MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Een ware aanrader indien je Firefox gebruiker bent: installeer de add-on "Don't F*** With Paste"
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn password manager op de MeDirect site. Net nog even geprobeerd en dat lukt allemaal zonder problemen (Firefox + Bitwarden)
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Dat is het wachtwoord van mijn password manager
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
Haha zaligborgie schreef: ↑10 januari 2022, 15:57Een ware aanrader indien je Firefox gebruiker bent: installeer de add-on "Don't F*** With Paste"
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn password manager op de MeDirect site. Net nog even geprobeerd en dat lukt allemaal zonder problemen (Firefox + Bitwarden)
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Al heb ik natuurlijk wat schrik om veel addons te installeren die ik persoonlijk weinig vertrouw. Als de addons kan knoeien met je klipbord, dan kan het ook knoeien met de wachtwoorden die erin staan.
Zelfde met de vele alternatieven forks voor Keepass die er zijn. Wie zegt dat die allemaal veilig zijn als elke snotaap een alternatieve versie op de markt kan gooien.
De add-on knoeit niet met je clipboard. Het enige wat die doet is voorkomen dat copy en paste worden uitgeschakeld door javascript of html-attributen
![Cool 8)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cool.gif)
Trouwens, de add-on genereert geen netwerkverkeer bij gebruik.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
De site is misschien wat verouderd, de klantendienst misschien niet zo snel (maar die gebruik ik toch bijna nooit) maar voor de rest ben ik best wel tevreden. Ik kijk vooral naar opbrengst en gebruiksgemak.JSolitude schreef: ↑8 januari 2022, 17:02 Ik was net bezig met het rendement van spaarrekeningen te vergelijken via Spaargids.Be omdat ik nét als zoveel anderen mijn Rabo-rekeningen moet afsluiten.
MEDIRECT biedt momenteel het beste rendement MAAR ik stel vast dat de beoordeling van MEDIRECT klanten vrij laag is naar gebruiksvriendelijkheid toe. Vroeger kon je via spaargids.be ook de recensies zelf lezen maar dat is blijkbaar nu niet meer mogelijk als je op 'detail' klikt naast de spaarrekeningen.
Daarom mijn vraag: wat zijn de ervaringen van (nieuwe) klanten bij MEDIRECT ivm het openen en transfereren van geld naar MEDIRECT of als je bv eens geld wil terugstorten van MEDIRECT naar de zichtrekening van je 'gewone' bank.
De recensies die ik las bv op Trustpilot zijn meestal niet echt lovend over MEDIRECT zowel naar gebruiksvriendelijkheid toe als van de helpdesk. Persoonlijk heb ik liever een wat lager rendement bij een gebruiksvriendelijke bank dan iets wat meer rendement bij een bank met toch vooral slechte recensies (zo vind ik op Spaargids.Be ook bv géén 'rating' van MEDIRECT).
Daarom graag ervaringen van klanten die recent of vorig jaar naar MEDIRECT zijn overgestapt zowel naar gebruiksvriendelijkheid en ondersteuning van MEDIRECT toe.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wellicht offtopic, maar de meeste zijn (bijv. KeepassXC) open-source, en dan kan je de code zelf nalopen mocht je dat willen.
Voor Keepass is er trouwens een kee.pm extensie voor Firefox, dat kan misschien die paste omzeilen ook :p
Ik kan inderdaad de alternatieven, maar ook hier opnieuw, ik wil niet eender welk alternatief gaan gebruiken dat aangeboden wordt. Bij Keepass zijn er wat controles uitgevoerd om de veiligheid ervan na te gaan.azerty_123 schreef: ↑10 januari 2022, 21:39 Wellicht offtopic, maar de meeste zijn (bijv. KeepassXC) open-source, en dan kan je de code zelf nalopen mocht je dat willen.
Voor Keepass is er trouwens een kee.pm extensie voor Firefox, dat kan misschien die paste omzeilen ook :p
Voor al die alternatieven niet en het feit dat het openbron is wil nog niet zeggen dat er ook wel degelijk iemand een controle op heeft uitgevoerd (en ik ben niet slim genoeg om dat te kunnen). Ik snap van sommige mensen niet dat ze het nut van password manager wel inzien, maar dan eender welke plugin gemaakt door eender welke ontwikkelaar gebruiken.
Soit, mijn mening. Een beetje inleveren op gebruiksgemak maar toch liever dat dan heel het beheer van mijn wachtwoorden.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Een audit/controle is geen garantie dat de code veilig blijft bij nieuwe updates
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Maar goed, een wachtwoordmanager is beter dan geen (en overal hetzelfde wachtwoord), zelfs al blijkt later dat er een kwetsbaarheid in die wachtwoordmanager zit.
Het is voorjaar en de spoken bij sommigen duiken weer op.azerty_123 schreef: ↑11 januari 2022, 13:01Een audit/controle is geen garantie dat de code veilig blijft bij nieuwe updates
Maar goed, een wachtwoordmanager is beter dan geen (en overal hetzelfde wachtwoord), zelfs al blijkt later dat er een kwetsbaarheid in die wachtwoordmanager zit.
Estate Guru believer.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Welke spoken?platin schreef: ↑11 januari 2022, 14:06Het is voorjaar en de spoken bij sommigen duiken weer op.azerty_123 schreef: ↑11 januari 2022, 13:01
Een audit/controle is geen garantie dat de code veilig blijft bij nieuwe updates
Wat password managers in een topic over ervaring met Me komen doen.
En inloggen bij Me is fluitje van een cent (enkel zijn login nodig en smartphone).
Je moet dat natuurlijk wel eerst activeren via de site.
Estate Guru believer.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Degelijke onboarding met itsme maar het platform is ivgm een grootbank gewoon achterhaald. Interface is niet duidelijk, smsen ipv itsme sign voor tekenen van transacties, inloggen met een passwoord en sms. Lijkt alsof je terug 10 jaar in de tijd gaat. Als je je daar niet aan ergert, is het een aanrader.
U betaalt niks bij Me
U ontvangt hogere rente.
Bij een grootbank mag u betalen.
Ontvangt u een lagere rente
En dan spreken van 10 j in de tijd.
Maar het moet en gratis en het moet voor de rest hetzelfde als bij de grootbank zijn.
Och ja bij de grootbank mag je nog beleggen in huisfondsen natuurlijk niet gratis.
Als Je over grootbank spreekt dan graag het hele verhaaltje.
Hoe de grootbank de ouderen in de steek laat, ze hun app alleen maar geschikt maken voor de laatste android of ios versie's.
Ze alzo ouderen verplichten om de 3 j een nieuwe smart phone te kopen enkel maar om te mogen internet bankieren .
Ja zal sommigen een worst wezen en maar klagen over manier van inloggen bij Me.
Trouwens als je in de app de inlog code opvraagt is dat sms overbodig.
Maar zal u wel bekend in de oren klinken zeker dat laatste.
Estate Guru believer.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wie sleurt er nu weer grootbanken bij, terwijl mockingbird het daar totaal niet over heeft?
Vraagje: Is dit misschien alleen ingeval van mobiel bankieren?
Bankverrichtingen worden hier uitsluitend op PC gedaan, en daarvoor heb ik bij MeDirect altijd een GSM nodig om een inlogcode te krijgen via SMS. (Ik gebruik liever geen GSM)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als je de App gebruikt, dan vraagt ME bij het inloggen op PC naar de code in de App. Je kan er dan alsnog voor kiezen om een SMS te krijgen.
Als je de App niet gebruikt, dan vraagt ME bij het inloggen op PC direct naar de SMS code.
Ze weten dat je de App wel/niet gebruikt...