De Beurs vandaag
TIP
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Handelsdagen die super volatiel zijn (nasdaq van -5% naar in het groen) voorspelen meestal toch niet veel goeds... Maar ja we zien wel wat de toekomst brengt uiteraard...gpv1 schreef: ↑24 januari 2022, 22:26 Met de FED-meeting morgen en overmorgen weet je dat iedereen die wil verkopen dat de voorbije handelsdagen gedaan heeft, en dus zijn de bulls weer aan zet gekomen. Sell the rumour, buy the news... Indien er uit die meeting geen negatieve verrassingen komen (en wellicht zal dat ook niet gebeuren), dan gaan we groene dagen tegemoet. Hoe jammer dat ook is.
Trouwens, deze namiddag kopten hln.be en vrtnieuws.be dat de beurzen "bloedrood" kleuren. Dan weet je dat de bodem bereikt is Hopelijk is het een voorlopige bodem... (allez, IK hoop dat toch)
Gisteravond kon je aandelen kopen aan de prijzen van 4 (en 6) maand geleden.
Of de uitverkoop vandaag verder gaat zullen we straks weten, het kan even goed zijn dat gisteren de laatste dag van de solden was.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
@B7H4long: het maakt een verschil in perceptie of je de prijs van een aandeel ziet na een forse stijging of na een forse daling, zelfs al is de prijs hetzelfde. In het eerste geval zeg je "Oei, hoe duur", in het tweede geval "Wauw, nu kopen, zo goedkoop".
Emoties zijn niet goed om een goed investeringsresultaat te halen.
Ik hoop dat zij die een 'cash buffer' 'aan de zijlijn hebben staan' een goed plan hebben voor hun aankopen.
Ik hoop dat zij die een 'cash buffer' 'aan de zijlijn hebben staan' een goed plan hebben voor hun aankopen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn plan: IWDA 42 EUR = all in. Nog een klein beetje geduld.
Dan zou de beurs met 40% moeten crashen. Dat zie ik niet gebeuren.
En hop, vandaag alles weer in het groen.
Met dergelijke jojo bewegingen zou ik eigenlijk beter swingtraden ipv long gaan.
Heeft volgens mij toch veel te maken met het feit dat er erg veel onervaren beleggers op de beurs zitten die bij het minste in paniek schieten en gaan verkopen.
Met dergelijke jojo bewegingen zou ik eigenlijk beter swingtraden ipv long gaan.
Heeft volgens mij toch veel te maken met het feit dat er erg veel onervaren beleggers op de beurs zitten die bij het minste in paniek schieten en gaan verkopen.
Hmm, veel herstel zie ik voorlopig toch niet. Ik koop nog niks bij ( verwacht nog meer rood de volgende dagen).
Dat is het dieptepunt van maart 2020 ongeveer. Dan gaat het goed fout moeten lopen om dergelijke koersen terug te zien.troglodytes schreef: ↑25 januari 2022, 09:08 Mijn plan: IWDA 42 EUR = all in. Nog een klein beetje geduld.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
J&J mist zijn omzetdoel weer. Het blijven goede cijfers, maar hun perfect rapport ligt aan diggelen ( dat was het al natuurlijk. )
Geweldig herstel. Aex staat al weer rood. Chips donkerrood.
Gisteren aantal zaken bijgekocht en daarnet toch wat ASML bijgekocht.
Nu toch wat proberen af te wachten komende periode alvorens we verder kopen.
Nu toch wat proberen af te wachten komende periode alvorens we verder kopen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Ik vermoed eerder andersom. Die onervaren beleggers maken van elke kleine daling gebruik om bij te kopen.TikTak schreef: ↑25 januari 2022, 09:24 En hop, vandaag alles weer in het groen.