Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Het groen vlak bevindt zich aan de achterkant van de barometer. Het kan wel weer 2 jaar duren vooraleer men snapt dat men het ding ook kan omdraaien ... Het stop and go bordje van de oudere MP"s had dus nog dienst kunnen doen.
We zijn het er over eens dat die barometer geen meetinstrument is maar iets dat gemakkelijk kan gemanipuleerd worden.
Waar we van idee verschillen : ik vermoed dat het gaat gebruikt worden om maatregelen uit te stellen. JIj denkt eerder, als ik het goed heb, dat het gaat gebruikt worden om maatregelen in te voeren.
Positieve vs. negatieve manipulatie.
Of er nu nog veel maatregelen moeten / gaan genomen worden is een andere vraag.
Voor mij is dit een week (maand) bij uitstek om zo veel mogelijk contact met anderen te mijden ook al denk ik wel dat iK Omikron wel zou overleven.
Waar we van idee verschillen : ik vermoed dat het gaat gebruikt worden om maatregelen uit te stellen. JIj denkt eerder, als ik het goed heb, dat het gaat gebruikt worden om maatregelen in te voeren.
Positieve vs. negatieve manipulatie.
Of er nu nog veel maatregelen moeten / gaan genomen worden is een andere vraag.
Voor mij is dit een week (maand) bij uitstek om zo veel mogelijk contact met anderen te mijden ook al denk ik wel dat iK Omikron wel zou overleven.
Wie zijn dan de echte virologen? Ze hebben ondertussen 2 jaar de tijd gehad om zich extra in de materie in te werken, en met wat komen ze af? Niks nieuws onder de zon, dezelfde zever als 2 jaar geleden. Hun plaat blijft hangen.
Er is goed over nagedacht!
Je moet je afvragen of die barometer een instrument is van wetenschappers of van de politiek.
Voor mij het tweede.
Een instrument gemaakt door experten voor de politiekers, vandaar dat er maar drie kleuren gebruikt zijn, zodat ze zich niet vergissen bij het geven van interviews na een overlegcomité
Als ik nog een poging mag doen : een instrument gemaakt naar een strikt ontwerp van politici.
Aanpasbaar en met veel mogelijkheid tot afwijken van het ontwerp wanneer dat zo uitkomt.
Ontworpen door eender wie maar gezien de simpelheid van de constructie, niet noodzakelijk door experten.
De wetenschappers stonden er alleen maar bij en naast om te zeggen dat het goed was zo.
Want dat is in een traditioneel verhaal nog te kort :
Iets zeer eenvoudig voorstellen als iets revolutionair en uniek, dan heb je een verstandige toeschouwer nodig die het lijkt goed te keuren.
Aanpasbaar en met veel mogelijkheid tot afwijken van het ontwerp wanneer dat zo uitkomt.
Ontworpen door eender wie maar gezien de simpelheid van de constructie, niet noodzakelijk door experten.
De wetenschappers stonden er alleen maar bij en naast om te zeggen dat het goed was zo.
Want dat is in een traditioneel verhaal nog te kort :
Iets zeer eenvoudig voorstellen als iets revolutionair en uniek, dan heb je een verstandige toeschouwer nodig die het lijkt goed te keuren.
In hun definitie van hoge bescherming houdt men geen rekening met mensen die op een natuurlijke manier immuniteit verworven hebben. En zo zijn er heel wat met de huidige besmettingsgraad.
De bescherming van de bevolking wordt in dit rapport m.i. sterk onderschat.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Daar heb je volledig gelijk in, voor die grafiek wordt enkel de vaccinatie in rekening genomen, wat natuurlijk niet klopt.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik denk eerder dat men de bescherming tegen besmetting en propagatie van het virus door vaccinatie sterk overschat. Vergeet niet dat men nog steeds tegen de originele variant aan het vaccineren is, wat enkel bescherming biedt tegen ernstige ziekte, niet of zeer weinig tegen besmetting. Dat de delta variant aan het verdwijnen is komt niet door de vaccins, wel door natuurlijk opgebouwde immuniteit door delta en omicron besmettingen. Hoe dan ook, de omicron golf bezorgt ons een veel sterkere bescherming tegen besmetting, getuige de sterke afname van de delta variant, ook in landen waar veel minder gevaccineerd is. Hoog tijd dat men alle maatregelen los laat zodat iedereen die natuurlijke en betere bescherming kan opdoen.HappyHour schreef: ↑23 januari 2022, 13:57 In hun definitie van hoge bescherming houdt men geen rekening met mensen die op een natuurlijke manier immuniteit verworven hebben. En zo zijn er heel wat met de huidige besmettingsgraad.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Heel goed verwoord !vortex schreef: ↑23 januari 2022, 18:52Ik denk eerder dat men de bescherming tegen besmetting en propagatie van het virus door vaccinatie sterk overschat. Vergeet niet dat men nog steeds tegen de originele variant aan het vaccineren is, wat enkel bescherming biedt tegen ernstige ziekte, niet of zeer weinig tegen besmetting. Dat de delta variant aan het verdwijnen is komt niet door de vaccins, wel door natuurlijk opgebouwde immuniteit door delta en omicron besmettingen. Hoe dan ook, de omicron golf bezorgt ons een veel sterkere bescherming tegen besmetting, getuige de sterke afname van de delta variant, ook in landen waar veel minder gevaccineerd is. Hoog tijd dat men alle maatregelen los laat zodat iedereen die natuurlijke en betere bescherming kan opdoen.HappyHour schreef: ↑23 januari 2022, 13:57 In hun definitie van hoge bescherming houdt men geen rekening met mensen die op een natuurlijke manier immuniteit verworven hebben. En zo zijn er heel wat met de huidige besmettingsgraad.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- VIP member
- Contacteer:
Vaccins beschermen tegen ernstige ziekte en overlijden!!! Dat is het enigste wat van tel is….
Van mij moet niemand zich laten vaccineren, maar ik heb dan ook geen enkele compassie met de mensen die nu nog op intensieve liggen (met de niet gevaccineerden voor de duidelijkheid)
Dat is juist gelijk iemand die 250 rijdt op de autobahn in Duitsland. Het mag maar geen medelijden mee als die crashen
Van mij moet niemand zich laten vaccineren, maar ik heb dan ook geen enkele compassie met de mensen die nu nog op intensieve liggen (met de niet gevaccineerden voor de duidelijkheid)
Dat is juist gelijk iemand die 250 rijdt op de autobahn in Duitsland. Het mag maar geen medelijden mee als die crashen
Bwa.
Jullie gaan wat te kort door de bocht.
Maar tot op heden hebben onze politiekers het uiterste stadium van ***GENANT*** weten te voorkomen.
Dat moment, dat de virologen in 's lands grootste krant betogen, dat de huidige maatregelen van de pot gerukt zijn en SOFORT moeten worden ingetrokken.
Betaalmuur, maar jullie vatten vast wel het idee.
Kijk, wij hebben Cathy Berx en de Cowboy van de Westfluten. Twee idioten, maar die hangen het slechts uit in 2 van de 10 provincies (waaronder de mijne helaas). In Nederland hangt de nationale regering heden de Cathy Berx uit.
Eerlijk... ik had dat écht niet verwacht.
Gelukkig, dat échte wetenschappers nu van hun tak maken. Hoeven ze niet meer naar Antwerpen...
Jullie gaan wat te kort door de bocht.
Maar tot op heden hebben onze politiekers het uiterste stadium van ***GENANT*** weten te voorkomen.
Dat moment, dat de virologen in 's lands grootste krant betogen, dat de huidige maatregelen van de pot gerukt zijn en SOFORT moeten worden ingetrokken.
Betaalmuur, maar jullie vatten vast wel het idee.
Kijk, wij hebben Cathy Berx en de Cowboy van de Westfluten. Twee idioten, maar die hangen het slechts uit in 2 van de 10 provincies (waaronder de mijne helaas). In Nederland hangt de nationale regering heden de Cathy Berx uit.
Eerlijk... ik had dat écht niet verwacht.
Gelukkig, dat échte wetenschappers nu van hun tak maken. Hoeven ze niet meer naar Antwerpen...
Oei, ik doe dat al 35 jaar. Maar wel mét vaccin natuurlijk ...Sebastiaan1985 schreef: ↑23 januari 2022, 19:59