Holdings
TIP
Re: Holdings
Ik denk dat dan ook niet persé van iedere holding, maar concluderen dat een holding te duur is omdat de korting wat is teruggevallen lijkt me te kort door de bocht. In veel gevallen zal dit misschien zo zijn. Maar in het geval van Luxempart denk ik dat het niet ondenkbaar is dat die korting niet meer groter wordt of zelfs verkleint.laeka schreef: ↑13 januari 2022, 16:12Ik hou u niet tegen om te kopen he. Maar als je dit denkt bij elke holding die nu met korting noteren we in de toekomst misschien met een premie gaan noteren dan ga je nog heeeeel veeeel geld nodig hebben om alles te kopen.DonDraper schreef: ↑13 januari 2022, 11:08
Het is niet omdat de korting in het verleden hoger lag, dat dit ook zo zal zijn in de toekomst. Brederode en Sofina hebben in het verleden ook nog met een korting genoteerd. Wie weet noteert Luxempart in de toekomst wel aan intrinsieke waarde of zelfs met een premie, dan is nu net wel het moment om ze aan te schaffen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Prosus haalt 5.25 miljard dollar op via uitgifte van obligaties. Snel nog de valies volladen vooraleer de rente gaat stijgen.
Schitterende zet.
Schitterende zet.
Net eens gekeken naar 1 van de belangrijkste participaties van Sofina nl. The HUT Group.
Niet verschieten he...!
https://www.google.com/finance/quote/THG:LON?window=1Y
Niet verschieten he...!
De korting wat is teruggevallen??? Die is enorm gedaald beste! En verkleinen kan misschien indien ze op Euronext Brussel misschien gaan noteren waarvan er geruchten de ronde doen.DonDraper schreef: ↑13 januari 2022, 18:30 Ik denk dat dan ook niet persé van iedere holding, maar concluderen dat een holding te duur is omdat de korting wat is teruggevallen lijkt me te kort door de bocht. In veel gevallen zal dit misschien zo zijn. Maar in het geval van Luxempart denk ik dat het niet ondenkbaar is dat die korting niet meer groter wordt of zelfs verkleint.
Laat de beurzen eens wat corrigeren we zullen dan eens zien wat het aandeel doet.
Prijzen op de beurs zijn mooi gestegen. Laatste nav die ik gezien heb was van 31/07/2021 (92,69).
Maar ga er vanuit dat de nav ook mee geëvolueerd is. En bovendien is de holding redelijk actief geweest laatste 6 maanden….
Maar ga er vanuit dat de nav ook mee geëvolueerd is. En bovendien is de holding redelijk actief geweest laatste 6 maanden….
Toch verschoten van de prestaties van THG!laeka schreef: ↑14 januari 2022, 09:48 Net eens gekeken naar 1 van de belangrijkste participaties van Sofina nl. The HUT Group.
Niet verschieten he...!
Ik ben benieuwd naar de Newsletter die Sofina volgende week (20/1) gaat uitgeven!
Voor de liefhebbers van Luxempart er staan nog 6332 stuks te koop aan 79.5 euro.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Laeka,
Dankzij u hebben we na jaren Sonae en Alba niet te hebben verkocht nu ietwat winst. Waarvoor onze dank! Het feit is wel dat gij uw slechte beleggingen nooit meer benoemt. Het gaat alleen maar over hoe slim en goed in u bent in beleggen. Wellicht bent u dat ook...maar iedere belegger heeft goede en slechte beleggingen. Het lijkt ons meer oprecht om naast uw goede beleggingen ook uw foute beleggingen te benoemen? Wellicht zijn wij te rechtstreeks, excuses daarvoor.
Dankzij u hebben we na jaren Sonae en Alba niet te hebben verkocht nu ietwat winst. Waarvoor onze dank! Het feit is wel dat gij uw slechte beleggingen nooit meer benoemt. Het gaat alleen maar over hoe slim en goed in u bent in beleggen. Wellicht bent u dat ook...maar iedere belegger heeft goede en slechte beleggingen. Het lijkt ons meer oprecht om naast uw goede beleggingen ook uw foute beleggingen te benoemen? Wellicht zijn wij te rechtstreeks, excuses daarvoor.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Luxempart heeft geen omzetsnelheid, of hoe noemt men dat in ‘’beleggen’’? U vraagt om 200 aandelen en u ontvangt er 7 ( op 2 maanden tijd ). Voor ons geen optie meer. En het kan uiteraard zo zijn dat die paar aandelen die wij inmiddels hebben verkocht het tiendubbele waard zijn geworden. Pech dus! *wink*
Ooit D’ieteren aangekocht aan Euro 35….bleef jaren rond de aankoopprijs hangen. Uiteindelijk verkocht; dom!
Maar indien we alles achteraf zouden weten!!
Achteraf gezien kunnen wij wel concluderen dat de grootste fout is die wij maken; te snel verkopen.
En soms doen wij dat nog maar inmiddels hebben we wél geleerd. Laat staan, laat staan!
Kinnevik holding is een holding met perspectief; wij kopen bij. Alleen naar de NAV kijken of evt. premie te kijken is iets te kort door de bocht. Uiteindelijk is het uw geld en gij moet doen waarin u gelooft. Onze buurman gelooft ook in allerlei dingen waar wij helemaal niet geloven!
Ooit D’ieteren aangekocht aan Euro 35….bleef jaren rond de aankoopprijs hangen. Uiteindelijk verkocht; dom!
Maar indien we alles achteraf zouden weten!!
Achteraf gezien kunnen wij wel concluderen dat de grootste fout is die wij maken; te snel verkopen.
En soms doen wij dat nog maar inmiddels hebben we wél geleerd. Laat staan, laat staan!
Kinnevik holding is een holding met perspectief; wij kopen bij. Alleen naar de NAV kijken of evt. premie te kijken is iets te kort door de bocht. Uiteindelijk is het uw geld en gij moet doen waarin u gelooft. Onze buurman gelooft ook in allerlei dingen waar wij helemaal niet geloven!
Dat zijn geen geruchten, de CEO heeft mij persoonlijk aangegeven dat de directie grote voorstander is. De vraag is of ze de families erachter meekrijgen...laeka schreef: ↑14 januari 2022, 11:41De korting wat is teruggevallen??? Die is enorm gedaald beste! En verkleinen kan misschien indien ze op Euronext Brussel misschien gaan noteren waarvan er geruchten de ronde doen.DonDraper schreef: ↑13 januari 2022, 18:30 Ik denk dat dan ook niet persé van iedere holding, maar concluderen dat een holding te duur is omdat de korting wat is teruggevallen lijkt me te kort door de bocht. In veel gevallen zal dit misschien zo zijn. Maar in het geval van Luxempart denk ik dat het niet ondenkbaar is dat die korting niet meer groter wordt of zelfs verkleint.
Laat de beurzen eens wat corrigeren we zullen dan eens zien wat het aandeel doet.
Beurskoers Belreca 155€
Waarde vlgs site Belreca, Datum: 13/01/2022 om 17.45 uur
Geraamde netto intrinsieke waarde vereffeningswaarde na afhouding van de Belgische roerende voorheffing (30 % bronbelasting) per aandeel: 144,23 EUR.
Dus beter nu verkopen en niet wachten op de afhandeling, of zie ik iets over het hoofd?
Geraamde netto intrinsieke waarde vereffeningswaarde na afhouding van de Belgische roerende voorheffing (30 % bronbelasting) per aandeel: 144,23 EUR.
Dus beter nu verkopen en niet wachten op de afhandeling, of zie ik iets over het hoofd?
De mijne zijn al heel lang buiten toen bekend raakte dat ze in vereffening zouden gaan. Best nu zo snel mogelijk verkopen want anders komt vadertje staat langs.AMA schreef: ↑16 januari 2022, 08:20 Beurskoers Belreca 155€
Resultaten zullen nog (zeer) goed zijn hoor (beurzen deden het zeer goed vorig jaar) belangrijker is hetgeen er dit jaar volgt als we wat correctie gaan krijgen.Georg schreef: ↑14 januari 2022, 13:26Toch verschoten van de prestaties van THG!laeka schreef: ↑14 januari 2022, 09:48 Net eens gekeken naar 1 van de belangrijkste participaties van Sofina nl. The HUT Group.
Niet verschieten he...!
Ik ben benieuwd naar de Newsletter die Sofina volgende week (20/1) gaat uitgeven!