De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Nog geen spijt?
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Nee, ik heb geen spijt aangezien ik vorige week al bijgekocht had aan sterk verlaagde koersen. Het mag nu wel terug wat stijgen. Er komen later nog koopkansen genoeg.
Daar gaat mijn kwartaalwinst van Unilever. Serieuze correctie van dit aandeel.
Welke kant willen ze nu eigenlijk op? Opdelen of uitbreiden?
Welke kant willen ze nu eigenlijk op? Opdelen of uitbreiden?
Wilt der nog iemand een schelleke salami?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Zittten hier echt mensen die 50% winst hebben op 2 jaar en zitten te wachten tot ze terug break-even draaien of verlies hebben? Serieus?
De beurs kun je niet timen...gaat het nog veel verder dalen? Hoe lang nog?
Stel dat je straks verkoopt en volgende week stijgt het terug?
Zakken de wereld- indexen en geloof je nog in groei op lange termijn van de stukken die je hebt en heb je het geld nog niet nodig? Dan zie ik persoonlijk geen redenen voor verkoop.
Stel dat je straks verkoopt en volgende week stijgt het terug?
Zakken de wereld- indexen en geloof je nog in groei op lange termijn van de stukken die je hebt en heb je het geld nog niet nodig? Dan zie ik persoonlijk geen redenen voor verkoop.
Ahja, alles verkopen is de oplossing dus. Genoegen nemen met uw behaalde winst, op een spaarrekening parkeren en voor de rest van uw leven niet meer met beleggen bezig houden?
In pakweg 2015 waren er wellicht ook met 50% winst, hopelijk hebben zij dan uw advies niet opgevolgd.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Waarom die drang naar altijd meer en meer ? Als je als zestigjarige 40 keer je gemiddelde jaarlijkse uitgaven opzij hebt staan dan zou ik me geen zorgen meer maken en alles verkopen. Dit in combinatie met je toekomstig pensioentje en een eigendom moet toch volstaan voor een zorgeloze oude dag.
Ik hoef geen rendementen van twee cijfers maar voor mij moet het rendement minstens de inflatie compenseren. Anders heb je altijd minder en minder.
Waarom zou je gaan verkopen als je het geld niet nodig hebt? Ik verkoop alleen als ik geld nodig heb (nog niet gebeurd) of niet meer geloof in het bedrijf (ook nog niet gebeurd). In het geval van Unilever koop ik gewoon bij bij dergelijke forse dalingen.
Het kan snel veranderen. Neem maar AMG als voorbeeld. Een paar weken geleden stond ik nog tegenaan de 20 procent in verlies. Nu is het aandeel aan een mooie remonte bezig.
Het kan snel veranderen. Neem maar AMG als voorbeeld. Een paar weken geleden stond ik nog tegenaan de 20 procent in verlies. Nu is het aandeel aan een mooie remonte bezig.
In de huidige salamicrash doe je best niks. Het is te laat om te verkopen en nog te vroeg om te kopen. Gewoon rustig afwachten. Je moet stilzitten wanneer je geschoren wordt.
Een daling met 50% zal MET ZEKERHEID gebeuren. Sowieso. Je weet alleen niet wanneer en daardoor kun je er niet pro-actief op handelen. Maar daarna kun je terug aan realistische bedragen bijkopen en de varkens vetmesten terwijl je wacht op het herstel dat vroeg of laat OOK met zekerheid zal komen.
Dus om je vraag te beantwoorden: de crash heb ik liefst zo rap mogelijk ja. Liever vandaag dan morgen.
Bij gaat het eerder om de behoefte aan een degelijk rendement. Ik heb gelukkig niet direct extra geld nodig voor mijn pensioen en ik beleg voor de lange termijn, met name om voorbereid te zijn op alle mogelijke scenario's en ook om later iets aan mijn kinderen na te kunnen laten, dus alles nu verkopen zou speculatie op een crash betekenen. Cash brengt zo goed als niets op, dus doorgaan met beleggen blijft dan de enige optie. Beleggen op de beurs biedt naar mijn gevoel nog altijd de beste perspectieven op een behoorlijk (langetermijn) rendement.