Coronavaccinaties en de cijfers
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Busted! Een vuile kapitalist, een bedrijfswagen of een zelfstandige met een wagen die 250 kan!!! Foei dat mag niet van onze linkse “vrienden” wegens afgunst en iemand die werkt niks gunnenpukkie007 schreef: ↑23 januari 2022, 20:10Oei, ik doe dat al 35 jaar. Maar wel mét vaccin natuurlijk ...Sebastiaan1985 schreef: ↑23 januari 2022, 19:59
Dat is juist gelijk iemand die 250 rijdt op de autobahn in Duitsland. Het mag maar geen medelijden mee als die crashen
Nu serieus. Ik vind dat als je een bepaald risico neemt, je geen medelijden moet verwachten als het toch misloopt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zowat *alles* is een risico ... de mate van het risico hangt van vele factoren af en wordt als het goed is afgewogen tegenover het "rendement" (in algemene zin).Sebastiaan1985 schreef: ↑23 januari 2022, 20:23 Nu serieus. Ik vind dat als je een bepaald risico neemt, je geen medelijden moet verwachten als het toch misloopt.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Aan alles is een mouw te passen … kijk maar naar Pieter Loridon … just saying …
Pieter Loridon laat zich doelbewust besmetten met corona: “Ander speeksel in m’n neus liggen rammen”
Ex-basketter en bekende Vlaming Pieter Loridon (49) heeft zich doelbewust laten besmetten met het coronavirus. “Ik ben me bewust gaan laten besmetten”, zegt Loridon op Instagram. “Ander speeksel in m’n neus liggen rammen, met positief resultaat.” De BV zegt dat hij binnenkort naar het buitenland moet. Wie niet gevaccineerd is, heeft daarvoor een herstelcertificaat nodig. Maar wat Loridon doet, is niet zonder gevaar. Een Tsjechische zangeres die hetzelfde deed, bekocht het met haar leven.
Pieter Loridon laat zich doelbewust besmetten met corona: “Ander speeksel in m’n neus liggen rammen”
Ex-basketter en bekende Vlaming Pieter Loridon (49) heeft zich doelbewust laten besmetten met het coronavirus. “Ik ben me bewust gaan laten besmetten”, zegt Loridon op Instagram. “Ander speeksel in m’n neus liggen rammen, met positief resultaat.” De BV zegt dat hij binnenkort naar het buitenland moet. Wie niet gevaccineerd is, heeft daarvoor een herstelcertificaat nodig. Maar wat Loridon doet, is niet zonder gevaar. Een Tsjechische zangeres die hetzelfde deed, bekocht het met haar leven.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Sebastiaan1985 schreef: ↑23 januari 2022, 20:23Busted! Een vuile kapitalist, zonder een bedrijfswagen of een zelfstandige met eigen wagen die 250 kan!!! Foei dat mag niet van onze linkse “vrienden” wegens afgunst en iemand die werkt niks gunnen
Nu serieus. Ik vind dat als je een bepaald risico neemt, je geen medelijden moet verwachten als het toch misloopt.Kloppt.
Best grappig die pippo's zoals Loridon. Wil geen vaccin maar staat wel vol getatoeëerd. Zou hij dan wel weten wat er in de inkt zit die hij overal heeft laten inspuiten.VincentVega schreef: ↑23 januari 2022, 20:44 Aan alles is een mouw te passen … kijk maar naar Pieter Loridon … just saying …
Eigenlijk heeft hij zich op deze manier ook gevaccineerd.
Met dat verschil dat hij kiest voor een vaccin waarvan het bewezen is dat er een behoorlijk risico aan zit.
Met dat verschil dat hij kiest voor een vaccin waarvan het bewezen is dat er een behoorlijk risico aan zit.
Met een levend vaccin in plaats van dood virus.
Ik zal maar niet zeggen wat de man voor mij is. Zeker geen verstandig en weldenkend mens.
Hij had net zo goed voor iemand zijn mond kunnen gaan hangen en vragen of die eens uitgebreid wou hoesten.
Een goeie lange tongzoen er bovenop zou ook wel zijn werk gedaan hebben.
Ik zal maar niet zeggen wat de man voor mij is. Zeker geen verstandig en weldenkend mens.
Hij had net zo goed voor iemand zijn mond kunnen gaan hangen en vragen of die eens uitgebreid wou hoesten.
Een goeie lange tongzoen er bovenop zou ook wel zijn werk gedaan hebben.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Hij had beter gewoon zich laten vaccineren zoals iedereen, en pas dan zo'n stunt uithalen. Dan was hij al beschermd tegen ernstige ziekte én had hij zijn immuniteit nog eens extra opgepept.
Nu gaat het 99% heel goed aflopen, maar hij neemt toch een onnodig risico.
Waarschijnlijk is zijn idee: ik laat me nu express besmetten, en nadien trek ik me nergens nog iets van aan.
Of hij heeft ergens gelezen dat Omicron "een natuurlijk vaccin" is.
Nu gaat het 99% heel goed aflopen, maar hij neemt toch een onnodig risico.
Waarschijnlijk is zijn idee: ik laat me nu express besmetten, en nadien trek ik me nergens nog iets van aan.
Of hij heeft ergens gelezen dat Omicron "een natuurlijk vaccin" is.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Laten besmetten met Omicron is natuurlijk geen heldendaad. Hij gaat er goed mee wegkomen en zal wellicht geen enkele booster meer nemen.
Hoe weet je dat hij zich met omicron heeft laten besmetten?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Is er ooit een uitleg gegeven waarom een positieve test uitgevoerd door een apotheker geen herstelcertificaat geeft, daar waar een negatieve wel betrouwbaar geacht werd om vanalles te gaan doen?
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Dit staat nochtans op de site van Sciensano (bij de FAQ's). De testen bij een apotheek zijn geen PCR-testen maar antigeentesten en daarover zegt Sciensano het volgende:
Voor welke test kan ik een certificaat krijgen?
Certificaten voor een negatieve COVID-19 test worden uitgereikt op basis van een negatieve PCR-test of een negatieve antigeentest uitgevoerd door een zorgverstrekker. Deze certificaten zijn beschikbaar tot 72 uur (indien een PCR-test) of 48 uur (indien een antigeentest) na de staalname voor de test. Beschikbaarheid betekent echter niet altijd dat het certificaat ook daadwerkelijk geldig is. De geldigheidsduur hangt af van het doel waarvoor u het negatief testcertificaat wil gebruiken:
- Gebruikt u een negatief testcertificaat om naar een ander EU-land te reizen, dan is het geldig tot maximaal 72 uur (indien een PCR-test) of 48 uur (indien een antigeentest) na de staalname voor de test. De exacte geldigheidsduur wordt echter bepaald door het land waar u naartoe reist. Het is ook mogelijk dat sommige landen geen certificaat aanvaarden op basis van een negatieve antigeentest. Informeer u grondig voor u op reis vertrekt! (Re-open EU website (externe link) – website FOD Buitenlandse zaken (externe link))
- Gebruikt u het om naar een Covid Safe evenement in België te gaan („COVID Safe Ticket”), dan blijft het certificaat geldig tot het einde van de kalenderdag waarop het vervalt (24 uur na staalname voor een antigeentest of 48 uur na staalname voor een PCR-test).
Certificaten van herstel worden enkel uitgereikt op basis van een positief PCR-testresultaat. Deze certificaten komen 11 dagen na de staalafname beschikbaar (dag van staalafname = dag 0) en zijn geldig voor een periode van 180 dagen volgend op de staalafname voor de test. Ook hier kunnen andere landen bijkomende beperkingen of voorwaarden opleggen.
Voor resultaten die niet gevalideerd zijn door een arts of labo (bijvoorbeeld het resultaat van een zelftest die u zelf uitvoert) of voor resultaten die niet door de arts/labo doorgestuurd worden naar Sciensano (bv. de resultaten van een screening in een bedrijf, vereniging,…) kan geen certificaat afgeleverd worden.
Waarom worden herstelcertificaten enkel uitgereikt op basis van een positieve PCR-test en niet op basis van een positieve antistoffentest (serologische test)?
Een positieve PCR-test toont de aanwezigheid van het virus aan in het lichaam. Een positieve PCR-test geeft dus aan wanneer iemand een acute infectie doormaakt. Wetenschappers zijn het erover eens dat die persoon vanaf dan gedurende 180 dagen minder vatbaar is voor een nieuwe COVID-infectie.
Een positieve antistoffentest toont daarentegen enkel aan dat iemand in het verleden ooit blootgesteld geweest is aan het virus, maar niet wanneer de infectie juist heeft plaatsgevonden. Het is dus onmogelijk om te bepalen tot wanneer die persoon juist minder vatbaar is voor een herinfectie.
Daarom worden herstelcertificaten (die 180 dagen geldig zijn na staalname voor de test) enkel uitgereikt op basis van een positieve PCR-test en niet op basis van een positieve antistoffentest.
Berekende gok. Deze variant is veruit de meest aanwezige hier.
Wel pittig die Moderna booster, in geen jaren zo ziek geweest en kan me al helemaal niet herinneren dat ik ooit zo koortsig ben geweest. Gelukkig is het maar anderhalve dag afzien. Vrijdag prik gehad en zondag al terug een marathon MTB rit gedaan.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Of jij bent Pieter Loridon himself ...