Holdings
TIP
Re: Holdings
Het feit is dat U de beleggingen van Laeka achternaholt als ze al ferm gestegen zijn en vergeet bij te kopen als ze dalen. Zie maar naar Bollore waarover u vroeger jankte dat je met serieuze verliezen stond. U haalde toen aan dat ik Bollore aandelen had en dat was ook al mis want ik had de aandelen in de onderstructuur van Bollore zoals er zijn Tramways de Rouen, Tramways du var et du gard, Financiere Moncey, Artois, Compagnie du Cambodge en Financiere de L'odet.Jozefien1969 schreef: ↑15 januari 2022, 21:08 Laeka,
Dankzij u hebben we na jaren Sonae en Alba niet te hebben verkocht nu ietwat winst. Waarvoor onze dank! Het feit is wel dat gij uw slechte beleggingen nooit meer benoemt. Het gaat alleen maar over hoe slim en goed in u bent in beleggen. Wellicht bent u dat ook...maar iedere belegger heeft goede en slechte beleggingen. Het lijkt ons meer oprecht om naast uw goede beleggingen ook uw foute beleggingen te benoemen? Wellicht zijn wij te rechtstreeks, excuses daarvoor.
En ja ik heb ook soms missers zoals Camellia maar ik blijf erin geloven. Maar ja als laeka 10 aankooptips lanceert en er zijne er 1 of 2 mis dan begint men al te zanniken.
Ter info ik heb geen Sonae meer na de zoveelste trade.
-
- Hero Member
- Contacteer:
U leest het toch verkeerd wanneer wij al uw belegging achter na hadden gelopen - zoals zum beispiel het kopen van de Nationale bank aan Euro 2000, dan waren we toch in de aap gelogeerd.
Ondertussen weten wij dat u een fan bent van Bollore en consorten. Wij niet; gewoonweg omdat we het niet begrijpen. Gij wel.
Onze mail was dan ook een bericht om u te bedanken voor de tips van Sonae en Alba niet meer en niet minder. En wellicht lieten we u ook weten: vertel ons uw slechte beleggingen......
Dus we zanniken niet, we delen alleen mede.
Maar goed, dat werd niet begrepen. Hoe dan ook dank voor Sonae en Alba.
Ondertussen weten wij dat u een fan bent van Bollore en consorten. Wij niet; gewoonweg omdat we het niet begrijpen. Gij wel.
Onze mail was dan ook een bericht om u te bedanken voor de tips van Sonae en Alba niet meer en niet minder. En wellicht lieten we u ook weten: vertel ons uw slechte beleggingen......
Dus we zanniken niet, we delen alleen mede.
Maar goed, dat werd niet begrepen. Hoe dan ook dank voor Sonae en Alba.
En iedereen die Sofina in bezit heeft de resultaten van de The HUT Group bekeken?laeka schreef: ↑14 januari 2022, 09:48 Net eens gekeken naar 1 van de belangrijkste participaties van Sofina nl. The HUT Group.
Niet verschieten he...!
https://www.google.com/finance/quote/THG:LON?window=1Y
https://www.bloomberg.com/news/articles ... -estimates
Of houdt men zich liever bezig met de portefeuille van laeka?
Kinnevik ook goed bezig zie ik.
Ook ik geloof deze keer dat GBL positief kan verrassen : potentieel en vooral grote ambitie in overvloed ...
Goede holdings bij een correctie oppikken zegt men steeds.
Sofina dit jaar -13%.
Wanneer spreekt men van een correctie om dit aandeel op te pikken ?
Sofina dit jaar -13%.
Wanneer spreekt men van een correctie om dit aandeel op te pikken ?
Dat is de hamvraag! :-)
Ik ga ervan uit dat het nog verder moet zakken, en voor bijkoop zal mijn aandacht pas geprikkeld worden als het minstens ytd -25% staat.
-13%, -25%, -40%... Wat is het verschil?
Is de hamvraag niet gewoon welke NAV pa Sofina morgen tevoorschijn tovert?
Is de hamvraag niet gewoon welke NAV pa Sofina morgen tevoorschijn tovert?
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
Idd, kortingen en premies tov de NAV zullen er altijd zijn.
Sofina staat op dit moment niet meer extreem in premie
Voor mij gaat het erom welk geloof ik heb in de holding en zet een percentage op in functie van de huidige- en verwachte NAV.
Ik plak er minstens -25 procent op voor een bijkoop want ik verwacht wel wat van de holding op lange termijn!
Het is wel typisch dat wanneer het aandeel (zoals meestal) stijgt, men zit te sakkeren dat ze eens niet willen dippen. Als er dan toch een dip is, dan gaat er toch nog langer gewacht worden om zeker op de bodem te kunnen kopen. In veel gevallen ga je uiteindelijk te lang wachten en het aandeel nooit kopen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
EQT ziet winst 185 procent stijgen
De Zweedse private equity groep EQT zag de winst per aandeel vorig jaar stijgen van 0,346 euro per aandeel naar 1,011 euro per aandeel, leert een persbericht. De omzet ging 113 procent de hoogte in tot 1,6 miljard euro. Dat leidde vorig jaar tot een brutobedrijfswinst (ebitda) van 1,1 miljard euro.
Bron: de Tijd
De Zweedse private equity groep EQT zag de winst per aandeel vorig jaar stijgen van 0,346 euro per aandeel naar 1,011 euro per aandeel, leert een persbericht. De omzet ging 113 procent de hoogte in tot 1,6 miljard euro. Dat leidde vorig jaar tot een brutobedrijfswinst (ebitda) van 1,1 miljard euro.
Bron: de Tijd
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
InderdaadDonDraper schreef: ↑19 januari 2022, 08:47 Het is wel typisch dat wanneer het aandeel (zoals meestal) stijgt, men zit te sakkeren dat ze eens niet willen dippen. Als er dan toch een dip is, dan gaat er toch nog langer gewacht worden om zeker op de bodem te kunnen kopen. In veel gevallen ga je uiteindelijk te lang wachten en het aandeel nooit kopen.
Vanavond gaat Sofina zijn Newsletter uitgeven!
Morgen is het aan Investor ab...
Morgen is het aan Investor ab...
Brederode is ook al een week of twee zijwaarts aan het bewegen. Ik vraag me af of er een correctie komt =D