Ageas
TIP
Re: Ageas
Reteip, van het dividend zijn we nooit zeker.
De aandelen zakken nog wat verder weg.
De aandelen zakken nog wat verder weg.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Er zijn weinig aandelen die enkel maar omhoog koersen, bijkomend zal Ageas steeds 50% van de winst uitkeren de komende jaren, behoudens dat de winst naar 0 (of zelfs een verlies) zal gereduceerd worden kunnen aandeelhouders wel een dividend verwachten.
Gaan we enkel voor dividend of kunnen we hopen op enige groei door uitbreiding activiteiten, eventuele overname's, duurdere premies, afbouwen van minder winstgevende activiteiten, ...
Maar het kan geen kwaad om kritisch te zijn, de periode die voorbij is was het rendement van Ageas bedroevend in vergelijking met vele indexen, het is de keuze van het individu zelf of hij/zij tevreden is met het rendement, bijhorend risico, management en de vooruitzichten die deze laatste nastreeft.
Wanneer de Belgische staat zich moeit is het altijd opletten geblazen:
''“Als de Belgische staat zijn greep op het bedrijf verder vergroot, is er dus een reële kans dat Ageas in de toekomst minder efficiënt gaat opereren”, voegde de analist toe.
“Dit in combinatie met de zwakke solvabiliteitsratio van 187 procent maakt dat ik een kasstroomrendement eis van ten minste 10 procent over boekjaar 2022”, schreef Koerts in zijn rapport.
Voor 2022 rekent de analist op een vrije kasstroom van 800 miljoen euro. “Daarbij hoort een market cap van 8 miljard euro. Er staan momenteel 191 miljoen aandelen Ageas uit, waardoor mijn koersdoel uitkomt op 42 euro.”
Al met al geen goed nieuws voor aandeelhouders, besloot de analist, die het advies verlaagde naar Verkopen. Koerts voorkeur gaat uit naar de Nederlandse sectorgenoten ASR en NN Group.

''“Als de Belgische staat zijn greep op het bedrijf verder vergroot, is er dus een reële kans dat Ageas in de toekomst minder efficiënt gaat opereren”, voegde de analist toe.
“Dit in combinatie met de zwakke solvabiliteitsratio van 187 procent maakt dat ik een kasstroomrendement eis van ten minste 10 procent over boekjaar 2022”, schreef Koerts in zijn rapport.
Voor 2022 rekent de analist op een vrije kasstroom van 800 miljoen euro. “Daarbij hoort een market cap van 8 miljard euro. Er staan momenteel 191 miljoen aandelen Ageas uit, waardoor mijn koersdoel uitkomt op 42 euro.”
Al met al geen goed nieuws voor aandeelhouders, besloot de analist, die het advies verlaagde naar Verkopen. Koerts voorkeur gaat uit naar de Nederlandse sectorgenoten ASR en NN Group.
Mooi, laat ze nog maar eens zakken onder die 40.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Die analisten gooien er soms toch ook met hun klap naar. Ageas gaf zelf een solvency rating van 175% aan als target, ze zitten dus boven hun target. Zelf hebben ze eerder al aangegeven dat men hun beleggingen wat anders te willen structureren zodat ze hogere returns kunnen genereren op lange termijn. Afhankelijk van het soort belegging dat een verzekeraar doet moeten ze dit op een bepaalde manier in de boekhouding nemen. Aandelen hebben een zwaardere impact op de solvency rating dan obligaties. Indien een verzekeraar zijn float goed kan beleggen gecombineerd met een goede onderschrijvingspolitiek kunnen ze dus mooie returns genereren.Indalo schreef: ↑19 januari 2022, 18:10 Wanneer de Belgische staat zich moeit is het altijd opletten geblazen:![]()
Mvg,
Geblin
Topic van onder het stof gehaald.
Ageas is aan een heel mooie rit bezig.
Aandelen worden ingekocht en er komt weer een mooi dividend aan.
Heb het al heel lang, al vaak bijgekocht, en toch wel een heel mooi dividend jaar na jaar.
Ageas is aan een heel mooie rit bezig.
Aandelen worden ingekocht en er komt weer een mooi dividend aan.
Heb het al heel lang, al vaak bijgekocht, en toch wel een heel mooi dividend jaar na jaar.
Ik heb ook geen spijt van mijn aankoop.
Plan is ook om zoals elk jaar de aandelen aangekocht in 2024 te vernietigen en ze zijn in de running voor een Britse overname te doen.
Ben zeer benieuwd hoe lang de rit nog gaat duren.
Ben zeer benieuwd hoe lang de rit nog gaat duren.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Ook mijn grootste positie. Ga misschien stuk verkopen bij buyout door BNP.
Onlangs ook nog bijgekocht.
Alleen vrees ik binnenkort een bod van BNP
. Die zijn hun positie gevoelig aan het uitbreiden.
Alleen vrees ik binnenkort een bod van BNP

Dat kan, maar evengoed een ruil met de Belgische staat, om zo een pak eigen aandelen in handen te krijgen, terwijl België 's lands grootste verzekeraar beter kan "verankeren"... zonder dat beide een noemenswaardige invloed hebben op de marktprijs.