De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Onderschat de rol van centrale bankiers niet !!
Een correctie van 20% zie ik wel gebeuren,30% misschien nog net.Maar dieper dan dat....NEE!!
Ze zijn als de dood dat een zware correctie op de beurzen de reele economie gaat aantasten.
J. Powell zegt het ook gewoon op zijn persconferenties. Op de persconferentie in November,vroeg een journalist,waarom ze niet direct beginnen taperen.Het antwoord was ,dat ze de markten niet wilden bruskeren.En dat ze steeds hun beslissingen kunnen terugdraaen. Steeds herhaalt hij deze zinnen....
Nee,nee bij -30% zullen de printers snel terug aanvliegen.(hoogstwaarschijnlijk al vroeger)
Dus ik wacht niet al te lang meer om aankopen te doen voor mijn sea-salt portfolio...
Een correctie van 20% zie ik wel gebeuren,30% misschien nog net.Maar dieper dan dat....NEE!!
Ze zijn als de dood dat een zware correctie op de beurzen de reele economie gaat aantasten.
J. Powell zegt het ook gewoon op zijn persconferenties. Op de persconferentie in November,vroeg een journalist,waarom ze niet direct beginnen taperen.Het antwoord was ,dat ze de markten niet wilden bruskeren.En dat ze steeds hun beslissingen kunnen terugdraaen. Steeds herhaalt hij deze zinnen....
Nee,nee bij -30% zullen de printers snel terug aanvliegen.(hoogstwaarschijnlijk al vroeger)
Dus ik wacht niet al te lang meer om aankopen te doen voor mijn sea-salt portfolio...
Ok we'll see. Afgelopen week hebben toch al wat index beleggers hun schup afgekuist
We zullen wel zien dat lange termijnbeleggers terug op hun all time high komen als deze moeilijke beurstrend voorbij is.vortex schreef: ↑22 januari 2022, 13:19Ok we'll see. Afgelopen week hebben toch al wat index beleggers hun schup afgekuist
Er zijn zoveel correcties en bearmarkten geweest die uiteindelijk wel terug goed gekomen zijn...het is gewoon geduld hebben!
"ETF belegger" is niet hetzelfde als "langetermijnbelegger"vortex schreef: ↑22 januari 2022, 13:19 Ok we'll see. Afgelopen week hebben toch al wat index beleggers hun schup afgekuist
Er wordt toch wat overdreven hier. Er is amper wat vanaf gegaan de laatste weken. In de Tijd spreekt men van bloedrode beursdag/week etc. Ze vergeten toch snel dat er ook dagen van -5à7% bestaan & dan moeten we zelfs niet teruggaan tot de periode 2008-2012; Covid, Trump-verkiezing, Brexit,... Een week als deze heette voor QE gewoon volatiliteit denk ik
De daling bij benadering tov top; gaande van augustus 2020 tot begin januari voor verschillende indexen.
Russel2000 -18,5%
Nasdaq -14%
S&P500 -9%
Dow30 -7%
AEX -8%
BEL 20 -5%
DAX -8%
eurostoxx 50 -4%
FTSE - 2%
Nikkei225 -11%
-----------------------
Smithson investment trust -16%
Fundsmith T class -9,5%
Fundsmith Emerging Equities Trust Plc -15%
Hopelijk gaat er nog wat af bij de groeiaandelen.
Een Amazon of een grote portie Fundsmith zou niet misstaan in m'n port, maar aan huidige waarderingen wacht ik toch nog even af. Heb maar 10% cash staan, dus het is nog te vroeg om opnieuw 'all in' te gaan.
Ik verwacht weliswaar geen crash van 40-50%, maar eerder een correctie van pakweg 20% (uiteraard hoger bij groei-indexen gezien de aard). Als er al een crash zou komen, vermoed ik dat die eerder salami-gewijs zal gaan & dan kan dat over een periode van +2-jaar gaan.
De rente gaat echt niet plots de hoogte in gaan, toch niet in dit Europa met de huidige begrotingstekorten. De ECB noodgedwongen het rempedaal niet te snel willen lossen. De Fed zal iets soepeler zijn.
In BEL/FR/ITA/SPA/POR/GR ziet het er niet goed uit als de rente plots zou stijgen. In België zouden we wel 2jaar respijt hebben volgens Van Overtveldt (zie de tijd vandaag) door verlening van de LT-schulden.
Zeg maar Hallo tegen nieuwe belastingen, dat is 1 zekerheid!
soit, ik ben geen econoom. Just my 2 cents.
De daling bij benadering tov top; gaande van augustus 2020 tot begin januari voor verschillende indexen.
Russel2000 -18,5%
Nasdaq -14%
S&P500 -9%
Dow30 -7%
AEX -8%
BEL 20 -5%
DAX -8%
eurostoxx 50 -4%
FTSE - 2%
Nikkei225 -11%
-----------------------
Smithson investment trust -16%
Fundsmith T class -9,5%
Fundsmith Emerging Equities Trust Plc -15%
Hopelijk gaat er nog wat af bij de groeiaandelen.
Een Amazon of een grote portie Fundsmith zou niet misstaan in m'n port, maar aan huidige waarderingen wacht ik toch nog even af. Heb maar 10% cash staan, dus het is nog te vroeg om opnieuw 'all in' te gaan.
Ik verwacht weliswaar geen crash van 40-50%, maar eerder een correctie van pakweg 20% (uiteraard hoger bij groei-indexen gezien de aard). Als er al een crash zou komen, vermoed ik dat die eerder salami-gewijs zal gaan & dan kan dat over een periode van +2-jaar gaan.
De rente gaat echt niet plots de hoogte in gaan, toch niet in dit Europa met de huidige begrotingstekorten. De ECB noodgedwongen het rempedaal niet te snel willen lossen. De Fed zal iets soepeler zijn.
In BEL/FR/ITA/SPA/POR/GR ziet het er niet goed uit als de rente plots zou stijgen. In België zouden we wel 2jaar respijt hebben volgens Van Overtveldt (zie de tijd vandaag) door verlening van de LT-schulden.
Zeg maar Hallo tegen nieuwe belastingen, dat is 1 zekerheid!
soit, ik ben geen econoom. Just my 2 cents.
En zo zal geschieden. Unilever weer op het niveau van een maand geleden en dat in een sterk dalende markt. Nu gaat een hedgefund er zich ook mee bemoeien.
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
Ik denk dat we bitcoin nu wel kunnen afschrijven als zijnde “het nieuwe goud”. Het lijkt niet bepaald een goede hedge tegen inflatie, recessie of onrust. Dit besef zou wel eens een hernieuwde appetijt en rally voor goud kunnen betekenen. Ik zie hun comments nog staan op HLN: “fiatgeld is dood en niets meer waard”. Wat ben ik blij met mijn fiatgeld (en goud). En nee, ik heb hier geen gevoel van leedvermaak bij. Ik bezit zelf een heel kleine portie cryptomuntjes met stevige verliezen op.
Dat Rusland bitcoin wil verbieden kan trouwens gezien worden als een extra teken dat hij wel degelijk een oorlog wil beginnen en wil vermijden dat in dat geval zijn onderdanen hun geld snel omzetten naar bitcoin.
Dat Rusland bitcoin wil verbieden kan trouwens gezien worden als een extra teken dat hij wel degelijk een oorlog wil beginnen en wil vermijden dat in dat geval zijn onderdanen hun geld snel omzetten naar bitcoin.
Laatst gewijzigd door Barryke op 24 januari 2022, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Niks mee te maken, Rusland was al vele jaren van plan om bitcoin te verbieden
Net als China dat heeft gedaan, India heeft ook concrete plannen ervoor en zij zijn ook geen oorlog begonnen.
Het is gewoon een tendens, op een paar kleinere latijns-amerikaanse landen en landen als Iran/Georgïe na, zal het wereldwijd gebeuren, ofwel door verbod ofwel zware beperkingen.
Het is ook gewoon logisch...
-
- Newbie
- Contacteer:
Wat denken jullie dat er de komende dagen nog gaat gebeuren?
Ik verwacht een verder daling deze week en volgende week. De onzekerheid over situatie tussen Rusland en Oekraïne doen en de FED (inflatie, lange termijnrente, ...) doen de beurzen geen goed.
Ik verwacht een verder daling deze week en volgende week. De onzekerheid over situatie tussen Rusland en Oekraïne doen en de FED (inflatie, lange termijnrente, ...) doen de beurzen geen goed.
Het zou kunnen dat het er niets mee te maken heeft maar ik vond de timing opvallend.
Wat zouden die strengere regels dan zijn? En verbieden? Gaan ze al die hedgefunds en particulieren dan onteigenen? Al die miljarden aan NFT’s alleen al, of virtueel land plots waardeloos? Het is inderdaad wel een probleem dat ze hun monetaire monopolie er aan verliezen. Hoe ze dat gaan oplossen weet ik niet.
Wat zouden die strengere regels dan zijn? En verbieden? Gaan ze al die hedgefunds en particulieren dan onteigenen? Al die miljarden aan NFT’s alleen al, of virtueel land plots waardeloos? Het is inderdaad wel een probleem dat ze hun monetaire monopolie er aan verliezen. Hoe ze dat gaan oplossen weet ik niet.
Vandaag opnieuw knalrood.
Zijn er hier al die op de koopknop hebben gedrukt?
Zijn er hier al die op de koopknop hebben gedrukt?
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
ikke ! Daarnet.
Denk dat de centrale bankiers ze al beginnen te knijpen.
Laat dat nog tot eind deze week zo doorgaan en ze schijten al in hun broek.
Het zal dan niet lang meer duren vooraleer ze ene op pad gaan sturen om de renteverhogingen te milderen en andere blablabla om de markten terug omhoog te praten!
Denk dat de centrale bankiers ze al beginnen te knijpen.
Laat dat nog tot eind deze week zo doorgaan en ze schijten al in hun broek.
Het zal dan niet lang meer duren vooraleer ze ene op pad gaan sturen om de renteverhogingen te milderen en andere blablabla om de markten terug omhoog te praten!
yes net op de verkoopknop gedrukt, alles buitengezwierd voor 80.000 euro. Nog steeds 20 procent winst genomen, jammer want een maand geleden was het nog 30%. Denk niet dat het komende weken nog de moeite is om te kopen, zal blijven zakken nog een tijdje. Succes nog voor degene die denken dat het terug stijgt op korte termijn
Ik heb fondsen bijgekocht die dit jaar al meer dan 10% verloren hebben. Te vroeg blijkt nu maar toch al een mooie korting.