Ageas
TIP
Re: Ageas
update :
Volgens De Tijd nam de FPIM het belang over van het Chinese Ping An. 'De koersdaling is logisch', reageert het beurshuis Kepler Cheuvreux. 'De Belgische overheid geeft hier een sterk signaal dat Ageas niet te koop staat. Een potentiële koper zal twee keer nadenken voor het een ongevraagd bod lanceert.
Das goed
ik ga voor het dividend.
Het valt allemaal te zien hoe je het bekijkt.
Hier lees je bij kbc:
KBC Securities daarentegen vindt de instap van de Belgische overheid een positief element. 'FPIM is een zeer lange termijn en stabiele aandeelhouder. Deze evolutie zet ons koopadvies en koersdoel van 57 euro in de verf.'
Volgens De Tijd nam de FPIM het belang over van het Chinese Ping An. 'De koersdaling is logisch', reageert het beurshuis Kepler Cheuvreux. 'De Belgische overheid geeft hier een sterk signaal dat Ageas niet te koop staat. Een potentiële koper zal twee keer nadenken voor het een ongevraagd bod lanceert.
Das goed

Het valt allemaal te zien hoe je het bekijkt.
Hier lees je bij kbc:
KBC Securities daarentegen vindt de instap van de Belgische overheid een positief element. 'FPIM is een zeer lange termijn en stabiele aandeelhouder. Deze evolutie zet ons koopadvies en koersdoel van 57 euro in de verf.'
-
- Hero Member
- Contacteer:
Idd - belangrijk is dan wel het onderscheid te maken tussen een belang van 6,3% VS 20% en de aanwezigheid van intentie om mee het beleid te bepalen, nog te vroeg om zeggen maar op basis van de verklaringen en beperkte informatie die nu beschikbaar is zou het gaan om een zuivere verankering - indien dat het geval is vind ik dat een goede zaak.
Heb van de inzinking vanmorgen dankbaar gebruik gemaakt om enkele covered calls goedkoop af te sluiten (die vorige week nog ITM waren) en een putje bij te schrijven. 

Het is vooral het feit dat een (Chinese) overname van de baan lijkt dat de koersdaling bepaalt, in combinatie met ongetwijfeld wat stoplosses vanochtend. Dat waren even leuke solden, kwam net te laat met een limietorder rond de €43 dat niet meer geraakt werd.
De overheid geldt dan wel als inefficiënt, die 6% aandeelhoudersschap heeft Ageas qua efficiëntie niet plotsklaps getransformeerd in een soort BPost.
De overheid geldt dan wel als inefficiënt, die 6% aandeelhoudersschap heeft Ageas qua efficiëntie niet plotsklaps getransformeerd in een soort BPost.
72% aandelen, 17% obligaties, 11% cash
Hier uiteindelijk ook besloten om een put te schrijven aan 1,05 strike €44 februari.
Positie uitbreiden aan €43 vind ik best OK, premie houden ook.
Inderdaad, ik verwacht ook niet meteen overheidsinmenging bij zulke beperkte minderheidsbelangen. Ping An heeft/had ook geen zitje in RvB, dus zal voor FPIM ook niet het geval zijn.
Mee eens, maar ik denk dat een mogelijke Chinese overname altijd al zeer problematisch en dus waarschijnlijk onrealistisch is geweest. Hetzelfde geldt voor die Belgische initiatieven en ik denk dat een mogelijke overname door BNP Paribas ook zeer speculatief genoemd mag worden.
Per saldo verandert er dus niet veel zolang het bij die 6% blijft.
Zou het door de Evergrande perikelen niet kunnen dat Ping An wat assets wou verkopen?
Ik zou ageas zeker kopen als ze onder 46 zakken.
Kan je niets mis meedoen op lange termijn
Kan je niets mis meedoen op lange termijn
Waarom koopt onze overheid eigenlijk dergelijke assets?
Is iets helemaal anders dan Bpost of Belgacom waar historisch ambtenaren werken en vroeger een publiek belang was met nu nog steeds monopolies.
Is iets helemaal anders dan Bpost of Belgacom waar historisch ambtenaren werken en vroeger een publiek belang was met nu nog steeds monopolies.
Die rentelasten zullen altijd minder zijn dan de dividendinkomsten en desnoods verkopen ze dit pakket dan terug.