Medirect verlaagt rente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- donderblomme
- Newbie
Re: Medirect verlaagt rente
Het was een serieuze stap om een spaarrekening te starten bij een bank waar ik tot over een paar maanden nog nooit van gehoord had. Kreeg zelfs een telefoontje van KBC "heb jij 5000€ overgeschreven? OK dan laten we die doorgaan" :p
Voorlopig zet ik niks meer op mijn Max rekening en hou Medirect voor fondsen.
Je kan er misschien weinig aan doen ... maar dat betekent ook niet dat je het zomaar OK moet vinden. Je kan en mag nog altijd je mening ventileren (althans, dat hoop ik toch). En dat doe ik hier en heb ik ook bij MeDirect gedaan. Of ze er wakker van liggen? Vermoedelijk niet ...Yaris schreef: ↑19 januari 2022, 08:31 Banken verlagen spaarrentes wanneer ze willen, dat is nu eenmaal zo en daar kun je niets aan doen. Je kunt je kwaad maken maar het ook accepteren. Als je wil kun je in je colère een pas geopende rekening weer afsluiten maar of de bank daar wakker van ligt weet ik niet.
Gewoon accepteren en gedwee ondergaan is ook een mogelijkheid ... maar dat ligt niet in mijn karakter.
Allee blijkbaar geen tv kijker de laatste jaren nooit de reclame gezien?donderblomme schreef: ↑19 januari 2022, 09:04 Het was een serieuze stap om een spaarrekening te starten bij een bank waar ik tot over een paar maanden nog nooit van gehoord had. Kreeg zelfs een telefoontje van KBC "heb jij 5000€ overgeschreven? OK dan laten we die doorgaan" :p
En blijkbaar vind u het normaal dat Kbc zijn neus in uw overschrijvingen steekt.
Daarbij het verhaaltje zeker dat uw spaargeld bij hun (kbc) veel veiliger is.
Dus liever geen of nauwelijks rente bij Kbc dan hogere bij Me .....
Estate Guru believer.
Dat MeDirect nog niet zo gekend is bij het grote publiek, is toch geen schande. Het is geen grootbank zoals KBC, Belfius of BNP Paribas Fortis maar een kleiner marktspeler. Die vooral spaarders weet aan te trekken met hogere intrestvoeten dan die grootbanken.platin schreef: ↑19 januari 2022, 09:18Allee blijkbaar geen tv kijker de laatste jaren nooit de reclame gezien?donderblomme schreef: ↑19 januari 2022, 09:04 Het was een serieuze stap om een spaarrekening te starten bij een bank waar ik tot over een paar maanden nog nooit van gehoord had. Kreeg zelfs een telefoontje van KBC "heb jij 5000€ overgeschreven? OK dan laten we die doorgaan" :p
En blijkbaar vind u het normaal dat Kbc zijn neus in uw overschrijvingen steekt.
Misschien hadden nieuwe klanten zoals donderblomme liever de oorspronkelijke hogere rente bij MeDirect die werd voorgespiegeld op het moment dat ze klante werden ipv de verlaagde rente die ze amper 2 weken later kregen ...
-
- Full Member
- Contacteer:
Jonge jonge over wat zijn we hier feitelijk bezig? Enkele tientallen EUR verschil op jaarbasis.. in een verleden opende men een rekening bij een Ijslandse bank die toch zoveel meer interest gaf, geen of weinig kritische blikken.. het vervolg kennen we. Laat maar, zotte toeren doen en overal klant worden om in plaats van zeer weinig een beetje meer te krijgen (of zoals medirect zegt 6x meer hoho!) Laat maar, ik pas hiervoor. Meer interest is sowieso meer risico punt (begin aub niet over het garantiefonds). We zitten nog lang met dit verhaal en de banken die meest (alé niet het minst) geven zullen nog geregeld wijzigen. Laat je niet zot maken. Wil je meer overhouden opt einde vant jaar? Koop je brood enkel nog in de Aldi
Het is niet dat Rabobank een week of een maand geleden heeft aangekondigd dat ze er mee stoppen. TS had de kans om eerder klant te worden, en zijn geld over te schrijven. Dan had hij het grootste deel nog aan 0.70% gehad.m-peeters schreef: ↑18 januari 2022, 20:24Juridisch heb je gelijk … maar ethisch vind ik het niet correct om eerst klanten te lokken en, nadat die hebben toegehapt, onmiddellijk de intrest verlagen. Dat lijkt me zelf met voorbedachte rade te zijn …Yaris schreef: ↑18 januari 2022, 19:54 Twee opmerkingen:
- Je moet niet zomaar bij een bank een spaarrekening openen omdat je ergens gelezen of gehoord hebt dat die een hoge rente geeft. Weinig of geen banken geven een hoge rente op een spaarrekening met een ongelimiteerd saldo, ongelimiteerde aangroei, vanaf de eerste tot de laatste dag en zonder voorwaarden. Informeer je altijd naar de specifieke kenmerken van iedere spaarrekening op de site van de bank zelf.
- Spaarrentes kunnen door alle banken gelijk wanneer aangepast worden. Beschouw een interest waaraan je instapt niet als verworven voor de komende jaren. Een spaarrekening is geen termijnrekening.
Maar als hij 0.50% te min vind, houdt niets hem tegen om het bij een grootbank aan 0.11% te zetten.
- donderblomme
- Newbie
1, neen, commerciele TV interesseerd me weinig en neen nog nooit van Medirect gehoordplatin schreef: ↑19 januari 2022, 09:18
Allee blijkbaar geen tv kijker de laatste jaren nooit de reclame gezien?
2, neen, ik vind het niet normaal dat KBC een overschrijving tegenhoudt
3, neen, geen verhaaltje van KBC dat KBC veiliger is
4, neen, ik heb geen voorkeur om bij KBC te blijven,ik zit ook bij Crelan
door die spaarrekeningen zit ik bij Medirect maar ondertussen heb ik ook een account bij Bolero
1, neen, commerciele TV interesseerd me weinig en neen nog nooit van Medirect gehoord
Wie heeft van commerciële tv gesproken onze grote staatszender is in het zelfde bedje ziek.
Zelfs hier op spaargids al jaren reclame van Me.
Eerlijk blijven toch een moeilijk iets.
Estate Guru believer.
- donderblomme
- Newbie
okee, bedankt, ik zit hier mijn tijd te verprutsen, ik lees wel de posten zonder in te loggen...platin schreef: ↑19 januari 2022, 12:541, neen, commerciele TV interesseerd me weinig en neen nog nooit van Medirect gehoord
Wie heeft van commerciële tv gesproken onze grote staatszender is in het zelfde bedje ziek.
Yep, weer iemand weggepest van dit forum. De vrije meningsuiting is hier soms ver te zoeken. Als je aangeeft dat je iets niet leuk of niet ethisch vindt (bv. een onverwachte rentedaling door een bank vlak na een commerciële promotieactie) dan krijg je blijkbaar lik op stuk.platin schreef: ↑19 januari 2022, 12:541, neen, commerciele TV interesseerd me weinig en neen nog nooit van Medirect gehoord
Pesten dacht het nietm-peeters schreef: ↑19 januari 2022, 16:33
Yep, weer iemand weggepest van dit forum. De vrije meningsuiting is hier soms ver te zoeken. Als je aangeeft dat je iets niet leuk of niet ethisch vindt (bv. een onverwachte rentedaling door een bank vlak na een commerciële promotieactie) dan krijg je blijkbaar lik op stuk.
Nog nooit van Me gehoord = eerlijk?
Voelen zich bekocht en dan maar spuien.
En heeft niks met vrije meningsuiting te maken.
Klagen anoniem, wederwoord is blijkbaar al pesten?
Zal wel weer opduiken onder een nieuwe nick.
Graaien maar en als het plannetje mislukt gaan ze alleen maar lezen.
Is al een tijd hier aan het mee lezen en dan beweren van Me nooit gehoord.
Estate Guru believer.
platin schreef: ↑19 januari 2022, 18:56Pesten dacht het nietm-peeters schreef: ↑19 januari 2022, 16:33
Yep, weer iemand weggepest van dit forum. De vrije meningsuiting is hier soms ver te zoeken. Als je aangeeft dat je iets niet leuk of niet ethisch vindt (bv. een onverwachte rentedaling door een bank vlak na een commerciële promotieactie) dan krijg je blijkbaar lik op stuk.
Nog nooit van Me gehoord = eerlijk? Kan toch, wie ben jij om dat te bepalen voor iemand anders?
Voelen zich bekocht en dan maar spuien. Spuien? Een bepaalde handelspraktijk aanklagen is plots spuien …
En heeft niks met vrije meningsuiting te maken. Heeft er alles mee te maken. Jij vindt de handelswijze van MeDirect OK, de andere blijkbaar niet. Is zijn goede recht.
Klagen anoniem, wederwoord is blijkbaar al pesten? Ik vermoed dat jij even anoniem bent …
Zal wel weer opduiken onder een nieuwe nick. Betwijfel ik … maar praat jouw actie niet goed.
Graaien maar en als het plannetje mislukt gaan ze alleen maar lezen. Graaien?
Is al een tijd hier aan het mee lezen en dan beweren van Me nooit gehoord. Zie eerste opmerking.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Als KBC een transactie opmerkt die ongewoon is voor mij mogen ze me contacteren en eerst de overschrijving tegenhouden. Dat lijkt me een goede, veilige actie.
Ik heb liever de 0,11 van KBC dan de 0,60 van MeDirect. Al denk ik er nooit over na om de andere keuze te maken.
Wel al van gehoord, van Me Direct.
Ik vind het helemaal geen aangenaam idee dat je huisbank al je transacties in het oog zou houden en zelf zou beoordelen wat normaal en verdacht is. Dat is dan zogezegd voor je veiligheid maar ondertussen ben je al je privacy kwijt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als een transactie echt "vreemd" lijkt, dan zou ik dat ook redelijk of zelfs goed vinden dat mijn bank dat doet.Piepenolleken schreef: ↑19 januari 2022, 19:37 Als KBC een transactie opmerkt die ongewoon is voor mij mogen ze me contacteren en eerst de overschrijving tegenhouden. Dat lijkt me een goede, veilige actie.
Ik heb toch liever 0,70% dan 0,11% eerlijk gezegd.Piepenolleken schreef: ↑19 januari 2022, 19:37 Ik heb liever de 0,11 van KBC dan de 0,60 van MeDirect. Al denk ik er nooit over na om de andere keuze te maken.
En ik heb nu ook nog steeds liever 0,60% of 0,50% dan 0,11%
En voor spaargeld dan ik geen jaar kan/wil missen, heb ik ook liever 0,25% of 0,20% dan 0,01%