Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
Dit was een goed idee, met zo'n 15% winst voor AB Inbev sindsdien en er zou nog meer in het vat kunnen zitten.dreamy schreef: ↑13 december 2021, 15:26 Ik heb net een paar orders ingelegd voor AB Inbev en Heineken Holding. De koers is nu (nog) interessant als je uitgaat van een heropleving van de bierconsumptie vroeg of laat. Gezien het feit dat bier al een paar duizend jaar gretig door mensen gedronken wordt, zou dat wel snor moeten zitten. Kortom: een belegging voor de lange termijn.
AB Inbev en Heineken zijn leuke aandelen om in te spelen op oplevingen van het coronavirus en hebben afgezien daarvan een tamelijk defensief profiel met hoop op aardige stijgingen van het dividend op de middellange termijn.
Ik verslikte bijna in de koffie (met melk) deze morgen. Gelukkig eind vorig jaar van de hand gedaan aan dezelfde aankoopprijs, nl. 57 euro toen ik opnieuw geen beterschap zag. Ik dacht, nu (in 2024) moet het toch wel mee stijgen gezien de wereldwijde index opnieuw records optekent. Helaas.
TA ziet er niet zo rooskleurig uit. Waar zitten de analisten hier?
TA ziet er niet zo rooskleurig uit. Waar zitten de analisten hier?
Ik ga er soms in en soms uit, heb van de zomer nog verkocht voor +-60 euro, en dezelfe hoeveelheid weer gekocht. Het aandeel is altijd al volatiel geweest omwille vele redenen (oa vreemde munten, schuld in usd enz). Onder de 50 euro vind ik het bovendien goedkoop. Fundamentals zijn al jaren niet veranderd. Krimpende markt US/Europa. Mooie groei in alle andere markten. Ondertussen beginnen die andere markten de overhand te nemen. Dat was 5 jaar geleden nog niet zo. De impact van een 1% krimp in US is nu veel kleiner dan 5 jaar geleden. Binnen een jaar of 2 begint dit aandeel normaal cash te spuwen (als inkoop aandelen en/of dividend). Maar ik ben er waarschijnlijk al weer uit als het weer even een piek maakt