De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Dan mag de NAVO dus ook troepen stationeren aan de grens met Rusland, waar Rusland tegen protesteert en wat door Rusland als motivatie wordt gebruikt om zijn eigen troepenbewegingen te motiveren. Troepenconcentraties aan de grens blijken dus ook volgens Rusland van groot belang, vooral als het aan hun eigen grens plaatsvindt.Aerolla schreef: ↑20 januari 2022, 18:44 Het begon allemaal met de verzameling van Russische troepen aan de grens met Oekraïne
Volgens de VS is dat voor een inval, volgens Rusland voor een oefening. Dat is ook weinig relevant, al had het Russisch leger daar toevallig hun jaarlijks bal georganiseerd, ze mogen daar zijn.
Het maakt niet uit of er toevallig een ander land in de buurt ligt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
23 februari is in Rusland een belangrijke feestdag (Defender of the fatherland Day)
Dat is een geweldige feestdag, waarop vrouwen de mannen in hun leven verwennen. (zowel je collega's als man etc)
Zo ken ik iemand 2 jaar geleden, en de vrouwen hadden voor hun mannelijke collega's een soort groep halfnaakte dansers besteld op het werk enzo (ze had me een video ervan gestuurd)
Echt een gemis voor Belgie dus
Waarom het volgens HLN de dag ervoor moet gebeuren weet ik niet, waarschijnlijk vergissen ze zich of is het beter voor hun clickbaiting
-
- Hero Member
- Contacteer:
dreamy schreef: ↑20 januari 2022, 19:08Dan mag de NAVO dus ook troepen stationeren aan de grens met Rusland, waar Rusland tegen protesteert en wat door Rusland als motivatie wordt gebruikt om zijn eigen troepenbewegingen te motiveren. Troepenconcentraties aan de grens blijken dus ook volgens Rusland van groot belang, vooral als het aan hun eigen grens plaatsvindt.Aerolla schreef: ↑20 januari 2022, 18:44 Het begon allemaal met de verzameling van Russische troepen aan de grens met Oekraïne
Volgens de VS is dat voor een inval, volgens Rusland voor een oefening. Dat is ook weinig relevant, al had het Russisch leger daar toevallig hun jaarlijks bal georganiseerd, ze mogen daar zijn.
Het rijk van Gorbatsjov is volgens Poetin te koop gezet. Zoiets van uw aandeel was E 500.00 waard maar daarna E 3.85 Door de jaren heen werd uw aandeel zelfs nog minder waard. Tegenwoordig nog E 0.05.
Poetin gaat dat hoe dan ook niet toelaten. Zoals wij dat ook niet zouden toelaten. Oekraïne moet zelf beslissen of het lid wordt van de NAVO. Wellicht heeft Oekraïne dat al laten weten maar hebben ze alle consequenties overzien? Misschien hebben ze gewoonweg het probleem verlegd naar de NAVO? En de NAVO mag het nu oplossen. De Baltische staten waren ietwat alerter. Het is een ‘’wij” of ‘’zij” verhaal. En ‘’wij” gaan en kunnen niet veel doen.
Vervolgens hebben ‘’wij’’ nog meer problemen het Ottomaanse Rijk van Erdogan en de geliefde zijderoute van XI.
Wie gaat dat oplossen?
De amerikanen zijn van gedacht veranderd. In plaats van omhoog gaan ze toch omlaag.
Iemand een verklaring voor die ommekeer in sentiment van bijna 3%?
Iemand een verklaring voor die ommekeer in sentiment van bijna 3%?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Al mijn meerdere verwittigingen vanaf al enkele maanden niet gelezen ? Is te verstaan door al die euforie in de media en zo aan de top. Ze hebben het dan ook zeer slim gespeeld en al de gewone mensen in de val gelokt. Nu waren ze ook nog eens zwaar aan het shorten, vlak nadat ze de zware index wegers op het laatst lieten vallen.
Ik ben hier al maanden voor aan het verwittigen en ik heb zelfs herhaaldelijk uit de doeken gedaan op welke manier ze hun stukken kwijtspeelden aan de particulieren. Er gingen maanden over om hun grote bedragen uit de markt te halen. Zij en hun Elite klanten zijn er al lang uit. Nu zijn het de particulieren en veel ondeskundige beheerders die er uitgestapt zijn tijdens deze dalingen. Die professionelen zullen terug instappen als ze zouden zien dat de inflatie, dan toch niet voor een lange tijd (zoals de jaren 70 rentestijging - inflatie cyclus) hoog gaat zijn.
Tussendoor gaan ze nog spelletjes spelen inspelend op de emoties van de belegger.
Laatst gewijzigd door Dirk2 op 20 januari 2022, 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Over 2000 en vroeger kan ik mij niet uitspreken maar 2008 lijkt mij nu toch niet veel andere dan nu, met uitzondering van de apps. En die apps(zoals bux zero) worden dan meestal gebruikt door mensen die maar voor een paar honderd euro,en zelfs minder per aandeel aankopen. Die gaan de beurs niet veel beïnvloeden. Zelfs alle particulieren samen hebben maar een beprekte invloed op de beurskoers.Aerolla schreef: ↑19 januari 2022, 17:45 Jullie vergeten te vermelden dat het niet meer vroeger is...
Vroeger had men geen lage rente en voortschrijdend inzicht en fouten uit het verleden om uit te leren
Vroeger had men geen leger particuliere beleggers, en beleggingsapps, maar moest je telefoneren naar de bank in het beste geval.
En toen ging men te voet op de beursvloer rondlopen met een papiertje in plaats van met de computer.
Dat alleen al verandert waarderingen, je mag gewoon niet vergelijken met het verleden, want we leven niet in het verleden...
Je post doet mij aan het volgende denken: "deze keer is het anders". Echter blijkt keer op keer dat dit niet het geval is.
Afwachten of je uitspraak waarheid zal worden.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik was identiek hetzelfde aan het denken Vanmiddag dacht ik "amai, de VS ziet het positief vandaag". Vanavond "Ah, toch niet "
Het spel tussen Rusland en de NAVO met Oekraïne als inzet is vooral een spel tussen ego's.
En de rest mag er voor opdraaien. Ik ben benieuwd hoe het zal aflopen. Ik denk niet dat Poetin zelf de eerste stap zal zetten. Hij is ook niet dom. Hij zal wachten op een zet van de VS om dit als ultieme uitdaging te zien 'waarop hij niet anders kan dan reageren'. Historisch gezien is er altijd al een haat/liefde verhouding tussen Oekraïne en Rusland. Wij krijgen hier ook maar één versie van het verhaal natuurlijk.
En de rest mag er voor opdraaien. Ik ben benieuwd hoe het zal aflopen. Ik denk niet dat Poetin zelf de eerste stap zal zetten. Hij is ook niet dom. Hij zal wachten op een zet van de VS om dit als ultieme uitdaging te zien 'waarop hij niet anders kan dan reageren'. Historisch gezien is er altijd al een haat/liefde verhouding tussen Oekraïne en Rusland. Wij krijgen hier ook maar één versie van het verhaal natuurlijk.
Misschien moeten we eens kijken naar 'Russia today' wat die er zoal over vertellen. Als ze voldoende onder invloed van Putin staan om zijn verhaal te doen toch.
Dit gaat de beurzen wel treffen.
Of dat doet het nu al.
Er komen tijden aan om in de dip te kopen.
Dit gaat de beurzen wel treffen.
Of dat doet het nu al.
Er komen tijden aan om in de dip te kopen.
Bron: De Tijd, "Nasdaq 10 procent onder piek? De schade is veel groter"Netflix, Zoom Video en de gratis beursapp Robinhood zijn maar enkele voorbeelden van aandelen die tientallen procenten verloren sinds november (zie grafiek). Dat de zwaargewicht Apple sinds de novemberpiek nog met 3 procent is aangedikt, houdt de Nasdaq-sterindex relatief overeind en verhult de ravage bij honderden kleinere techaandelen. Ook twee andere Nasdaq-oudgedienden, Intel (+8%) en Cisco Systems (+11%), noteren nog stevig boven het peil van 19 november.
'De hardst getroffen sector is software, met een terugval van 34 procent sinds de piek', legt Quirien Lemey uit.
Heeft iemand hier mooie data of grafiekjes over? Mogelijks ook bij de amdere grote indexen?
Ik was al op de hoogte dat dit speelde, maar zou het ook graag eens in cijfers zien.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Misschien moet je Gamestop eens googlenDenfi schreef: ↑20 januari 2022, 22:31
Over 2000 en vroeger kan ik mij niet uitspreken maar 2008 lijkt mij nu toch niet veel andere dan nu, met uitzondering van de apps. En die apps(zoals bux zero) worden dan meestal gebruikt door mensen die maar voor een paar honderd euro,en zelfs minder per aandeel aankopen. Die gaan de beurs niet veel beïnvloeden. Zelfs alle particulieren samen hebben maar een beprekte invloed op de beurskoers.
https://www.cnbc.com/sectors/RGiskard schreef: ↑21 januari 2022, 07:58Bron: De Tijd, "Nasdaq 10 procent onder piek? De schade is veel groter"Netflix, Zoom Video en de gratis beursapp Robinhood zijn maar enkele voorbeelden van aandelen die tientallen procenten verloren sinds november (zie grafiek). Dat de zwaargewicht Apple sinds de novemberpiek nog met 3 procent is aangedikt, houdt de Nasdaq-sterindex relatief overeind en verhult de ravage bij honderden kleinere techaandelen. Ook twee andere Nasdaq-oudgedienden, Intel (+8%) en Cisco Systems (+11%), noteren nog stevig boven het peil van 19 november.
'De hardst getroffen sector is software, met een terugval van 34 procent sinds de piek', legt Quirien Lemey uit.
Heeft iemand hier mooie data of grafiekjes over? Mogelijks ook bij de amdere grote indexen?
Ik was al op de hoogte dat dit speelde, maar zou het ook graag eens in cijfers zien.
Is wel dag op dag.
Als er nu één land is dat het niet zo nauw neemt met officiële landsgrenzen is het wel China. Zijn de Russen er zich wel van bewust dat die aan de andere kant van het continent liggen? Straks gaat het stof liggen en spreken ze Chinees in Vladivostok.dreamy schreef: ↑20 januari 2022, 19:08Dan mag de NAVO dus ook troepen stationeren aan de grens met Rusland, waar Rusland tegen protesteert en wat door Rusland als motivatie wordt gebruikt om zijn eigen troepenbewegingen te motiveren. Troepenconcentraties aan de grens blijken dus ook volgens Rusland van groot belang, vooral als het aan hun eigen grens plaatsvindt.Aerolla schreef: ↑20 januari 2022, 18:44 Het begon allemaal met de verzameling van Russische troepen aan de grens met Oekraïne
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
China grenst ook aan Afghanistan,het is daar nooit binnen gevallen,in tegenstelling tot het Westen, Sovjet-Unie...