Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ik gok op Weverke, amdinges, enz.
De tijd zal het uitwijzen. Als hij het is is het binnen de kortste keren ruzie en gaat de wipmaster opnieuw op zijn banknop mogen duwen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Neen, maar de volgende keer dat je gaat raden denk ik dat je meer kans maakt om juist te gokken. Dan ga ik er wel - niet
- meer op in.
@Tiktak : we kunnen ook gewoon vrolijke vrienden zijn en geen ruzie maken.
Af en toe eens een masker aftrekken hoort bij carnaval.
Het is maar een spel waar aerolla nu de aandacht afleidt van die andere alternatieve nick(s).
Het zit er hier vol van, dus laat ons daar maar normaal over doen en niet overdreven geforceerd verontwaardigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Een punt dat op het nieuws wel meer aandacht verdient:
Vroeger waren bijna alle opname op de Covidafdeling mensen met een Covidpneumonie.
Nu zijn er binnen de brede bevolking zoveel besmettingen dat een deel van de mensen die in het ziekenhuis komt voor allerlei redenen (verkeersongeval, psychische problemen, appendicitis, enzovoort) positief test.
Men wil niet dat die mensen anderen besmetten, en dus worden ze op de Covidafdeling gelegd.
Dat maakt dat het aantal opnames geen goede parameter meer is.
Vroeger waren bijna alle opname op de Covidafdeling mensen met een Covidpneumonie.
Nu zijn er binnen de brede bevolking zoveel besmettingen dat een deel van de mensen die in het ziekenhuis komt voor allerlei redenen (verkeersongeval, psychische problemen, appendicitis, enzovoort) positief test.
Men wil niet dat die mensen anderen besmetten, en dus worden ze op de Covidafdeling gelegd.
Dat maakt dat het aantal opnames geen goede parameter meer is.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Hallo, Charles!
Dat schrijven 'wij' hier toch al vanaf april 2020 !!!
Btw, hun barometer is bijna klaar. Binnen een week zou het moeten werken. Dat heeft dan ook bijna 2 jaar geduurd om een rond vlak met 3 kleuren en ne pijl te maken. Wat een helden toch. NOT !!!
Dat schrijven 'wij' hier toch al vanaf april 2020 !!!
Btw, hun barometer is bijna klaar. Binnen een week zou het moeten werken. Dat heeft dan ook bijna 2 jaar geduurd om een rond vlak met 3 kleuren en ne pijl te maken. Wat een helden toch. NOT !!!
En hoe werkt die barometer ?
Vanaf X besmettingen of bezetting in de ziekenhuizen staan we op rood
Tenzij ons dat niet uitkomt. Dan leggen we het cijfer om naar rood te gaan gewoon wat hoger.
Voilà. Ik steun het gezag niet met hun barometer.
Het is maar een pro forma instrument.
Vanaf X besmettingen of bezetting in de ziekenhuizen staan we op rood
Tenzij ons dat niet uitkomt. Dan leggen we het cijfer om naar rood te gaan gewoon wat hoger.
Voilà. Ik steun het gezag niet met hun barometer.
Het is maar een pro forma instrument.
Zolang Belgie creatief blijft tellen, heeft geen enkele barometer enige zin of waarde...
Laat besmettingen en ziekenhuisopnames de barometer niet beïnvloeden aub. Maar dat gaat teveel gevraagd zijn wrs. De wijzer zal handmatig bediend worden: hup en net in het rood, hup en nog wat verder in het rood en dan maar eens wat richting oranje ( maar nog altijd in het rood!) .
-
- Sr. Member
- Contacteer:
- Pukkie, inderdaad besmettingen en ziekenhuisopnames zijn geen goede parameter.
Waar ik het niet met je eens ben, is dat ziekenhuisopnames vroeger wel een goede parameter waren.
Tegenwoordig zijn er veel meer ziekenhuisopnames mét Covid ipv omwille van Covid.
- Intensieve zorgen onder de 300, dat moet lukken binnen een paar weken.
- Maar laat het ons positief bekijken, eigenlijk is code rood een versoepeling tov nu. Ook de politiek realiseert zich dat Omicron de situatie ten goede veranderd heeft.
Waar ik het niet met je eens ben, is dat ziekenhuisopnames vroeger wel een goede parameter waren.
Tegenwoordig zijn er veel meer ziekenhuisopnames mét Covid ipv omwille van Covid.
- Maar laat het ons positief bekijken, eigenlijk is code rood een versoepeling tov nu. Ook de politiek realiseert zich dat Omicron de situatie ten goede veranderd heeft.
Die discussie heb ik hier al elfendertig keer gevoerd. Vele corona-doden waren helemaal geen corona-doden in den beginne. Daarna werd iemand die opgenomen werd voor een nieroperatie en ook positief testte bij opname ook bij de 'covid-opname's' geteld. Dat ze gewoon hun fouten toegeven, maar nee ze blijven volharden in het verschaffen van foutieve cijfers. Mij niet gelaten, ik weet wel beter. ff rondhoren en bronnen uit eerste hand raadplegen. Iedereen kan dat, maar ja als je liever slaafs het journaal of de Wetstraat wil volgen, feel free. ( Is niet specifiek op u gericht, hé Sjarel. )
Pfff, de toogvirologen op dit forum weten het blijkbaar allemaal beter dan de echte experten.
Niet voor niets dat de Belgen kampioen zijn in het zagen en klagen, dat is immers zo makkelijk.
Niet voor niets dat de Belgen kampioen zijn in het zagen en klagen, dat is immers zo makkelijk.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Heb die info ook uit eerste hand. Is nu nog veel meer uitgesproken dan tijdens vorige golven. Logisch, want het aantal besmettingen is veel hoger.pukkie007 schreef: ↑21 januari 2022, 23:52 Die discussie heb ik hier al elfendertig keer gevoerd. Vele corona-doden waren helemaal geen corona-doden in den beginne. Daarna werd iemand die opgenomen werd voor een nieroperatie en ook positief testte bij opname ook bij de 'covid-opname's' geteld. Dat ze gewoon hun fouten toegeven, maar nee ze blijven volharden in het verschaffen van foutieve cijfers. Mij niet gelaten, ik weet wel beter. ff rondhoren en bronnen uit eerste hand raadplegen. Iedereen kan dat, maar ja als je liever slaafs het journaal of de Wetstraat wil volgen, feel free. ( Is niet specifiek op u gericht, hé Sjarel. )
En inderdaad, het is ergerlijk dat je dat nooit hoort vermeld worden in de media.
Maar het was naar eigen zeggen wel een titanen werk Het strafste aan die barometer is dat het overlegcomité moet bepalen in welke kleur we zitten en de politiek de aanbevelingen van de barometer niet hoeft te volgen. Dus eigenlijk dezelfde willekeur als voorheen, alleen moeten ze niet meer met cijfers uitleggen waarom bv de horeca dicht moet, nu kunnen ze zich verantwoorden door naar de barometer te wijzen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Als je er over nadenkt : de politiek gunt elkaar zo weinig dat zelfs een kleurencirkel maken met een pijltje bijna twee jaren duurt…
Juist gelijk de voetballers die ze gingen aanpakken met de rsz, ook een lachertje. Of de afschafing van de bijzondere bijdrage sz, nog altijd niet geregeld…
Om maar te zwijgen over heel het gedoe over energie
Juist gelijk de voetballers die ze gingen aanpakken met de rsz, ook een lachertje. Of de afschafing van de bijzondere bijdrage sz, nog altijd niet geregeld…
Om maar te zwijgen over heel het gedoe over energie
Voor een ziekenhuis maakt het niet zoveel uit of iemand omwille van of met covid wordt opgenomen, beiden bezetten een bed op de covid afdeling. Het is voor ziekenhuizen en hun personeel ook niet gemakkelijk om hun covid afdeling eindeloos op te schalen. Dus wat dat betreft begrip om geen onderscheid te maken tussen omwille of met. In feite zouden ziekenhuizen beter zelf een barometer hebben die aangeeft in hoeverre ze belast zijn met covid zorg en hoeveel andere zorg er wordt uitgesteld. Het aantal bezette bedden op zich zegt niet zoveel, er moet ook voldoende personeel en materiaal zijn en de factor tijd moet eveneens in rekening gebracht worden, bv hoe lang wordt reguliere zorg uitgesteld. Een kortstondige zeer hoge belasting is wellicht minder erg dan een langdurige hoge belasting.Charlesvdw schreef: ↑21 januari 2022, 23:05 - Pukkie, inderdaad besmettingen en ziekenhuisopnames zijn geen goede parameter.
Maak je over die code rood versoepeling maar geen illusies, ondanks het titanen werk dat in de barometer gestoken is, lijkt ze op maat van omicron te zijn gemaakt. Mocht er weer een killer variant zoals delta opduiken die ontsnapt aan de groepsimmuniteit, volstaan die aanbevelingen in de verste verte niet. In dat geval zullen ze opnieuw titanen werk moeten verzetten om na een half jaar met een code zwart af te komen
Wel spijtig dat er geen code groen is bedacht voor een situatie waarbij er geen covid gezever meer nodig is en waarbij al die overleg organen en comité's de schop op kunnen.
Maar da's ook precies wat Vandenbroucke er tegen had. Je ontwerpt een tool. En vervolgens houd je er niet aan. Doe het dan niet !vortex schreef: ↑22 januari 2022, 08:38Maar het was naar eigen zeggen wel een titanen werk Het strafste aan die barometer is dat het overlegcomité moet bepalen in welke kleur we zitten en de politiek de aanbevelingen van de barometer niet hoeft te volgen. Dus eigenlijk dezelfde willekeur als voorheen, alleen moeten ze niet meer met cijfers uitleggen waarom bv de horeca dicht moet, nu kunnen ze zich verantwoorden door naar de barometer te wijzen.
We hebben wel meer kleurensystemen gehad die snel op hun kont lagen. De kleuren in het onderwijs, iemand ? De kleuren van regio's ? Wij in Antwerpen oranje en de rest groen. De Ollanders mochten alleen door de provincie rijden en niet eens hun raampje open doen !
(Nu, die laatste regel hadden ze deze solden wél weer mogen invoeren...).