beurs 643, gisteren bij sluiten 622.
Eens curieus wat de dag brengt..
... en inmiddels staat de beurs weer waar ze vorige week eindigde.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Newbie
- Contacteer:
Die beurswijsheid wordt gezegd over concrete aandelen waarvan de koers fors daalt. Dat gaat niet over brede indexen.