Keytrade Keyplan
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Keytrade Keyplan
Dit is volgens mij nu net de reden dat er dergelijke plannen bestaan ...
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
De bedoeling van zo'n Keyplan is dat je dat start en elk maand een beperkt bedrag erin steekt, volledig automatisch.
Het is nét wanneer het gedaald is dat je best extra kan inleggen. Met zo'n plan doe je aan DCA, zoek eens wat dat is.
Het beste is dus dat je gewoon niet naar kijkt naar de stand van dat plan. Kijk over een paar jaar eens hoe het staat.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als het een goed plan was, dan is er geen reden om nu af te wijken. Gewoon je plan aanhouden dus.
Maar ik hoop echter wel dat je plan niet was om je hele spaarpot voor je pensioen op te bouwen enkel met zo'n Keyplan
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Dat is het "veiligste" plan van KeyPlan.
Die daler:
Robeco Capital Growth Funds Robeco Global Consumer Trends Equities D
(Wordt door KeyPlan gekozen.)
Robeco Global Consumer trends heeft momenteel te lijden onder de algemene tech daling. Ook al is het niet echt een techfonds.
Maar bekijk het positief : op 5/2 kan je het veel goedkoper oppikken, en krijg je meer stuks voor hetzelfde geld.
Beginnende beleggers krijgen schrik bij dalingen, maar beseffen nog niet dat het eigenlijk solden zijn
. Toch voor dit fonds.
Gewoon bijhouden, gewoon je Keyplan verder laten lopen, en het komt allemaal goed. 2022 is door velen aangekondigd als een veel volatieler jaar dan 2021, waar alles alleen maar steeg. Maw, er komen nog kansen dat je die fondsen wat goedkoper kan oppikken, en dat zijn de momenten die later je resultaat alleen maar zullen verbeteren.
Mijn Keyplan loopt al sinds juni 2015, wel zelf de fondsen gekozen via à-la-carte. En iets meer dan 2 jaar geleden heb ik er nog een 2e Keyplan aan toegevoegd met uitsluitend mixfondsen. M.a.w., ik heb wel wat ervaring.
Maar bekijk het positief : op 5/2 kan je het veel goedkoper oppikken, en krijg je meer stuks voor hetzelfde geld.
Beginnende beleggers krijgen schrik bij dalingen, maar beseffen nog niet dat het eigenlijk solden zijn
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Gewoon bijhouden, gewoon je Keyplan verder laten lopen, en het komt allemaal goed. 2022 is door velen aangekondigd als een veel volatieler jaar dan 2021, waar alles alleen maar steeg. Maw, er komen nog kansen dat je die fondsen wat goedkoper kan oppikken, en dat zijn de momenten die later je resultaat alleen maar zullen verbeteren.
Mijn Keyplan loopt al sinds juni 2015, wel zelf de fondsen gekozen via à-la-carte. En iets meer dan 2 jaar geleden heb ik er nog een 2e Keyplan aan toegevoegd met uitsluitend mixfondsen. M.a.w., ik heb wel wat ervaring.
OK.
Bedankt voor alle reacties.
Ik doe gewoon verder met het plan en zie dan wel binnen enkele jaren.
Bedankt voor alle reacties.
Ik doe gewoon verder met het plan en zie dan wel binnen enkele jaren.
Er zijn er weer een heel aantal die deze dagen te hard naar hun beleggingen gaan kijken.
Met dat alles nu zo slecht gaat.
Zet ik mijn Keyplan beter op pauze of stort ik gewoon verder?
Zet ik mijn Keyplan beter op pauze of stort ik gewoon verder?
-
- Verbannen Gebruiker
Een boglehead gelooft: de boglehead filosofie heeft al 100 jaar gewerkt. Dus zal het ook werken voor de volgende 100 jaar (*). Geen belang dat Rusland een buurland van EU en NAVO landen plat bombardeert. Geen belang dat de prijzen van energie en grondstoffen ongekende hoogtes bereiken. Geen belang dat de inflatie de hoogste is sinds 40 jaar, en dat was nog voor de oorlog gestart was. Geen belang dat Putin niet zal stoppen wanneer Ukraine kapotgemaakt is. Geen belang dat Putin atoomcentrales in de lucht zal blazen op 2000 km van ons bed. Geen belang dat 2 miljoen mensen uit Ukraine op de vlucht zijn.
Hoe groot is uw geloof in de boglehead religie?
Als u gelovig bent: doe wat u altijd hebt gedaan.
(*) ik hoop dat u nog 100 jaar leeft, want dat is de termijn waarop boglehead werkt
Bedankt voor je bijdrage.
-
- Verbannen Gebruiker
Graag gedaan. Soms moet men de zaken zeer scherp stellen.
En wat is het verdict? Bent u een boglehead of niet? Maw: laat u uw Keyplan gewoon verderlopen of niet? (ik ben neutraal tgo boglehead: niet voor, niet tegen)
+++ door de stijging van vandaag bent u misschien weer aan het twijfelen. Als u twijfelt: u bent geen boglehead
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ik weet niet of een "echte" boglehead zich in laat met een keyplan. Gebruiken andere instrumenten....
-
- Verbannen Gebruiker
Zijn dat geen details? Een boglehead gelooft dat beurzen alleen maar omhoog gaan (als men meer dan 100 jaar belegt). Men kan dat op verschillende manieren invullen: beleggingsplannen, beperkte selectie van ETF,... Het enige verschil zijn de kosten, en dus rendement.
Consumer goods en tech haalden het vorige decennium een rendement hoger dan het gemiddelde van de markt.annetje schreef: ↑27 januari 2022, 11:58 Robeco Global Consumer trends heeft momenteel te lijden onder de algemene tech daling. Ook al is het niet echt een techfonds.
Beginnende beleggers krijgen schrik bij dalingen, maar beseffen nog niet dat het eigenlijk solden zijn. Toch voor dit fonds.
Consumer goods en tech haalden tijdens de eerste periode van dit decennia een rendement lager dan het gemiddelde van de markt.
Voordat ik mijn beleggingsstrategie zou laten afhangen van voorspellingen over de toekomst zou ik ook naar de historische resultaten kijken. Kijk bvb ook eens naar de rendementen van die sectoren in het eerste decennium van deze eeuw en de laatste decennia van de vorige om te schatten of het vorige decennium een uitzondering was, of dat er bewijs is dat dit zal terugkeren.
of verslechteren, hangt af wat de pas aangekochte fondsen zullen doen in de tokomst.annetje schreef: ↑27 januari 2022, 11:58 Gewoon bijhouden, gewoon je Keyplan verder laten lopen, en het komt allemaal goed. 2022 is door velen aangekondigd als een veel volatieler jaar dan 2021, waar alles alleen maar steeg. Maw, er komen nog kansen dat je die fondsen wat goedkoper kan oppikken, en dat zijn de momenten die later je resultaat alleen maar zullen verbeteren.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
VLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 12:35 Graag gedaan. Soms moet men de zaken zeer scherp stellen.
En wat is het verdict? Bent u een boglehead of niet? Maw: laat u uw Keyplan gewoon verderlopen of niet? (ik ben neutraal tgo boglehead: niet voor, niet tegen)
+++ door de stijging van vandaag bent u misschien weer aan het twijfelen. Als u twijfelt: u bent geen boglehead. Een boglehead is een machine, zoals een gedrilde marine, SAS, Russische spetznaz. Men voert de orders uit. Men denkt niet na. Het is niet toevallig dat het woord "order" gebruikt wordt zowel voor militair bevel als voor beursorder
![]()
Tja,VLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 12:54 Een boglehead gelooft dat beurzen alleen maar omhoog gaan (als men meer dan 100 jaar belegt). Men kan dat op verschillende manieren invullen: beleggingsplannen, beperkte selectie van ETF,... Het enige verschil zijn de kosten, en dus rendement.
Ik denk dat je je toch beter eens inleest in de Boglehead filosofie....
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.