De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Wat me opvalt is een verschil van meer dan 2% tussen de futures van de Amerikaanse beurzen deze morgen en de koersen live. Wat is dan de voorspellingswaarde van die futures?
En wanneer koop je terug? Dat je nu wacht met aankopen kan ik begrijpen, maar verkopen is het slechtste idee wat er is. Time in the market beats timing the market.proxman schreef: ↑24 januari 2022, 15:23 yes net op de verkoopknop gedrukt, alles buitengezwierd voor 80.000 euro. Nog steeds 20 procent winst genomen, jammer want een maand geleden was het nog 30%. Denk niet dat het komende weken nog de moeite is om te kopen, zal blijven zakken nog een tijdje. Succes nog voor degene die denken dat het terug stijgt op korte termijn
Nochtans onderstaande quote van u teruggevonden:
proxman schreef: ↑15 november 2021, 15:08 tuurlijk kan dit verder blijven stijgen. Zolang de cijfers stijgen en de rentes laag blijven kan de beurs rustig blijven verder stijgen en makkelijk nog verdubbelen komende jaren. Waar zou je anders moeten blijven met je spaargeld? op een rekeining die 0.1% opbrengt int beste geval?
Er is nog veel groeipotentieel de komende jaren dus je weet waar naartoe met je spaargeld...
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Het begint te kriebelen en ik zal de koersen meer nauwlettend dan gewoonlijk in de gaten houden, maar voor mij is het nog te vroeg om mijn reserves aan het werk te zetten.
Ik zie het momentum nog wel even negatief blijven, de volatiliteit hoog en ik denk dat we nog lagere koersen gaan zien de komende tijd.
Ik zie het momentum nog wel even negatief blijven, de volatiliteit hoog en ik denk dat we nog lagere koersen gaan zien de komende tijd.
Ik denk dat ik af en toe een beetje ga bijkopen maar nooit massaal veel om nog genoeg reserve te houden. Ik wil niet de fout van maart 2020 herhalen toen ik de hele correctie lang aan de zijlijn ben blijven staan. Een gemiste kans.
-
- VIP member
- Contacteer:
is het herstel na de dop van de eerste corona golf niet te snel gegaan? Gaan we niet veel dieper vallen voordat we de grond raken en terugkaatsen?
Ik weet nu wat ik ga doen : cash in dollars en ponden bijeenrapen en verzamelen op een zichtrekening aan 0,30% voor RV!!!
Ik denk dat ik tegen mijn verjaardag half mei al mooie koopjes kan doen dan
Eind 2008 niet meegemaakt? Toen was -5% dagelijkse kost.
In 2020 waren er ook dagen van -5%. Maar je hebt gelijk, in 2008 was ik nog niet aan het beleggen dus die crash heb ik toen niet zo gevolgd.
het wordt hoog tijd voor een diepe duik, dan staan we weer met de voeten op de grond. Dat kan natuurlijk pijn doen.
Dan kan ik eindelijk ook eens wat kopen...
Dan kan ik eindelijk ook eens wat kopen...
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Kwaliteitsaandelen zijn nog altijd te duur. De multiples zijn te hoog en de fcf-verwachtingen van analisten zijn zeer optimistisch en waarschijnlijk in veel gevallen onrealistisch. Het is heel moeilijk om op lange termijn een CAGR-rendement van 15% te halen met de huidige waarderingen.
Langs de andere kant lijkt mij veel van het negatieve macronieuws al ingeprijsd te zijn. We weten dat er inflatie is, we weten dat de rentes zullen stijgen, we weten dat de supply chain issues nog tot de zomer zullen duren, etc... Voor mij mogen de koersen nog veel meer naar beneden, maar ik vrees een beetje dat we het ergste achter de rug hebben. En dat is heel vervelend voor mij, want ik zit hoofdzakelijk in cash
Langs de andere kant lijkt mij veel van het negatieve macronieuws al ingeprijsd te zijn. We weten dat er inflatie is, we weten dat de rentes zullen stijgen, we weten dat de supply chain issues nog tot de zomer zullen duren, etc... Voor mij mogen de koersen nog veel meer naar beneden, maar ik vrees een beetje dat we het ergste achter de rug hebben. En dat is heel vervelend voor mij, want ik zit hoofdzakelijk in cash
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Ik zit ook met veel cash. hopen op correctie
ik blijf wel DCA-gewijs instappen, maar eerder in zaken die minder hard mee-crashen doorgaans: consumer staples, REITs, ...
ik blijf wel DCA-gewijs instappen, maar eerder in zaken die minder hard mee-crashen doorgaans: consumer staples, REITs, ...
Het wordt inderdaad interessant om zien wie het eerst een bruine streep in zijn onderbroek gaat hebben, Jerome Powell of de markt. Ik denk dat Jerome deze keer de beste sluitspier gaat hebben.
ja, op 14 januari, op 17 januari, op 18 januari, op 21 januari en vandaag ook weer.
Misschien morgen opnieuw.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Er zal inderdaad een mooi schouwspel voor onze ogen afspelen. Ik denk dat onze Jerome gaat plooien onder druk van marktpartijen.Wat wel de beurzen nog veel dieper kan duwen,buiten Jerome om, is een plotse invasie van Rusland in OekraineHet wordt inderdaad interessant om zien wie het eerst een bruine streep in zijn onderbroek gaat hebben, Jerome Powell of de markt. Ik denk dat Jerome deze keer de beste sluitspier gaat hebben
Niks verkocht en ik wacht voorlopig ook nog af om cashreserves in te zetten om bij te kopen, ik wil mijn munitie niet verschieten indien het nog verder zakt.
De vraag die ik mezelf moet stellen (en er eerlijk gezegd geen echt antwoord op heb) is: wanneer koop ik bij!
Bijvoorbeeld verleden week beweerde ik hier dat ik Sofina zou bijkopen als het minstens op -25% staat en momenteel staan we -20%, dus dichtbij... en ik zie het momenteel nog een stuk verder naar beneden zakken.
Ratio <=>emotie!
Ook in 2020 durfde ik niet voluit te springen, maar ongeveer halverwege de uptrend pas bijgekocht.
De vraag die ik mezelf moet stellen (en er eerlijk gezegd geen echt antwoord op heb) is: wanneer koop ik bij!
Bijvoorbeeld verleden week beweerde ik hier dat ik Sofina zou bijkopen als het minstens op -25% staat en momenteel staan we -20%, dus dichtbij... en ik zie het momenteel nog een stuk verder naar beneden zakken.
Ratio <=>emotie!
Ook in 2020 durfde ik niet voluit te springen, maar ongeveer halverwege de uptrend pas bijgekocht.
Het probleem is dat iedereen, en zeker de jonge garde, op pavloviaanse wijze een goede zaak denkt te doen met iedere dip te kopen. En dat is de schuld van de centrale banken. En zij gaan nu net op verlof voor een tijdje. Er is nog veel speculatief geld in de markt en zoals Gpv zegt zijn de waarderingen nog altijd zeer hoog. In de Tijd spreekt een trader al van capitulatie en dat we de bodem dus ver gezien hebben. Dit is in de verste verte nog geen capitulatie, al gaan we misschien tijdelijk bodemen.
Wat hier gezegd wordt over de centrale banken klopt niet. Als ze nu hun staart intrekken dan verliezen ze alle geloofwaardigheid als inflatiebestrijder en dat is veel erger voor de markten.
Wat hier gezegd wordt over de centrale banken klopt niet. Als ze nu hun staart intrekken dan verliezen ze alle geloofwaardigheid als inflatiebestrijder en dat is veel erger voor de markten.