Holdings
TIP
Re: Holdings
Nee, dat was een zeer goeie zet en inderdaad perfecte timing. Ackermans vind ik dus wel goed. Bon, mijn mening en waar ik in beleg of niet is niet zo belangrijk. Luister liever naar wat Laeka bvb te vertellen heeft, die is slimmer dan ik.sauternes schreef: ↑12 januari 2022, 13:49 Ik zeg niet dat holdings geen fouten mogen maken he...
Maar Ackermans heeft bijvoorbeeld Sipef bijgekocht toen ze de slechtste oogst ooit hadden gehad (2 jaar geleden?). En GBL koopt Canyon op een moment dat fietsen een hype zijn en dus ook navenant geprijsd zijn.
Ik ga er van uit dat je dus ook AVH een foute investeerder vindt. Indien ze Sipef hebben bijgekocht na de slechtste oogst ooit kan ik besluiten dat dit de perfecte timing was en dus goed gescoord van AVH.
En vandaag drukken ze het gaspedaal nog maar eens fors in bij Prosus. Meer dan 5% erbij.
Daar straks weer een billenkletser van formaat gelezen bij Bois du Sauvage. Degroof Petercam verlaagd zijn koersdoel van 461 euro naar 357 euro.
Jawel ze hadden dit koersdoel vorig jaar na de verkoop van Recticel opgetrokken naar 461 euro.
Te zot om los te lopen dus. Wat is analistje zijn toch gemakkelijk. Niet te geloven wat een onzin men soms moet lezen.
Toevallig staat er vandaag een lijstje in de tijd met wat ik zocht. Heel wat holdings en de premie/korting tav hun NAV.
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... t/10358823
Voor zij die abonnee zijn want ze hebben bij de tijd eindelijk het gat gedicht dat cookies wissen volstond om opnieuw een artikel te lezen.
Voor zij die abonnee zijn want ze hebben bij de tijd eindelijk het gat gedicht dat cookies wissen volstond om opnieuw een artikel te lezen.
Het gaat dus inderdaad niet zozeer om een plotse omslag naar private equity bij GBL, maar eerder om een versnelling. Die fietsen zijn mogelijk duur betaald, maar ik denk meer een duurzame trend dan een hype. D'Ieteren en Pon zijn ook druk in fietsen aan het investeren, terwijl Sofina investeerde in Dott.
De uitbouw van een tak vermogensbeheer voor derden zou ook een goede zet kunnen zijn van GBL. Al met al word ik langzaamaan positiever over GBL en houd ik het goed voor mogelijk dat GBL ook op de beurs (eindelijk) positief zou kunnen gaan verrassen dit jaar.
Fietsen zijn geen hype. Tenzij je een trend die al 20 jaar aanhoudt een hype noemt.
En de recntere trend van direct sales en e-commerce in de fietswereld zijn blijvers.
En de recntere trend van direct sales en e-commerce in de fietswereld zijn blijvers.
Inderdaad interessant leesmateriaal. Wat me opvalt is dat de aanbevelingen van Degroof grotendeels paralel lopen met de aanwezigheid van een korting of premie op de NAV, dwz "kopen" bij korting en "afbouwen" bij premie. Dit lijkt voorbij te gaan aan het feit dat kortingen en premies nog verder kunnen oplopen. Uitzonderingen zijn b.v. Bois Sauvage en Wendel, die met forse kortingen toch op "houden" staan, en HAL en Heineken, die ondanks een korting toch op "afbouwen" staan.Barryke schreef: ↑12 januari 2022, 14:48 Toevallig staat er vandaag een lijstje in de tijd met wat ik zocht. Heel wat holdings en de premie/korting tav hun NAV.
De favorieten zijn blijkbaar Eurazeo, Luxempart, Prosus en Exor, terwijl HAL en Sofina geshort zouden mogen worden.
Het zou me verwonderen als Degroof het bij het rechte eind zou hebben, zeker wat betreft HAL en Heineken.
Eind oktober 2020 stond de koers van Eurazeo 39 euro en nu bijna 80 euro. Vrij laat om nu nog op de kar te springen vind ik zo. En bij Luxempart is ook de korting historisch gezien zeer laag. Waar was de tijd als ze met kortingen van wel 44% noteerden.dreamy schreef: ↑12 januari 2022, 15:54Inderdaad interessant leesmateriaal. Wat me opvalt is dat de aanbevelingen van Degroof grotendeels paralel lopen met de aanwezigheid van een korting of premie op de NAV, dwz "kopen" bij korting en "afbouwen" bij premie. Dit lijkt voorbij te gaan aan het feit dat kortingen en premies nog verder kunnen oplopen. Uitzonderingen zijn b.v. Bois Sauvage en Wendel, die met forse kortingen toch op "houden" staan, en HAL en Heineken, die ondanks een korting toch op "afbouwen" staan.Barryke schreef: ↑12 januari 2022, 14:48 Toevallig staat er vandaag een lijstje in de tijd met wat ik zocht. Heel wat holdings en de premie/korting tav hun NAV.
De favorieten zijn blijkbaar Eurazeo, Luxempart, Prosus en Exor, terwijl HAL en Sofina geshort zouden mogen worden.
Het zou me verwonderen als Degroof het bij het rechte eind zou hebben, zeker wat betreft HAL en Heineken.
Prosus en Exor noteren met kortingen van om en bij de 40% en zijn wel aan te raden.
Op Sofina short gaan??? Kan dit? Geen turbo's te verkrijgen hierop anders had ik het al gedaan. Van opties heb ik geen kaas gegeten.
Sofina inmiddels -6,95% YTD.. ondanks dat het nog vroeg is lijkt het mij dat belegger wat gas terugneemt in euforie omtrent het aandeel, op LT blijft het wel een interessante waarde om in port te houden denk ik..
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Het is niet omdat de korting in het verleden hoger lag, dat dit ook zo zal zijn in de toekomst. Brederode en Sofina hebben in het verleden ook nog met een korting genoteerd. Wie weet noteert Luxempart in de toekomst wel aan intrinsieke waarde of zelfs met een premie, dan is nu net wel het moment om ze aan te schaffen.laeka schreef: ↑13 januari 2022, 09:57Eind oktober 2020 stond de koers van Eurazeo 39 euro en nu bijna 80 euro. Vrij laat om nu nog op de kar te springen vind ik zo. En bij Luxempart is ook de korting historisch gezien zeer laag. Waar was de tijd als ze met kortingen van wel 44% noteerden.dreamy schreef: ↑12 januari 2022, 15:54
Inderdaad interessant leesmateriaal. Wat me opvalt is dat de aanbevelingen van Degroof grotendeels paralel lopen met de aanwezigheid van een korting of premie op de NAV, dwz "kopen" bij korting en "afbouwen" bij premie. Dit lijkt voorbij te gaan aan het feit dat kortingen en premies nog verder kunnen oplopen. Uitzonderingen zijn b.v. Bois Sauvage en Wendel, die met forse kortingen toch op "houden" staan, en HAL en Heineken, die ondanks een korting toch op "afbouwen" staan.
Prosus en Exor noteren met kortingen van om en bij de 40% en zijn wel aan te raden.
Op Sofina short gaan??? Kan dit? Geen turbo's te verkrijgen hierop anders had ik het al gedaan. Van opties heb ik geen kaas gegeten.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
In het verleden evolueerde de korting op de NAV van (belgische) holdings samen met de algemene beurskoersen.
Ik wil zeggen dat bij historisch dure beurzen de korting laag was, en holdings hadden een historisch lage kortingen vlak voor een crash.
Tijdens de crash daalden de onderliggende aandelen hun koers, en de holdings zakten nog meer met een hogere korting tot gevolg. De holding waren als het ware een turbo op hun onderliggende aandelen.
Nu is er precies meer onderscheid tussen de verschillende holdings.
Ik wil zeggen dat bij historisch dure beurzen de korting laag was, en holdings hadden een historisch lage kortingen vlak voor een crash.
Tijdens de crash daalden de onderliggende aandelen hun koers, en de holdings zakten nog meer met een hogere korting tot gevolg. De holding waren als het ware een turbo op hun onderliggende aandelen.
Nu is er precies meer onderscheid tussen de verschillende holdings.
Die Sofina houd ik sowieso bij en zal bijkopen indien het in de buurt van zijn NAV komt.
Owv de korf van waarde- aandelen doe ik straks een kooporder van Berkshire.
Owv de korf van waarde- aandelen doe ik straks een kooporder van Berkshire.
Corporacion financiera alba al even boven de 55 euro komen piepen. Langzaam maar zeker gaan we richting 60 euro.
Stellantis (EXOR) op weg naar een nieuwe ATH.
Stellantis (EXOR) op weg naar een nieuwe ATH.
Ik hou u niet tegen om te kopen he. Maar als je dit denkt bij elke holding die nu met korting noteren we in de toekomst misschien met een premie gaan noteren dan ga je nog heeeeel veeeel geld nodig hebben om alles te kopen.DonDraper schreef: ↑13 januari 2022, 11:08
Het is niet omdat de korting in het verleden hoger lag, dat dit ook zo zal zijn in de toekomst. Brederode en Sofina hebben in het verleden ook nog met een korting genoteerd. Wie weet noteert Luxempart in de toekomst wel aan intrinsieke waarde of zelfs met een premie, dan is nu net wel het moment om ze aan te schaffen.