Corona-virus.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Euh, nee.
Het gaat over 'alledaagse' medicatie en medicatie die iemand 'levenslang' gebruikt. Zoals bvb Rivotril en Paracodine.
Het gaat over 'alledaagse' medicatie en medicatie die iemand 'levenslang' gebruikt. Zoals bvb Rivotril en Paracodine.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Je zou het dan kunnen veranderen door toe te laten dat de huisarts iemand een toelating kan geven voor 3 jaar of zoiets voor een bepaald medicijn.
De goedkeuring van de huisarts overal uit weglaten lijkt me niet wijs.
Praktisch ook een probleem om af te bakenen wat wel en wat niet in zo'n systeem vrij mag afgegeven worden.
De goedkeuring van de huisarts overal uit weglaten lijkt me niet wijs.
Praktisch ook een probleem om af te bakenen wat wel en wat niet in zo'n systeem vrij mag afgegeven worden.
Ter attentie van de dictatoriale pro-vaxers op dit forum.
Enkele weken na mijn tweede spuit ben ik in het ziekenhuis beland met twee aandoeningen: pericarditis en myocarditis. Voorheen nooit last gehad noch aan mijn hart, noch aan mijn longen. Slechts nadien heb ik vernomen dat deze twee aandoeningen gekende bijwerkingen zijn van de mij opgedrongen vaccinatie.
Zelfs de pro-vaxers zullen moeten begrijpen dat ik niet sta te springen voor een booster-spuit die kereltjes zoals rousseau, vdbroucke, decroo en hun galeislaafzwepers van het Gems, mij willen opdringen.
Temeer daar die derde spuit nauwelijks bescherming biedt tegen omicron.
Enkele weken na mijn tweede spuit ben ik in het ziekenhuis beland met twee aandoeningen: pericarditis en myocarditis. Voorheen nooit last gehad noch aan mijn hart, noch aan mijn longen. Slechts nadien heb ik vernomen dat deze twee aandoeningen gekende bijwerkingen zijn van de mij opgedrongen vaccinatie.
Zelfs de pro-vaxers zullen moeten begrijpen dat ik niet sta te springen voor een booster-spuit die kereltjes zoals rousseau, vdbroucke, decroo en hun galeislaafzwepers van het Gems, mij willen opdringen.
Temeer daar die derde spuit nauwelijks bescherming biedt tegen omicron.
De kans dat je die twee aandoeningen opduikelt door Corona is veel hoger dan door het vaccin.
Maar statistiek 'is a bitch' als je aan de verkeerde kant ervan belandt.
Ik wens je dus zeker beterschap. En je moet zeker je arts raadplegen voordat je je booster gaat halen.
Maar statistiek 'is a bitch' als je aan de verkeerde kant ervan belandt.
Ik wens je dus zeker beterschap. En je moet zeker je arts raadplegen voordat je je booster gaat halen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Lees dat verhaal nog eens goed en denk er eens bij na.
Als daar geen reukje aan is, weet ik het ook niet.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Aan onze newbie:
We weten dat myocarditis een mogelijke bijwerking is van mRNA-vaccins. Ze komt vooral voor bij jonge mannen.
Ik had ergens een Amerikaanse studie gelezen dat iedereen recupereerde zonder sequellen, er was nog een tweede studie met hetzelfde resultaat.
Dus het goede nieuws is dat je er geen blijvende schade van gaat overhouden.
Een booster met een mRNA-vaccin moet je uiteraard niet doen.
Novavax is zoals meer traditionele vaccins op basis van eiwitten, en komt wellicht beschikbaar in het voorjaar, dat zou je wel kunnen nemen.
De opmerking dat de vaccins wel eens mogen geüpdatet worden is terecht, al weet ik niet of bescherming tegen Omicron wel zo belangrijk is; bescherming tegen Delta lijkt mij belangrijker.
Zo heeft de hoofdarts van UZ Leuven nog onlangs gezegd dat Omicronpatiënten niet doorstromen naar Intensieve Zorg.
Dat klinkt als een virus waar we niet bang voor moeten zijn, en, out-of-the-box denkend, misschien moeten we Omicron maximaal laten circuleren als bescherming tegen eventuele nieuwe varianten die misschien terug meer ziekmakend zouden kunnen zijn.
We weten dat myocarditis een mogelijke bijwerking is van mRNA-vaccins. Ze komt vooral voor bij jonge mannen.
Ik had ergens een Amerikaanse studie gelezen dat iedereen recupereerde zonder sequellen, er was nog een tweede studie met hetzelfde resultaat.
Dus het goede nieuws is dat je er geen blijvende schade van gaat overhouden.
Een booster met een mRNA-vaccin moet je uiteraard niet doen.
Novavax is zoals meer traditionele vaccins op basis van eiwitten, en komt wellicht beschikbaar in het voorjaar, dat zou je wel kunnen nemen.
De opmerking dat de vaccins wel eens mogen geüpdatet worden is terecht, al weet ik niet of bescherming tegen Omicron wel zo belangrijk is; bescherming tegen Delta lijkt mij belangrijker.
Zo heeft de hoofdarts van UZ Leuven nog onlangs gezegd dat Omicronpatiënten niet doorstromen naar Intensieve Zorg.
Dat klinkt als een virus waar we niet bang voor moeten zijn, en, out-of-the-box denkend, misschien moeten we Omicron maximaal laten circuleren als bescherming tegen eventuele nieuwe varianten die misschien terug meer ziekmakend zouden kunnen zijn.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wie het eerst riekt, zijn (Piepen)olleken piept.Piepenolleken schreef: ↑21 januari 2022, 17:38 Lees dat verhaal nog eens goed en denk er eens bij na.
Dhalluin is Frans voor Haelewyn !
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Edit : Halewijn (Frankrijk) (Franse naam: Halluin), een gemeente in Frans-Vlaanderen
Zeer opvallend dat jij dat wist !
Proficiat met je (redelijk unieke) kennis van het Frans !!
Het zou me verbazen als het twee dezelfde zijn
Zeer opvallend dat jij dat wist !
Proficiat met je (redelijk unieke) kennis van het Frans !!
Het zou me verbazen als het twee dezelfde zijn
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Moet toegeven dat ik dat niet wist, maar met Google ontdekt heb.
Natuurlijk gaat Haelewyn niks negatiefs schrijven over de Covid-vaccins, dus is er ne flauwe plezante vuurke stook aan het doen ...
Tenzij Haelewyn zelf een magische show wil opzetten...
Tijd om het te verfilmen, anders wordt het te moeilijk om volgen. Carpe, schrijf jij nog eens een aflevering, bitte?
Tenzij Haelewyn zelf een magische show wil opzetten...
Tijd om het te verfilmen, anders wordt het te moeilijk om volgen. Carpe, schrijf jij nog eens een aflevering, bitte?
Jow de mannen !
Nee hoor. Geen vuurke stook met een fake nick : ik ben Halluin niet.
Wel grappig dat iemand...etc
Ik leer hier zelfs dat Halluin en Haelewijn een dorp is in Frankrijk. Dat wist ik niet.
Mijn kennis van het Frans en van Frankrijk is niet om over naar huis te schrijven.
Nee hoor. Geen vuurke stook met een fake nick : ik ben Halluin niet.
Wel grappig dat iemand...etc
Ik leer hier zelfs dat Halluin en Haelewijn een dorp is in Frankrijk. Dat wist ik niet.
Mijn kennis van het Frans en van Frankrijk is niet om over naar huis te schrijven.
https://m.standaard.be/cnt/dmf20220505_95697467
Zei ik het niet....
Hoe langer de pandemie duurt, hoe minder slecht België het doet
Zei ik het niet....
Hoe langer de pandemie duurt, hoe minder slecht België het doet
In Gazet van Antwerpen triomfeert viroloog Steven Van Gucht ook: "Zie je wel, ik heb het toen voorspeld." We werden wereldwijd te kijk gezet met onze coronacijfers, nu komt de waarheid aan het licht. Doordat onze cijfers veel accurater en vollediger waren dan die van andere landen leek het alsof België koploper was in het aantal coronadoden en de Belgische aanpak van de pandemie de slechtste. Zelfs Trump had het aan de wereldpers verkondigd. In werkelijkheid staan we ergens in het midden.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Gebeurt vaak, je hebt gelijk, niemand ziet het of wil het niet zien, en als zoveel tijd later blijkt dat je toch gelijk hebt, dan is het maar een voetnoot. De enige die er nog enig plezier aan beleeft is de persoon in kwestie die zijn gelijk bewezen ziet maar intussen heeft die in het verleden al de shit over zich heen gekregen. Typisch !