De Beurs vandaag
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Het kan ook anders natuurlijk: ik had 2 behoorlijke posities (Shell en AMG) waar ik héél veel verlies op had, beiden zijn langzaam aan het herstellen.
Dat plan voor minder en minder vind ik nochtans nog zo geen slecht idee, in plaats van de meer en meer die Brembos hier zo hekelt.
Ik zal me dan ook barmhartig opstellen. Al die minder en minder wil, mag zijn overwinsten en teveel aan cash rechtstreeks doorstorten naar mij. Ik zal me opofferen voor de groep.
Het hele punt van te beleggen is toch om meer en meer te hebben, en niet minder en minder?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Niet echt...
Ik beleg voor de fun, of het dan in plus of min gaat, dat maakt niet zo veel uit
Natuurlijk , plus is mooi meegenomen, en liefst wel
Mijn idee is: als je geld verliest aan beleggen, heb je gewoon geld op gedaan aan je hobby, er zijn zoveel mensen met dure hobby's.
De mijne kan potentieel(waarschijnlijk) zelfs nog geld opbrengen
Dat maakt ook dat ik nooit hoef te panikeren
Ik beleg voor de fun, of het dan in plus of min gaat, dat maakt niet zo veel uit
Natuurlijk , plus is mooi meegenomen, en liefst wel
Mijn idee is: als je geld verliest aan beleggen, heb je gewoon geld op gedaan aan je hobby, er zijn zoveel mensen met dure hobby's.
De mijne kan potentieel(waarschijnlijk) zelfs nog geld opbrengen
Dat maakt ook dat ik nooit hoef te panikeren
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja ...
Als ik een miljoen cash had zou ik blijven kopen maar helaas.
Ik zal nooit geen miljoen cash hebben. Mijn erfgenamen kunnen er wel voor opteren.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb altijd cash, maar druk dat liever uit in %.
Als we uitgaan van een salamicrash, dan is het inderdaad te vroeg om nu aan te kopen. Maar of dat het geval zal zijn, weet niemand.
Als je genoeg cash hebt, is gespreid bijkopen het beste.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Over welke (salami)crash gaat het eigenlijk ?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 18 januari 2022, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
De beurs ging vandaag achteruit met een percent. We staan terug waar we een maand geleden stonden.
We staan minder dan 5% onder het absolute top eerder deze maand.
Buiten de laatste 3 maand heeft de beurs nooit zo hoog gestaan.
Nee dit is (nog) geen crash. Volgens de meeste definities is dit nog zelf geen dip!
Nee dit is (nog) geen crash. Volgens de meeste definities is dit nog zelf geen dip!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Het is een salamicrash, maar de dag na het afsnijden van het schelleke plakken ze het er weer aan. En zo snijden ze om de twee dagen telkens hetzelfde schelleke af.
De Nasdaq verloor vandaag 2,60% en staat op zijn laagste niveau in drie maanden.
Nasdaq een paar procent daling....
Maar kijk eens naar de lange termijn, dan stelt deze daling (nog) niet veel voor:
https://stockcharts.com/freecharts/hist ... dexes.html
(de zesde grafiek van boven is de Nasdaq...)
10% - 20% daling het komende jaar lijkt me heel normaal na de enorme stijgingen van de laatste 6 jaar.
Maar kijk eens naar de lange termijn, dan stelt deze daling (nog) niet veel voor:
10% - 20% daling het komende jaar lijkt me heel normaal na de enorme stijgingen van de laatste 6 jaar.
De Nasdaq 100 nadert wel de correctiezone, van top (november) gemeten staan we aan -9,7 %.B7H4long schreef: ↑18 januari 2022, 19:08 De beurs ging vandaag achteruit met een percent. We staan terug waar we een maand geleden stonden.
Dat zijn wel logaritmische grafieken hé.JosTM schreef: ↑19 januari 2022, 00:14 Nasdaq een paar procent daling....
Zelfs een 50% daling zal er niet zo heel spectaculair uitzien voor de onoplettende lezer.