Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Dat zijn algemene hygiënevoorschriften die in ziekenhuizen van toepassing zijn, waarvan de meeste ook al voor covid van kracht waren. Zegt niks over de overdraagbaarheid van het virus via lucht of contact.haelewyn schreef: ↑18 januari 2022, 21:50 Advies van het UZ Gent inzake preventie van Covid.
"""''Respecteer ook de social distancing: hou 1,5 meter afstand van andere mensen.
Verder volgt u de hygiënevoorschriften:
Was regelmatig uw handen grondig met water en zeep
Gebruik elke keer een nieuwe papieren zakdoek als u hoest, niest of snuit
Hebt u geen zakdoek bij de hand? Hoest of nies in uw mouw, in de binnenkant van uw elleboog
Raak uw gezicht zo weinig mogelijk aan met uw handen
Vermijd nauw contact met mensen die ziek zijn."""""
Je moet niet veel fantasie hebben om daar toch het verband te zien.
Ik leg het dan maar niet uit en wacht tot je klomp breekt.
Ik vermoed al langer dat veelposters CN, Charles en M. Peeters één en dezelfde zijn.
Dan doe je toch erg veel moeite om jezelf te overtuigen van het grote gelijk.
De website waar ik dat advies vond richt zich trouwens helemaal niet tot medewerkers of geeft hen het advies om te doen wat ze tien jaar geleden ook deden.
Het is een advies naar de algemene bevolking over hoe je een besmetting kan voorkomen.
Eerst lezen en niet gewoon je fantasie voor waarheid houden : dat is elementair om tot een goede conclusie te komen.
Ik vermoed al langer dat veelposters CN, Charles en M. Peeters één en dezelfde zijn.
De website waar ik dat advies vond richt zich trouwens helemaal niet tot medewerkers of geeft hen het advies om te doen wat ze tien jaar geleden ook deden.
Het is een advies naar de algemene bevolking over hoe je een besmetting kan voorkomen.
Eerst lezen en niet gewoon je fantasie voor waarheid houden : dat is elementair om tot een goede conclusie te komen.
Transmissie via contact kan, maar het is voornamelijk via lucht dat het gebeurt. Misschien even een betrouwbare bron van onze Noorderburen citeren (RIVM - ZorgVoorBeter.nl):haelewyn schreef: ↑19 januari 2022, 10:35 Je moet niet veel fantasie hebben om daar toch het verband te zien.
Hoe wordt iemand besmet?
Hoe wordt het coronavirus overgedragen?
Het coronavirus wordt overgedragen door hoesten en niezen. ‘Tot nu toe lijkt de overdracht van het virus door iemand zonder deze klachten een zeer beperkte rol te spelen’, schrijft het RIVM. Maar let op: er staat hier niet dat het geen enkele rol speelt. Het virus gaat van de een naar de ander door te hoesten of te niezen. Hoe zieker iemand is, hoe meer virus hij kan verspreiden. Via kleine druppeltjes komt het virus zo in de lucht. Als andere mensen die druppeltjes inademen of bijvoorbeeld via de handen in de mond, neus of ogen krijgen, kunnen zij besmet raken met het virus.
Transmissie via contact kan dus als die aerosoldruppels op jouw handen terecht komen en jij vervolgens met jouw handen in de mond, neus of ogen komt. Maar deze vorm van transmissie is beperkt. Gewoon inademen van aerosoldruppels die in de lucht zweven is de meest voorkomende vorm van transmissie
Een gekende truc om gelijk te halen en zand in de ogen te strooien zie ik hier weer.
Dat van hierboven betwist ik ook helemaal niet.
Wat ik wel betwist is (cfr. Fakkel) : "besmetting via contactoppervlakken bestaat NIET".
Ieder geval van besmetting via oppervlakten, ook al zou dat maar 5 procent van de besmettingen vertegenwoordigen zorgt voor herbesmetting bij anderen en is dus onze aandacht waard.
De discussie is inderdaad beslecht.
Dus was alle ophef over mijn gebrek aan deskundigheid eigenlijk maar één gecreëerd probleem.
Besmetting via contactoppervlakken kan WEL.
Daar ben ik het niet oneens over : het is niet de belangrijkste oorzaak van besmettingen.
Wat niet wil zeggen dat het totaal verwaarloosbaar is.
Als slechts enkele mensen op 1000 een hersentumor krijgen is dat ook geen quantité négligeable.
Vergelijk gerust met de zeer zeldzame neveneffecten van vaccinatie.
Dat was volgens onze SG experts een rampzalig cijfer waarover ze veel poeha maakten op dit forum. Opgeblazen werkelijkheid omdat het zo best uitkwam.
Maar de besmettingen die er komen door contact met oppervlakten of via de handen naar de mond gaan is niet belangrijk want dat is zo beslist.
Minimalisering omdat het zo best uitkomt.
Vier nicks, 1 persoon. Maar altijd dezelfde inhoud en gebruikelijke omwegen, ontkenning, verdraaiing van de werkelijkheid, boerenbedrog en megalomaan taalgebruik om gelijk te hebben.
Niets nieuws in 2022. We raken er ooit wel nog eens vanaf zeker ? Zoals van Corona zelf.
Waar is de tijd naartoe dat m.peeters op dit forum gemaakt verontwaardigd deed over het woord 'griet' waarmee een kassierster beschreven werd en hij / zij werd bijgesprongen door zichzelf met een andere nick om te troosten en te sussen.
Je vervalt in je oude kwaal: je neemt je wensen voor werkelijkheid aan. Ik heb maar 1 account en 1 nickname op dit forum, tot spijt van wie het benijdt ...haelewyn schreef: ↑19 januari 2022, 15:28Een gekende truc om gelijk te halen en zand in de ogen te strooien zie ik hier weer.
Dat van hierboven betwist ik ook helemaal niet.
Wat ik wel betwist is (cfr. Fakkel) : "besmetting via contactoppervlakken bestaat NIET".
Ieder geval van besmetting via oppervlakten, ook al zou dat maar 5 procent van de besmettingen vertegenwoordigen zorgt voor herbesmetting bij anderen en is dus onze aandacht waard.
De discussie is inderdaad beslecht.
Dus was alle ophef over mijn gebrek aan deskundigheid eigenlijk maar één gecreëerd probleem.
Besmetting via contactoppervlakken kan WEL.
Daar ben ik het niet oneens over : het is niet de belangrijkste oorzaak van besmettingen.
Wat niet wil zeggen dat het totaal verwaarloosbaar is.
Als slechts enkele mensen op 1000 een hersentumor krijgen is dat ook geen quantité négligeable.
Vergelijk gerust met de zeer zeldzame neveneffecten van vaccinatie.
Dat was volgens onze SG experts een rampzalig cijfer waarover ze veel poeha maakten op dit forum. Opgeblazen werkelijkheid omdat het zo best uitkwam.
Maar de besmettingen die er komen door contact met oppervlakten of via de handen naar de mond gaan is niet belangrijk want dat is zo beslist.
Minimalisering omdat het zo best uitkomt.
Vier nicks, 1 persoon. Maar altijd dezelfde inhoud en gebruikelijke omwegen, ontkenning, verdraaiing van de werkelijkheid, boerenbedrog en megalomaan taalgebruik om gelijk te hebben.
Niets nieuws in 2022. We raken er ooit wel nog eens vanaf zeker ? Zoals van Corona zelf.
Waar is de tijd naartoe dat m.peeters op dit forum gemaakt verontwaardigd deed over het woord 'griet' waarmee een kassierster beschreven werd en hij / zij werd bijgesprongen door zichzelf met een andere nick om te troosten en te sussen.
Wat Fakkel schrijft, dat moet je met hem/haar maar bediscussiëren. Ik geef hem/haar trouwens inhoudelijk ook geen gelijk. Het enige wat ik terzake geponeerd heb, is dat besmetting vooral via de lucht gebeurt en maar zelden via contact.
Ik heb terzake nooit iets anders beweerd ...
In mijn eerste bericht hierover - als opmerking over de ziekenhuisregels en transmissie - had ik het volgende geschreven:
Ik zeg dus enkel dat die hygiënevoorschriften niets zeggen over de wijze van transmissie (via lucht of via contact - ik sluit dus geen van beiden uit). Je zou uit de ziekenhuisregels kunnen afleiden dat mondmaskers eventuele transmissie via lucht moeten verhinderen en dat de regels over handen wassen enz... eventuele transmissie via contact zouden moeten verhinderen.
Maar ik snap niet goed waarom je hiervoor zo scherp moet reageren op mijn commentaar want eigenlijk geef ik je eigenlijk (minstens deels) gelijk: transmissie kan via contact (maar gebeurt meestal via lucht)???
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 19 januari 2022, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Hadden we dan geen goede voornemens gemaakt voor het nieuwe jaar?
Deze soep is allang niet meer eetbaar. Move on, boys.
Deze soep is allang niet meer eetbaar. Move on, boys.
Voila voila. Dit was een weggever.
Paneer gerust verder.
Ja Pa.
Maar den andere is begonnen ! . En ik stop al.. Denk ik toch.
En het is al de 19de !
Pff, waar begin ik? Ach ja, laat maar ... het niveau van dit forum en de mate van verdraagzaamheid voor iemand anders zijn mening is er sterk op achteruitgegaan. Voor mij hoeft het niet meer.haelewyn schreef: ↑19 januari 2022, 15:28Een gekende truc om gelijk te halen en zand in de ogen te strooien zie ik hier weer.
...
...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Haelewyn vervalt weer in zijn ouwe liedje dat ik een alter ego zou zijn van CarpeNoctem - quod non.
Ik ben ook geen alter ego van m-peeters. Die vind ik overigens wel OK, maar ik zou er liever van beschuldigd worden om een alter ego te zijn van Vortex - die vind ik nog net iets origineler en scherper in zijn ideeën.
Overigens, Jeroen Van der Hilst is een expert die ik wel bewonder. Hij voorspelde - zoals achteraf bleek correct - dat de prognoses voor de Omikronvariant veel te pessimistisch waren.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/28 ... ronvariant.
Ik zet H weer op de negeerlijst, zijn posts lezen draagt werkelijk nergens toe bij.
@ M-peeters: quand les dégoutés s' en vont, il n'y a que les dégoutants qui restent, dus blijf aub.
Ik ben ook geen alter ego van m-peeters. Die vind ik overigens wel OK, maar ik zou er liever van beschuldigd worden om een alter ego te zijn van Vortex - die vind ik nog net iets origineler en scherper in zijn ideeën.
Overigens, Jeroen Van der Hilst is een expert die ik wel bewonder. Hij voorspelde - zoals achteraf bleek correct - dat de prognoses voor de Omikronvariant veel te pessimistisch waren.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/28 ... ronvariant.
Ik zet H weer op de negeerlijst, zijn posts lezen draagt werkelijk nergens toe bij.
@ M-peeters: quand les dégoutés s' en vont, il n'y a que les dégoutants qui restent, dus blijf aub.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Gelijkaardige reactie met enkele minuten ertussen. De bijval van de ene aan de andere nick.
Zelfde m.o.
Zelfde taal en stijl.
Latijn, 'megalomanie', plaatjes, enz.
Gemaakte overdreven verontwaardiging.
De clubgeest met Vortex.
Erg doorzichtig.
H. heeft nog gelijk ook
Niet misschien.
Voor beide Heren en in onze eigen taal :
'eigen benen zijn de beste steun'
Zelfde m.o.
Zelfde taal en stijl.
Latijn, 'megalomanie', plaatjes, enz.
Gemaakte overdreven verontwaardiging.
De clubgeest met Vortex.
Erg doorzichtig.
H. heeft nog gelijk ook
Niet misschien.
Voor beide Heren en in onze eigen taal :
'eigen benen zijn de beste steun'
Van wie ben jij een account?
Geregistreerd op 4 december 2021, en al mensen beschuldigen dat ze een alt -account zijn van iemand
Zeer verdacht imo...
Geregistreerd op 4 december 2021, en al mensen beschuldigen dat ze een alt -account zijn van iemand
Zeer verdacht imo...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Heb jij er nadeel bij als er maskers worden afgetrokken ?
I'll show you mine if you show me yours.
Of bij nader inzicht : toch niet.
I'll show you mine if you show me yours.
Of bij nader inzicht : toch niet.
Haelewyn?
Waar zijn we mee bezig? Meerdere nicks op een forumpje als SG ...
Waar zijn we mee bezig? Meerdere nicks op een forumpje als SG ...
Ja, ik snap ook niet waarom je meerdere nicks zou willen, maar goed, je hebt zo van die zotten in de wereld...
Eerlijk gezegd: I don't even remotely care
Eerlijk gezegd: I don't even remotely care