De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Doe ik ook.Wat Gpv1 hier schrijft is duidelijk waar.Ook ik merk dat kwaliteitsaandelen nog veel te duur staan.Nu toch wat proberen af te wachten komende periode alvorens we verder kopen.
Heb er heel wat op mijn kooplijst staan met een dividendrendement van minder dan 2% en een K/W die rond de 40 bengelt!
Laat het nu net de deze zijn ,dat we moeten kunnen te pakken krijgen tegen betere voorwaarden.
Veel zal afhangen wat voor taal ze gaan aanslaan op de FED-meeting
En wat bevat uw kooplijst zoal?Divi schreef: ↑25 januari 2022, 13:35Doe ik ook.Wat Gpv1 hier schrijft is duidelijk waar.Ook ik merk dat kwaliteitsaandelen nog veel te duur staan.Nu toch wat proberen af te wachten komende periode alvorens we verder kopen.
Heb er heel wat op mijn kooplijst staan met een dividendrendement van minder dan 2% en een K/W die rond de 40 bengelt!
Laat het nu net de deze zijn ,dat we moeten kunnen te pakken krijgen tegen betere voorwaarden.
Veel zal afhangen wat voor taal ze gaan aanslaan op de FED-meeting
Jullie bewijzen nogmaals dat jullie geen beleggers zijn , paniek bij een klein beetje schommeling.
Denken jullie echt dat 10 % of 30% goedkoper kopen iets uitmaakt op de lange termijn
Iemand die zijn strategie heeft aangepast naar waarde kan zelfs niet eens spreken van een daling .
Mijn persoonlijke port is 1,6% gedaald .
De voorbeeld portefeuille die ik hier bijhoud staat op - 0,66%
Bewijst nogmaals dat er een gebrek aan visie is .
Denken jullie echt dat 10 % of 30% goedkoper kopen iets uitmaakt op de lange termijn
Iemand die zijn strategie heeft aangepast naar waarde kan zelfs niet eens spreken van een daling .
We zitten er NIET allemaal in for the long run. Jij zit momenteel op break-even, sommigen op -15. Wil je dat iedereen jouw portefeuille overneemt? Dan wordt de lange termijn uitkomst ook negatief.( Eerst een stijging, dan winstneming door anderen waardoor jij uiteindelijk als laatst overgeblevene de sigaar bent.)
Dat maakt een heel groot verschil… Als je kocht in 2008 is uw CAGR tot vandaag ongeveer 10%. Als je kocht in 2009 is dat meer dan 15%. 2008 had een return van -36%.
Ik heb dan maar bijgekocht :p
Uiteindelijk, time in the markets beats timing the market.
En door te wachten op supersolden kun je uiteindelijk nog de boot missen...
Uiteindelijk, time in the markets beats timing the market.
En door te wachten op supersolden kun je uiteindelijk nog de boot missen...
Als je alles leest dan weet je dat je aan het veralgemenen bent.
Of 10% of 30% goedkoper veel uitmaakt op lange termijn? Uiteraard wel want op lange termijn haal je meer uit stukken die je -30% gekocht hebt dan op -10% en dan zwijgen we over de dividend- yield op jouw basis-inleg.
En trouwens: paniek? Ik zie geen paniek. Eerder opportunisme, en dat is gezond.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Paniek? Wie spreekt er hier van paniek,Lop?door lop » 32 minuten geleden
Jullie bewijzen nogmaals dat jullie geen beleggers zijn , paniek bij een klein beetje schommeling.
Er is hier slechts één die gisteren schreef ,dat hij alles buiten heeft gekieperd.
Las hier enkele weken terug van u, een uitspraak dat je nog nauwelijks aandelen vindt die aan je criteria voldoen.
Waarom? Als het op geen 10 tot 30% steekt voor de lange termijn?!
Als je aandelen hebt die 2000% gestegen zijn maakt die 10 of 30% niks uit . Op termijn is die 30% slechts een rimpel in de zee .Georg schreef: ↑25 januari 2022, 14:41Als je alles leest dan weet je dat je aan het veralgemenen bent.
Of 10% of 30% goedkoper veel uitmaakt op lange termijn? Uiteraard wel want op lange termijn haal je meer uit stukken die je -30% gekocht hebt dan op -10% en dan zwijgen we over de dividend- yield op jouw basis-inleg.
Als je aandelen van een bedrijf koopt zou je dit moeten aanzien zoals je een huis koopt dit koop je ook niet voor volgend jaar terug te verkopen .
Maar de meesten doen geen onderzoek naar wat ze kopen daardoor ontstaat er paniek bij het minste wat er gebeurd omdat ze simpelweg niet thuis horen in deze wereld .
Zelfs al crasht de beurs met 80% dan nog is dit op lange termijn bijna niks .
Zoals ik al zij is de huidige daling niet algemeen ook veel aandelen geven geen krimp .
Maar het is zeer humoristisch om dit alles te volgen.
Omdat ik een minimum van 15% hanteer qua rendement , zelfs met de huidige daling vind je maar enkele aandelen .Divi schreef: ↑25 januari 2022, 15:13Paniek? Wie spreekt er hier van paniek,Lop?door lop » 32 minuten geleden
Er is hier slechts één die gisteren schreef ,dat hij alles buiten heeft gekieperd.
Las hier enkele weken terug van u, een uitspraak dat je nog nauwelijks aandelen vindt die aan je criteria voldoen.
Waarom? Als het op geen 10 tot 30% steekt voor de lange termijn?!
Dit is een prefecte voorspeller wat er je te wachten staat is in het verleden zo gebleken en was nu ook terug correct .
Gelukkig is hier nog één verlichte geest aanwezig tussen al dat achterlijk gepeupel.lop schreef: ↑25 januari 2022, 14:07 Jullie bewijzen nogmaals dat jullie geen beleggers zijn , paniek bij een klein beetje schommeling.
Spreek voor jezelf, heerschap.
Ik stel me ook wel vragen bij al zij die nu al zitten bij te kopen.
Akkoord, men kan kopen aan koersen van 4 maanden geleden, maar dat kon je in oktober ook al.
Laatst gewijzigd door RGiskard op 25 januari 2022, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024