En plots had ik er een geldrekening in USD bij
En plots had ik er een geldrekening in USD bij
Beste,
Sinds vandaag heb ik gemerkt dat ik er "zomaar" een geldrekening in USD bijgekregen heb (met echter nog 0,00 USD op ;-) )?! Waar komt die zo plots vandaan?
Het enige wat er zo direct in mij opkomt is het volgende... Enkele weken geleden heb ik een aantal participaties aangekocht van een distribuerend aandelenfonds dat noteert in USD.
Worden de dividenden die dit fonds uitbetaalt, gestort op die USD rekening?? En indien ja, kan ik dan zelf kiezen wanneer ik die uitgekeerde USD's terug verkoop voor EUR? Liefst terug wanneer de EUR ietsjes lager noteert dan...
Iemand enig idee?
Mvg,
Sinds vandaag heb ik gemerkt dat ik er "zomaar" een geldrekening in USD bijgekregen heb (met echter nog 0,00 USD op ;-) )?! Waar komt die zo plots vandaan?
Het enige wat er zo direct in mij opkomt is het volgende... Enkele weken geleden heb ik een aantal participaties aangekocht van een distribuerend aandelenfonds dat noteert in USD.
Worden de dividenden die dit fonds uitbetaalt, gestort op die USD rekening?? En indien ja, kan ik dan zelf kiezen wanneer ik die uitgekeerde USD's terug verkoop voor EUR? Liefst terug wanneer de EUR ietsjes lager noteert dan...
Iemand enig idee?
Mvg,
Re: En plots had ik er een geldrekening in USD bij
Als je effecten hebt in USD, heb je ook een geldrekening nodig in USD.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Geld in us dollars kunnen altijd omgezet worden naar Euro.
Stel geen dollar rekening en daar komen us dollars vrij en men zet die direct om in €.
Denk niet dat ge tevreden zou zijn.
Stel geen dollar rekening en daar komen us dollars vrij en men zet die direct om in €.
Denk niet dat ge tevreden zou zijn.
Estate Guru believer.
OK, dit lijkt me ook duidelijk dan!!
Dus wat betreft die dividenduitbetalingen van dat fonds dat noteert in USD... Ik mag dan verwachten dat dat uitgekeerde dividend in USD gestort wordt op mijn geldrekening in USD?
En wanneer dan bijvoorbeeld de EUR opnieuw wat lager zou gaan noteren (tov USD) dan kan ik die USD's van op mijn USD rekeningen overschrijven naar mijn EUR rekening?
Dus wat betreft die dividenduitbetalingen van dat fonds dat noteert in USD... Ik mag dan verwachten dat dat uitgekeerde dividend in USD gestort wordt op mijn geldrekening in USD?
En wanneer dan bijvoorbeeld de EUR opnieuw wat lager zou gaan noteren (tov USD) dan kan ik die USD's van op mijn USD rekeningen overschrijven naar mijn EUR rekening?
Je hebt bepaalde "instellingen" op je rekeningen. Vergewis u er van dat men de intresten wel degelijk op uw USD-rekening gaat storten. Het is niet vanzelfsprekend dat uw bank dat sowieso gaat doen.
Waarom zou Me een dollar rekening hebben geopend.
Werken toevallig op iets andere manier dan grootbanken.( die passeren langs de kassa bij wisselen)
Estate Guru believer.
klopt helemaal, bij Belfius bijvoorbeeld wordt alles naar euro omgezet tenzij je uitdrukkelijk vraagt om een compartiment in de vreemde munt (NOK, USD, ...) te openen
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Waar ik een vraag over heb nu los van medirect.
Bij paypal kun je zeggen voor een bepaald bedrag in US aan te houden. Is dat eigenlijk interessant?
Ik vertel je waarom:
Bv ik zeg maar iets: in dollar scheelt het 5 euro in prijs met het andere bedrag. Dus los van de eventuele wisselkoersen. Ik denk dat op die site waar ik het aankoop soms de euro pas veranderd wordt als de dollar koerswaarde bekend is met een tijdmarge. Hierdoor heb ik dus soms een klein voordeel met in USD te betalen ipv in Euro.
Bij paypal kun je zeggen voor een bepaald bedrag in US aan te houden. Is dat eigenlijk interessant?
Ik vertel je waarom:
Bv ik zeg maar iets: in dollar scheelt het 5 euro in prijs met het andere bedrag. Dus los van de eventuele wisselkoersen. Ik denk dat op die site waar ik het aankoop soms de euro pas veranderd wordt als de dollar koerswaarde bekend is met een tijdmarge. Hierdoor heb ik dus soms een klein voordeel met in USD te betalen ipv in Euro.
Heb vorig jaar de S&P500 tracker in USD gekocht. Aankoopbedrag (in Euro) was blijkbaar een schatting en de volgende dag had ik opeens een rekening in USD erbij met de overschot van de aankoop op gestort (+/- $10).
Als je een tracker die in USD noteert verkoopt, krijg je dan dollars op de rekening?
Of wordt er automatisch en onmiddellijk naar EUR gewisseld en het bedrag in euro op de rekening gestort?
Of wordt er automatisch en onmiddellijk naar EUR gewisseld en het bedrag in euro op de rekening gestort?
Ik dacht dat je bij MeDirect zelf de rekening (valuta) kan kiezen waar de opbrengst van de verkoop op gestort moet worden. Bij aankoop kan je in ieder geval kiezen.
Meermaals gelezen dat het niet uitmaakt of je in EUR of DOLLAR koopt. Is dat zo?
Stel ik koop een tracker die noteert in DOLLAR, de onderliggende index (USA-aandelen) is zeer sterk gestegen en het is wenselijk om te verkopen. Maar de DOLLAR staat erg zwak.
Dan is het toch beter te verkopen, de dollars op de rekening te houden en pas om te zetten in EUR als de dollar iets sterker staat. Als ik dezelfde tracker in EUR had gekocht dan had ik die optie niet?
Stel ik koop een tracker die noteert in DOLLAR, de onderliggende index (USA-aandelen) is zeer sterk gestegen en het is wenselijk om te verkopen. Maar de DOLLAR staat erg zwak.
Dan is het toch beter te verkopen, de dollars op de rekening te houden en pas om te zetten in EUR als de dollar iets sterker staat. Als ik dezelfde tracker in EUR had gekocht dan had ik die optie niet?
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Opgelet als je paypall gebruikt op deze manier moet je deze rekening zeker aangeven als buitenlandse rekening bij de nationale bank.anonymous schreef: ↑6 maart 2018, 13:19 Waar ik een vraag over heb nu los van medirect.
Ik vertel je waarom: