MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo? Je hebt nog steeds 2 dagen om een storting te doen, en ook daarna kun je nog genieten van een van de hoogste interesten op de markt. Had ik liever dan het 0,70% bleef? Uiteraard! Was het ooit 0,70% om klanten te lokken en dus tijdelijk? Allicht. Zijn MeDirect daarom oplichters? Uiteraard niet.
Een storm in een glas water. 0,20% minder op 5.000 euro, dat is 10 euro.
Als je wel al aan je 5K per maand zit is er helemaal geen probleem, nietwaar?
Het is vooral het feit dat ze eerst een promotie doen om nieuwe klanten te lokken en nauwelijks 2 weken later de intrestvoeten aanpassen. Dat is zo “kort dag” dat het ruikt naar opgezet spel. Wettelijk in orde - dus geen oplichters - maar ethisch niet zo mooi naar die nieuwe klanten toe.pmu schreef: ↑18 januari 2022, 22:36 Ik zie het probleem eigenlijk niet zo? Je hebt nog steeds 2 dagen om een storting te doen, en ook daarna kun je nog genieten van een van de hoogste interesten op de markt. Had ik liever dan het 0,70% bleef? Uiteraard! Was het ooit 0,70% om klanten te lokken en dus tijdelijk? Allicht. Zijn MeDirect daarom oplichters? Uiteraard niet.
Ik zal aan MeDirect zeggen dat ze de volgende keer in plaats van twee weken twee maanden moeten wachten. Dan is er geen haan die er nog naar kraait.
Dan zou het al minder opvallen, in ieder geval
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 19 januari 2022, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat ik hier vooral spijtig aan vind, is dat ik deze renteverlaging moest vernemen op dit forum.
Toevallig was ik de dag voordien ingelogd op de website van MeDirect, en daar was/is hier niets van te bespeuren (ook niet in het beveiligde deel, of 'mijn berichten').
En: noch ikzelf, noch mijn man die er ook klant is, kregen een e-mail hierover.
Om mijn 'frustratie' een klein beetje te verzachten, heb ik gisteren het max.bedrag van 50000€ volgestort tot de laatste eurocent.
Voor de winst moest ik het uiteraard niet doen, want ik kwam maar een miniem bedrag tekort.
Dat zal dus geen verschil uitmaken, maar ik deed het uit principe. (Hoewel ze daar bij MD ook niet wakker zullen van liggen.)
Toevallig was ik de dag voordien ingelogd op de website van MeDirect, en daar was/is hier niets van te bespeuren (ook niet in het beveiligde deel, of 'mijn berichten').
En: noch ikzelf, noch mijn man die er ook klant is, kregen een e-mail hierover.
Om mijn 'frustratie' een klein beetje te verzachten, heb ik gisteren het max.bedrag van 50000€ volgestort tot de laatste eurocent.
Voor de winst moest ik het uiteraard niet doen, want ik kwam maar een miniem bedrag tekort.
Dat zal dus geen verschil uitmaken, maar ik deed het uit principe. (Hoewel ze daar bij MD ook niet wakker zullen van liggen.)
Sorry voor de uitdrukking maar het dikke zever als men wilt beweren dat dit een aanpassing is aan de markt. Vorige jaar had ik dit nog gelooft, nu niet meer want de rente zal nu vlugger in een stijgende lijn komen dan in een dalende.
Dit is gewoon een zoveelste poging om mensen te pushen naaar hun rommelfondsen. Het valt mij op dat het laatste jaar de banken hierin agressiever worden.In december ook nog Argenta bij mijn ouders. Als ik dan die papieren bekeek zie je dat IWDA gewoon beter presteerde dan hun rommel. Maar een gewone simpele ETF kun je daar dus niet aankopen bij Argenta En daarna nog bellen om ze toch proberen te overtuigen met het ondertussen cliché argument 'spaarrekening brengt amper iets op'. Crelan is al niet veel beter.Banken zouden het beste advies moeten geven maar de meeste komen alleen nog af met die belachelijke fondsen.Ze geven alleen nog advies zodat zij er het maximum aan kosten kunnen uithalen
Deze maand ook nog mail gehad van Medirect. Als ik deze maand een effectenrekening aanmaak en beleg heb ik kans op een Iphone
Goedgelovige en mensen met minder kennis worden in de val gelokt. Hopelijk zullen niet teveel mensen nu beginnen want dan verwacht ik een bloedbad. Het is nu wel de slechte periode om te starten met beleggen (argumenten heb ik hier al aangegeven de-beurs-vandaag-t12706-17715.html#p536353).
Voor de banken maakt het niks uit als de crash er komt. Ze hebben toch al de opbrengst gehad van de overdreven hoge instapkosten ed.
Het is wel duidelijk dat banken zijn vergeten dat ons spaargeld hun redding was. En dat zij rechtstreeks verantwoordelijk zijn dat we jarenlang in een klimaat van lage rente zaten. Het zou ze goed doen om eens minder arrogant te zijn
Dit is gewoon een zoveelste poging om mensen te pushen naaar hun rommelfondsen. Het valt mij op dat het laatste jaar de banken hierin agressiever worden.In december ook nog Argenta bij mijn ouders. Als ik dan die papieren bekeek zie je dat IWDA gewoon beter presteerde dan hun rommel. Maar een gewone simpele ETF kun je daar dus niet aankopen bij Argenta En daarna nog bellen om ze toch proberen te overtuigen met het ondertussen cliché argument 'spaarrekening brengt amper iets op'. Crelan is al niet veel beter.Banken zouden het beste advies moeten geven maar de meeste komen alleen nog af met die belachelijke fondsen.Ze geven alleen nog advies zodat zij er het maximum aan kosten kunnen uithalen
Deze maand ook nog mail gehad van Medirect. Als ik deze maand een effectenrekening aanmaak en beleg heb ik kans op een Iphone
Goedgelovige en mensen met minder kennis worden in de val gelokt. Hopelijk zullen niet teveel mensen nu beginnen want dan verwacht ik een bloedbad. Het is nu wel de slechte periode om te starten met beleggen (argumenten heb ik hier al aangegeven de-beurs-vandaag-t12706-17715.html#p536353).
Voor de banken maakt het niks uit als de crash er komt. Ze hebben toch al de opbrengst gehad van de overdreven hoge instapkosten ed.
Het is wel duidelijk dat banken zijn vergeten dat ons spaargeld hun redding was. En dat zij rechtstreeks verantwoordelijk zijn dat we jarenlang in een klimaat van lage rente zaten. Het zou ze goed doen om eens minder arrogant te zijn
Ik heb het, zoals de andere ook via mail gekregen. Eens kijken in je spambox?
De banken zijn niet arrogant.
Het zijn die nieuwe medewerkers die zich laten gaan.(die denken aan hun carrière, onmisbaar zijn enz ...)
Worden gepusht om te verkopen, en de extra € gaan blinken.
Niet min of meer.
Mogen natuurlijk opboksen tegen de Me – de Giro van deze tijd.
Ja mensen laten zich niet meer vangen, maar de omzet moet er zijn.
Het zijn die nieuwe medewerkers die zich laten gaan.(die denken aan hun carrière, onmisbaar zijn enz ...)
Worden gepusht om te verkopen, en de extra € gaan blinken.
Niet min of meer.
Mogen natuurlijk opboksen tegen de Me – de Giro van deze tijd.
Ja mensen laten zich niet meer vangen, maar de omzet moet er zijn.
Estate Guru believer.
Ik kijk altijd mijn spambox na, dus ook nu deed ik dat. (Maar toch dank voor de bezorgdheid)
Je bent in ieder geval niet alleen. Ik heb ook geen info van MeDirect ontvangen.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
En welke actie hebben jullie genomen ?
Estate Guru believer.
Geen
Moest ik hierdoor financieel nadeel hebben, dan zou ik hen waarschijnlijk contacteren, maar mijn max. van 50000€ was sowieso bijna bereikt en dus maakt het kwasi geen verschil meer uit. (Werd inmiddels wél volgestort, uit principe.)
De maandelijkse max inleg is plots gedaald van 5000 naar 500!
https://www.medirect.be/nl-be/sparen/maandsparen-max/
Mijn storting van februari is nog uitgevoerd, die van maart is teruggestuurd
Iemand daaromtrent communicatie van gezien?
https://www.medirect.be/nl-be/sparen/maandsparen-max/
Mijn storting van februari is nog uitgevoerd, die van maart is teruggestuurd
Iemand daaromtrent communicatie van gezien?
In een ander topic over MeDirect werd dit onlangs vermeld. ("Medirect verlaagt rente")
Maar van MeDirect zelf heb ik daar geen enkele communicatie over gekregen.
Nochtans: doordat ik het hier in januari ook al eens had over gebrek aan communicatie, heb ik mij toen speciaal ingeschreven op hun nieuwsbrief. Tevergeefs echter, want ik stel vast dat ik de nieuwsberichten van MeDirect nog altijd moet vernemen via het spaargidsforum.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 8 maart 2022, 16:20, 2 keer totaal gewijzigd.