Coronavaccinaties en de cijfers
Corona-virus.
Van hetzelfde ... Watskeburt ?
In plaats van 'de movie' , nog eens een serie uit het ware leven gegrepen en altijd goed om aan te tonen dat het absolute gelijk niet bestaat.
De cijfers .. de cijfers ... de cijfers ..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Spaargids, the movie
Je bent dan wel ff weg geweest, maar je moet toch nog weten dat er een topic ' corona, de cijfers' actief is. Waarom post je dit daar niet?
Re: Spaargids, the series (now on Netflix)
Gewoon om CN een welcome back te geven op de manier waarop we meestal met elkaar praten.
Eerst de essentie en dan een kwinkslag.
Ik vond het passen bij het thema : Spaargids, the series...
Dat is een onderverdeling of vervolg op 'the movie'.
Veel mensen hadden liever dat ik niet meer zou posten in de cijfers en Corona.
Je moet in het leven al eens de mensen een plezier doen. Dat geeft voldoening.
Eerst de essentie en dan een kwinkslag.
Ik vond het passen bij het thema : Spaargids, the series...
Dat is een onderverdeling of vervolg op 'the movie'.
Veel mensen hadden liever dat ik niet meer zou posten in de cijfers en Corona.
Je moet in het leven al eens de mensen een plezier doen. Dat geeft voldoening.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Iedereen kent intussen mijn mening over biostatistici: ze kunnen zeer goed uitleggen waarom de curves op een bepaalde manier verlopen, maar voorspellen is heel wat lastiger...
Vandaag Niel Hens op de radio.
1. De doemscenario's komen niet uit. Het aantal besmettingen is lager dan de meest pessimistische prognose, het aantal ziekenhuisopnames is nog lager dan de meest optimistische prognose.
Hun schatting was nochtans met een vrij grote marge, maar toch ligt de realiteit buiten de marge. Zullen we in het vervolg een wichelroedeloper inschakelen, of een waarzegster ?
2. Zijn uitleg waarom Omicron voor veel minder ziekenhuisopnames zorgt: we hebben zeer goede immuniteit door alle vaccinaties.
Dat zal uiteraard wel een rol spelen, maar dat de omicronvariant duidelijk minder ziekmakend is (zoals bv een Van Ranst wel duidelijk aangeeft) krijgt hij niet over zijn lippen, Covid relativeren ligt blijkbaar moeilijk.
Vandaag Niel Hens op de radio.
1. De doemscenario's komen niet uit. Het aantal besmettingen is lager dan de meest pessimistische prognose, het aantal ziekenhuisopnames is nog lager dan de meest optimistische prognose.
Hun schatting was nochtans met een vrij grote marge, maar toch ligt de realiteit buiten de marge. Zullen we in het vervolg een wichelroedeloper inschakelen, of een waarzegster ?
2. Zijn uitleg waarom Omicron voor veel minder ziekenhuisopnames zorgt: we hebben zeer goede immuniteit door alle vaccinaties.
Dat zal uiteraard wel een rol spelen, maar dat de omicronvariant duidelijk minder ziekmakend is (zoals bv een Van Ranst wel duidelijk aangeeft) krijgt hij niet over zijn lippen, Covid relativeren ligt blijkbaar moeilijk.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik zou het eens aan Anders Tegnell vragen :-)
Ervaringen met Omikron waren zeldzaam, het kende een zeer snelle opmars, die was ineens wereldwijd.
Er kon maar weinig worden vergeleken met wat er in andere landen gebeurde of al gebeurd was.
Er was een ongekende invloed van Delta terwijl Omikron al aan het woeden was.
Je kan daar lacherig over doen en alles in twijfel trekken en de wetenschap verwijten dat ze een nieuw virus niet door en door kennen na enkele weken en daaruit besluiten dat ze het beter aan de SG deskundigen hadden gevraagd maar of daar de wijsheid ligt .. ??
Of vraag het eens in Gidsland. Daar weten ze het ook beter dan bij ons.
Ervaringen met Omikron waren zeldzaam, het kende een zeer snelle opmars, die was ineens wereldwijd.
Er kon maar weinig worden vergeleken met wat er in andere landen gebeurde of al gebeurd was.
Er was een ongekende invloed van Delta terwijl Omikron al aan het woeden was.
Je kan daar lacherig over doen en alles in twijfel trekken en de wetenschap verwijten dat ze een nieuw virus niet door en door kennen na enkele weken en daaruit besluiten dat ze het beter aan de SG deskundigen hadden gevraagd maar of daar de wijsheid ligt .. ??
Of vraag het eens in Gidsland. Daar weten ze het ook beter dan bij ons.
Maar haelewyn toch, de echte virusexperten zitten op Spaargids, weet je dat nu nog niet na twee jaar?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Haelewyn is zeker geen expert.
Ik herinner mij nog altijd de discussies in het begin van de Covidtijd. Ik, Fakkel en anderen zeiden dat het via de lucht verspreid werd en dat besmetting via oppervlakken niet belangrijk was, en Haelewyn was de mening toegedaan dat handhygiëne het belangrijkste was...
Ik herinner mij nog altijd de discussies in het begin van de Covidtijd. Ik, Fakkel en anderen zeiden dat het via de lucht verspreid werd en dat besmetting via oppervlakken niet belangrijk was, en Haelewyn was de mening toegedaan dat handhygiëne het belangrijkste was...
haelewyn schreef: ↑11 september 2020, 08:14 Ik denk dat veel besmettingen volledig ongedocumenteerd blijven in de zin van : onbekend van wie iemand het virus heeft opgelopen.
Of het via handcontact naar het gezicht gekomen is of via druppels of aerosolen : denk je echt dat ze dat kunnen documenteren ?
Als het virus blijft leven op oppervlakten moet je niet ver nadenken om de overbrugging te maken van voorwerp naar je neus.
Waarom zou het met dit virus verschillen van een (ander) verkoudheidsvirus ?
Aangezien je nadien (na 1 a 2 weken) geen sporen meer kan nemen van iemands' handen ga je dat nooit op die manier kunnen aantonen.
Enkel met wat geluk de plaats en de persoon van wie je het hebt doorgekregen.
Charlesvdw schreef: ↑10 september 2020, 22:11Het is een virus dat zich in de luchtwegen bevindt. Theoretisch kan je via besmette winkelkarren en zo het doorgeven. In de praktijk zijn er zo bij mijn weten nog geen gedocumenteerde besmettingen gebeurd. Gewoon ons mondmasker ophouden, zelfs als het op onze handen zou zitten, kan het maar kwaad als we met onze handen in onze mond of neus zouden prutsen.Fakkel schreef: ↑10 september 2020, 15:24
Hoeveel mensen worden opgenomen in het ziekenhuis nadat ze besmet zijn door een winkelkar of een ´vuile doos´ uit een rek te nemen?
En toch moeten we gelijk debielen onze handen ontsmetten en onnozele clippees gebruiken.
Straks heb ik het weer aan m´n rekker als ik m´n collect&go ophaal. En je raadt het, ik ben ze (onopzettelijk) vergeten thuis. Dat wordt weer ´n preek die ik ga beantwoorden door met m´n ogen te rollen en een wederwoord te placeren.
Net nog eens gegoogled, ge vindt daar niks over. Mochten er echt significant veel dergelijke besmettingen zijn, we hadden het allang gehoord.
Charles, de vraag van Yaris was retorisch ...
Charles was er toen nog niet. Dat is raar... :-)
Ik geloof zelf nog altijd niet dat een besmetting via oppervlakken niet mogelijk is. En dus gebeuren ze ... Nog steeds.
Geen enkele wetenschapper zegt dat dat anders is.
Besmetting via oppervlakken is mogelijk maar minder waarschijnlijk.
Omikron sterft binnen vijf minuten werd recent beweerd.
Binnen die vijf minuten kan het dus... Etc..
Waarmee ze bedoelen : de meeste besmettingen gebeuren via aerosolen en via de luchtwegen.
Niet uitsluitend.
In die twee jaar heb ik vaak voorbeelden gezien van leden hier die vonden dat zij (en vooral zij alleen) het helemaal begrepen hadden.
Niet dus...
Net zoals dat fabeltje 'in België gaat alles slechter'.
Diegenen die dat predikten zijn ook al zeker niet de experts die het beter begrepen hebben dan een ander.
We weten allemaal over wie we het dan vooral hebben zeker ? :-)
Ik geloof zelf nog altijd niet dat een besmetting via oppervlakken niet mogelijk is. En dus gebeuren ze ... Nog steeds.
Geen enkele wetenschapper zegt dat dat anders is.
Besmetting via oppervlakken is mogelijk maar minder waarschijnlijk.
Omikron sterft binnen vijf minuten werd recent beweerd.
Binnen die vijf minuten kan het dus... Etc..
Waarmee ze bedoelen : de meeste besmettingen gebeuren via aerosolen en via de luchtwegen.
Niet uitsluitend.
In die twee jaar heb ik vaak voorbeelden gezien van leden hier die vonden dat zij (en vooral zij alleen) het helemaal begrepen hadden.
Niet dus...
Net zoals dat fabeltje 'in België gaat alles slechter'.
Diegenen die dat predikten zijn ook al zeker niet de experts die het beter begrepen hebben dan een ander.
We weten allemaal over wie we het dan vooral hebben zeker ? :-)
Advies van het UZ Gent inzake preventie van Covid.
"""''Respecteer ook de social distancing: hou 1,5 meter afstand van andere mensen.
Verder volgt u de hygiënevoorschriften:
Was regelmatig uw handen grondig met water en zeep
Gebruik elke keer een nieuwe papieren zakdoek als u hoest, niest of snuit
Hebt u geen zakdoek bij de hand? Hoest of nies in uw mouw, in de binnenkant van uw elleboog
Raak uw gezicht zo weinig mogelijk aan met uw handen
Vermijd nauw contact met mensen die ziek zijn."""""
Uit het een volgt het andere.
Dat ze bij UZ Gent de inzichten van CN en Charles niet volgen moet toch willen zeggen dat ze nog steeds niet goed weten hoe het in elkaar zit.
Gedocumenteerde besmettingen nog niet gebeurd etc...
Dat is gewoon lekker ingewikkeld doen maar : besmettingen worden niet stuk voor stuk bij de oorsprong gedocumenteerd.
Enige maanden geleden werd iemand met veel bans op zijn palmares verweten dat hij oude berichten had gequote. Dat vonden jullie toen ondenkbaar. Maar niet voor de eerste keer doet dezelfde het graag zelf opnieuw.
Met de ene nick of de andere : maakt dat verschil ? :-)
Laat me raden. Ik denk dat er een eindeloze discussie omwille van de discussie volgt.
Ik doe niet mee. Dat is een goed voornemen voor 2022.
"""''Respecteer ook de social distancing: hou 1,5 meter afstand van andere mensen.
Verder volgt u de hygiënevoorschriften:
Was regelmatig uw handen grondig met water en zeep
Gebruik elke keer een nieuwe papieren zakdoek als u hoest, niest of snuit
Hebt u geen zakdoek bij de hand? Hoest of nies in uw mouw, in de binnenkant van uw elleboog
Raak uw gezicht zo weinig mogelijk aan met uw handen
Vermijd nauw contact met mensen die ziek zijn."""""
Uit het een volgt het andere.
Dat ze bij UZ Gent de inzichten van CN en Charles niet volgen moet toch willen zeggen dat ze nog steeds niet goed weten hoe het in elkaar zit.
Gedocumenteerde besmettingen nog niet gebeurd etc...
Dat is gewoon lekker ingewikkeld doen maar : besmettingen worden niet stuk voor stuk bij de oorsprong gedocumenteerd.
Enige maanden geleden werd iemand met veel bans op zijn palmares verweten dat hij oude berichten had gequote. Dat vonden jullie toen ondenkbaar. Maar niet voor de eerste keer doet dezelfde het graag zelf opnieuw.
Met de ene nick of de andere : maakt dat verschil ? :-)
Laat me raden. Ik denk dat er een eindeloze discussie omwille van de discussie volgt.
Ik doe niet mee. Dat is een goed voornemen voor 2022.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 18 januari 2022, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat hun advies zo is, is enkel en alleen omdat het geen kwaad kan om dat te doen, maar het helpt ook niet
Het motto is: baadt het niet, dan schaadt het niet
Maar natuurlijk helpt het zelfs niet een klein beetje
En bijkomend is het voor sommige mensen heel lastig om toe te geven dat ze vroeger debiel advies hebben gegeven (sommigen geven nog altijd debiel advies in de hoop dat het dan minder opvalt )
Het motto is: baadt het niet, dan schaadt het niet
Maar natuurlijk helpt het zelfs niet een klein beetje
En bijkomend is het voor sommige mensen heel lastig om toe te geven dat ze vroeger debiel advies hebben gegeven (sommigen geven nog altijd debiel advies in de hoop dat het dan minder opvalt )
Die leden waar jij op doelt, Haelewyn, lopen dan ook niet hoog op met die UZG-goeroes.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Intussen hebben ook Van Ranst en Van Gucht en co al lang en breed toegegeven dat besmetting via oppervlakken (bv deurklinken) niet belangrijk is. De discussie is beslecht.
Ik loop wel hoog op met experten. Maar het zijn ook maar mensen en zoiets als frequent handen wassen wordt sowieso (al lang voor Covid) aangeraden door ziekenhuishygiëne, bv. tegen ziekenhuisbacteriën, dat gaan ze nooit uit de richtlijnen schrappen.
Als de ene expert A zegt en de andere B, dan ga ik kijken naar de data waar ze zich op baseren, en dan trek ik zelf mijn conclusies. Ben ik zelf een expert in infectieziekten of epidemiologie ? Helemaal niet. Al heb ik die vakken tijdens mijn opleiding wel gevolgd, en weet ik er meer van dan de doorsnee spaargidser.
@pukkie : uiteraard was de vraag retorisch. Maar ik doe alsof ik dat niet doorheb.
Ik loop wel hoog op met experten. Maar het zijn ook maar mensen en zoiets als frequent handen wassen wordt sowieso (al lang voor Covid) aangeraden door ziekenhuishygiëne, bv. tegen ziekenhuisbacteriën, dat gaan ze nooit uit de richtlijnen schrappen.
Als de ene expert A zegt en de andere B, dan ga ik kijken naar de data waar ze zich op baseren, en dan trek ik zelf mijn conclusies. Ben ik zelf een expert in infectieziekten of epidemiologie ? Helemaal niet. Al heb ik die vakken tijdens mijn opleiding wel gevolgd, en weet ik er meer van dan de doorsnee spaargidser.
@pukkie : uiteraard was de vraag retorisch. Maar ik doe alsof ik dat niet doorheb.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Nieuwe versie van omikron in ons land die erin slaagt onder radar te blijven: “Vermoedelijk nóg wat beter in ontsnappen aan ons immuunsysteem”
https://www.hln.be/binnenland/nieuwe-ve ... ~a44a9773/
https://www.hln.be/binnenland/nieuwe-ve ... ~a44a9773/
Tja. Ik ben zelfstandig vastgoedmakelaar. Daar kan ik niet tegenop !Charlesvdw schreef: ↑18 januari 2022, 22:45 Ben ik zelf een expert in infectieziekten of epidemiologie ? Helemaal niet. Al heb ik die vakken tijdens mijn opleiding wel gevolgd, en weet ik er meer van dan de doorsnee spaargidser.
Er wordt hier nogal wat gelogen op dit forum he !
Met UZGent zelf : ik ook niet !
Raar dat ze er wel naartoe gaan (of de collega's) als ze besmet en ziek zijn he Pukkie.