Beobank Visa Extra
Beobank Visa Extra
ik had bij hen een kredietkaart aangevraagd zonder opening van een rekening bij hen. Het is een VISA extra geworden, ik had tot ze in de bus viel geen idee of het een mastercard of visa ging zijn. Er is een kredietopening van 3000 aan verbonden. Ben niet van plan om in stukjes je gaan terugbetalen, liefst telkens direct het volledige bedrag. Maar waarom ik deze post hier open is hetgeen me niet duidelijk is:
IK start dus met een kredietopening van 3000 en geef bijvoorbeeld de eerste maand 450 euro uit (en betaal die 450 dan meteen terug. Blijkt dat ik dan volgende maand nog slechts 3000 - 450 = 2550 heb. Volgende maand geeft ik nog eens 500 uit, dat geeft 2550 - 500 = 2050, wat betekent dat na X maanden de kredietlijn van 3000 opgebruikt is en de VISA kaart dan komt te vervallen? Dien ik dan binnen X tijd opnieuw een aanvraag in te dienen en wordt mij dan opnieuw een kredietkaart opgestuurd?
Nog een vraagje: ik heb al een paar transacties gedaan gisteren zaterdag, maar ik zie hier nog niets van ?
IK start dus met een kredietopening van 3000 en geef bijvoorbeeld de eerste maand 450 euro uit (en betaal die 450 dan meteen terug. Blijkt dat ik dan volgende maand nog slechts 3000 - 450 = 2550 heb. Volgende maand geeft ik nog eens 500 uit, dat geeft 2550 - 500 = 2050, wat betekent dat na X maanden de kredietlijn van 3000 opgebruikt is en de VISA kaart dan komt te vervallen? Dien ik dan binnen X tijd opnieuw een aanvraag in te dienen en wordt mij dan opnieuw een kredietkaart opgestuurd?
Nog een vraagje: ik heb al een paar transacties gedaan gisteren zaterdag, maar ik zie hier nog niets van ?
Re: Beobank Visa Extra
Als je een terugbetaling doet, wordt je kredietlijn terug aangevuld met dat bedrag. Als je steeds alles netjes onmiddellijk terugbetaald, kom je dus elke maand weer op €3000 te staan.
De terugbetaling kun je trouwens ook doen voor je de afrekening krijgt aan het einde van de maand.
De terugbetaling kun je trouwens ook doen voor je de afrekening krijgt aan het einde van de maand.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ok, dat is dan al uitgeklaardpmu schreef: ↑16 januari 2022, 15:51 Als je een terugbetaling doet, wordt je kredietlijn terug aangevuld met dat bedrag. Als je steeds alles netjes onmiddellijk terugbetaald, kom je dus elke maand weer op €3000 te staan.
Je kan per keer dat je iets uitgeeft geld op je kredietkaartrekening zetten ook.
Stel dat je bv 1250 euro tegoed hebt, dan kan je, bv als je op reis gaat je krediet verhogen door bij te storten.
Als je 1750 bijstort is je krediet daarna 3000.
Als het overschot een afhaalbaar bedrag is aan een geldautomaat kan je het geld gewoon afhalen.
Of je kan het met de app op je zichtrekening zetten en dan naar eender waar transfereren.
Ik blijf Beobank op dit vlak en voor hun kredietkaarten de beste vinden.
Beter dan een kaart van een grootbank waar eens per maand het volledige saldo wordt verrekend maar waar je nooit je saldo kan verhogen door een storting.
Oorspronkelijke vraag : Bij Beobank betaal je OF alles en dan zijn er geen kosten OF je betaalt het minimumbedrag en dan loopt de rest verder en wordt er daar intrest op aangerekend. Zelf maak ik daar nooit gebruik van. Ik stort altijd alles door na elke aankoop.
Stel dat je bv 1250 euro tegoed hebt, dan kan je, bv als je op reis gaat je krediet verhogen door bij te storten.
Als je 1750 bijstort is je krediet daarna 3000.
Als het overschot een afhaalbaar bedrag is aan een geldautomaat kan je het geld gewoon afhalen.
Of je kan het met de app op je zichtrekening zetten en dan naar eender waar transfereren.
Ik blijf Beobank op dit vlak en voor hun kredietkaarten de beste vinden.
Beter dan een kaart van een grootbank waar eens per maand het volledige saldo wordt verrekend maar waar je nooit je saldo kan verhogen door een storting.
Oorspronkelijke vraag : Bij Beobank betaal je OF alles en dan zijn er geen kosten OF je betaalt het minimumbedrag en dan loopt de rest verder en wordt er daar intrest op aangerekend. Zelf maak ik daar nooit gebruik van. Ik stort altijd alles door na elke aankoop.
Hoe doe je dat? Ik heb eens gezocht, maar het niet meteen gevonden. Met apps van neobanken als Revolut kun je wel altijd kosteloos geld van de kredietkaart naar je bankrekening overzetten (en in feite dus je kredietkaartschulden afbetalen met nieuwe schulden).
Dat is voor je 'overbodig saldo' terug te storten, wat ik zei he.
Je moet dan een zichtrekening hebben bij Beobank ook.
Ik heb een GO zichtrekening, die kost niets.
Je moet dan gewoon een overschrijving aanmaken van de kredietkaartrekening naar je zichtrekening.
Klaas is Kees. Dat is zonder kosten als je het saldo boven je toegestane krediet overschrijft.
Je moet dan een zichtrekening hebben bij Beobank ook.
Ik heb een GO zichtrekening, die kost niets.
Je moet dan gewoon een overschrijving aanmaken van de kredietkaartrekening naar je zichtrekening.
Klaas is Kees. Dat is zonder kosten als je het saldo boven je toegestane krediet overschrijft.
Voordat ik die rekening had kon ik het afhalen met de bancontact kaart of aan het call center vragen om het op mijn rekening bij een andere bank te storten.
Vermoedelijk lukt dat nu nog altijd..
Vermoedelijk lukt dat nu nog altijd..
Je kan ook telefonisch vragen om je limiet te verhogen, want tussen de tijd dat je de afrekening krijgt en het bedrag van de voorgaande maand via domiciliëring betaald wordt aan Beobank zit een paar weken. En dan sta je soms voor verrassingen want op je huidige maand zou je denken dat je nog reserve hebt, maar het bedrag van de voorgaande maand speelt op dat moment ook nog mee...
Ik ben daarin een rare vogel.
Elke keer als ik een uitgave doe met de creditkaart stort ik dat al direct door naar Beobank.
Ik gebruik de kaart totaal niet omwille van de kredietmogelijkheid.
Als ik eens buiten BE ga, heb ik altijd mijn volledig krediet beschikbaar.
Mijn krediet is 3000 euro. Dat is nooit tekort in mijn geval. Je kan je kredietkaartrekening voeden met een flitsoverschrijving.
Daar dan nog eens een revolutkaart bij en enkele bankkaarten met Visa/ mastercard (nieuw model) en ik zit nooit of ter nimmer met onvoldoende fondsen.
Elke keer als ik een uitgave doe met de creditkaart stort ik dat al direct door naar Beobank.
Ik gebruik de kaart totaal niet omwille van de kredietmogelijkheid.
Als ik eens buiten BE ga, heb ik altijd mijn volledig krediet beschikbaar.
Mijn krediet is 3000 euro. Dat is nooit tekort in mijn geval. Je kan je kredietkaartrekening voeden met een flitsoverschrijving.
Daar dan nog eens een revolutkaart bij en enkele bankkaarten met Visa/ mastercard (nieuw model) en ik zit nooit of ter nimmer met onvoldoende fondsen.
Voor de forumleden met een Beobank kredietkaart:
Hoe is de aanvraag verlopen? Was dit volledig online of zijn jullie moeten langsgaan in een kantoor?
Hoe is de aanvraag verlopen? Was dit volledig online of zijn jullie moeten langsgaan in een kantoor?
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Eenmaal langsgaan op een kantoor, misschien kan het ondertussen volledig online ?
Make Spaargids " Great Again ! "
Ergens zomer 2023 online aangevraagd. Alles online en vlotjes verlopen.
Wel een telefoontje gekregen met de vraag of ik wou langskomen op het kantoor. Ik vroeg waarom.
Dat was om mij de andere producten en diensten voor te stellen. Toen ik zegde dat ik enkel interesse had in de kredietkaart en niets anders was het goed en was het niet nodig om te langs te komen. Sinds toen niets meer van Beobank vernomen.
Ik heb de Beobank VISA extra kaart ook. 1% cashback. Ik dacht wel dat een bijdrage te betalen is voor de kaart van 20 euro per jaar na het eerste jaar. En ik heb het in het oog gehouden maar ik heb die kost niet aangerekend gezien. Het einde van mijn eerste jaar was in de loop van augustus. Dat verbaast mij.
Ik gebruik die kaart veel maar zonder op krediet te gaan. Heb elke maand al wat cashback ontvangen. Misschien rekenen ze dat niet aan als je die kaart ook effectief gebruikt. - Of misschien is het per kalenderjaar.
Wel een telefoontje gekregen met de vraag of ik wou langskomen op het kantoor. Ik vroeg waarom.
Dat was om mij de andere producten en diensten voor te stellen. Toen ik zegde dat ik enkel interesse had in de kredietkaart en niets anders was het goed en was het niet nodig om te langs te komen. Sinds toen niets meer van Beobank vernomen.
Ik heb de Beobank VISA extra kaart ook. 1% cashback. Ik dacht wel dat een bijdrage te betalen is voor de kaart van 20 euro per jaar na het eerste jaar. En ik heb het in het oog gehouden maar ik heb die kost niet aangerekend gezien. Het einde van mijn eerste jaar was in de loop van augustus. Dat verbaast mij.
Ik gebruik die kaart veel maar zonder op krediet te gaan. Heb elke maand al wat cashback ontvangen. Misschien rekenen ze dat niet aan als je die kaart ook effectief gebruikt. - Of misschien is het per kalenderjaar.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Heb de kaart al 3 jaar, eerste jaar gratis, sindsdien is al 2x de 20 euro afgehouden. Maak nog altijd een mooie winst maar ze wordt wel degelijk afgehouden, wat maar normaal is daar de kost duidelijk staat aangegeven.Giskart schreef: ↑Gisteren 19:13 Ergens zomer 2023 online aangevraagd. Alles online en vlotjes verlopen.
Make Spaargids " Great Again ! "