Vraagje over 'korf' hypothecaire lening
TIP
Vraagje over 'korf' hypothecaire lening
Wij hebben onlangs zonnepanelen geplaatst en ik ben nog aan het twijfelen tss ofwel:heropname hypothecair krediet oftewel een groene lening.In de bank wist men te vertellen dat bij een heropname van mn hypothecair krediet ,de rentevoet lager ligt maar de looptijd langer-->dus betaal je meer interest terug dan een groene lening,en in mijn geval zou dit ook niet fiscaal aftrekbaar zijn omdat mn korf van mn lening al op zn max. staat of vol is...Wat wil men daarmee juist zeggen??

Re: Vraagje over 'korf' hypothecaire lening
dat uw korf vol zit voor hypothecaire lening wil zeggen dat u zowieso het maximum aftrekt van uw belastingen. Het maximum is iets van 3000 euro per jaar (kapitaalaflossingen + intrest) per persoon. Als je nog een bijkomende opname doet, betaal je meer af per maand, maar kan je dit niet meer aangeven in je belastingen.
De overheid geeft nu toch een overheidssubsidie van 1,5% op LOA's voor groene doeleinden. De intrest kan je bovendien aangeven waardoor je 40% van de intrest recupereert (dit is een andere korf) Dus zou ik zeker voor een LOA kiezen, geen dossierkosten trouwens ook. Ik weet dat OBK bank nu goede voorwaarden daarvoor geeft.
De overheid geeft nu toch een overheidssubsidie van 1,5% op LOA's voor groene doeleinden. De intrest kan je bovendien aangeven waardoor je 40% van de intrest recupereert (dit is een andere korf) Dus zou ik zeker voor een LOA kiezen, geen dossierkosten trouwens ook. Ik weet dat OBK bank nu goede voorwaarden daarvoor geeft.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Pietje
Re: Vraagje over 'korf' hypothecaire lening
Korf is vol:
de post in je belastingenbrief voor
*betaalde intresten voor hypothecaire leningen van voor 01/01/2005
*OF betaalde intresten en kapitaal voor hypothecaire leningen van na 01/01/2005
* kan je aanvullen met betaalde bedragen voor levensverzekeringen
heeft een maximum! Voor aanslagjaar 2009 was dat 1990 euro alles wat je meer inbrengt wordt niet in rekening gebracht voor de berekening van uw belastingen.
de post in je belastingenbrief voor
*betaalde intresten voor hypothecaire leningen van voor 01/01/2005
*OF betaalde intresten en kapitaal voor hypothecaire leningen van na 01/01/2005
* kan je aanvullen met betaalde bedragen voor levensverzekeringen
heeft een maximum! Voor aanslagjaar 2009 was dat 1990 euro alles wat je meer inbrengt wordt niet in rekening gebracht voor de berekening van uw belastingen.