Digitale meters GAS / ELEC
Re: Digitale meters GAS / ELEC
Via internet, site van de omvormer
De 6% vermindering begint vanaf maart en enkel voor VOORSCHOTTEN, dus het is best uit te rekenen wat je zou verbruiken op een heel jaar en dat bedrag delen in maandelijkse voorschotten voor de duur van 6%BTW
De 6% BTW is niet voor bijbetaling in eindafrekening!!
De 6% BTW is niet voor bijbetaling in eindafrekening!!
Zonder digitale teller weet niemand hoeveel je gebruikt gedurende die 4 maanden. En met digitale meter zal men met die wetenschap geen rekening houden (denk ik).
Volgens mij:
- er zal in eerste instantie 6% geteld worden op de voorschotten, die dalen dus, maar doordat de prijzen zodanig gestegen zijn is dit de mensen nog meer de das om doen op het moment van de afrekening.
- bij de afrekening zal het verbruik forfaitair opgesplitst worden om te bepalen welk het verbruik was gedurende die 4 maand. En dan zal een correctie gemaakt worden om te bepalen op welk deel de 6% van toepassing was.
Volgens mij:
- er zal in eerste instantie 6% geteld worden op de voorschotten, die dalen dus, maar doordat de prijzen zodanig gestegen zijn is dit de mensen nog meer de das om doen op het moment van de afrekening.
- bij de afrekening zal het verbruik forfaitair opgesplitst worden om te bepalen welk het verbruik was gedurende die 4 maand. En dan zal een correctie gemaakt worden om te bepalen op welk deel de 6% van toepassing was.
hadden ze beter niet gewoon 200 Euro korting gegeven dan die tijdelijke BTW korting? Hoe moeilijk kun je het maken? En je kunt er zeker van zijn dat er mensen zullen zijn die die korting niet zullen krijgen en dat het zal verdwijnen in de zakken van de leveranciers.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Neen, is echt op betaalde voorschotten in die maanden heeft met verbruik niets te maken.
Kijk naar VTM nieuws van 1 februari om 19 uur
Dan hoor je ons De Crootje het zelf zeggen.
Dan hoor je ons De Crootje het zelf zeggen.
alles op 6 procent dat was het beste voor iedereenLukske schreef: ↑2 februari 2022, 11:08 hadden ze beter niet gewoon 200 Euro korting gegeven dan die tijdelijke BTW korting? Hoe moeilijk kun je het maken? En je kunt er zeker van zijn dat er mensen zullen zijn die die korting niet zullen krijgen en dat het zal verdwijnen in de zakken van de leveranciers.
vanaf Maart zet ik het voorschot zo hoog mogelijk
-
- Verbannen Gebruiker
De Vlamingen worden er weer opgelegd. Ze betalen meest belastingen, en toch krijgt iedereen dezelfde korting op energie. De Vlaamse regering kon nu iets doen voor de Vlamingen voor de hoge energieprijs en ze doen niets. Door de beslissing in handen te leggen van Decroo is er weer een transfer van Vlaanderen naar Wallonie.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Zoiets was ook mijn eerste gedachte: van maart tot juli zoveel mogelijk voorschot betalen (en nadien terug verlagen).
Zou dat werken
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Dat raad ik iedereen aan die het kan, kan beter iets terug krijgen en is aankoop stroom helemaal aan 6%VincentVega schreef: ↑2 februari 2022, 12:42 .... mijn eerste gedachte: van maart tot juli zoveel mogelijk voorschot betalen (en nadien terug verlagen).
Zou dat werken
En dan uwe energieleverancier failliet...odbc schreef: ↑2 februari 2022, 13:04Dat raad ik iedereen aan die het kan, kan beter iets terug krijgen en is aankoop stroom helemaal aan 6%VincentVega schreef: ↑2 februari 2022, 12:42 .... mijn eerste gedachte: van maart tot juli zoveel mogelijk voorschot betalen (en nadien terug verlagen).
Zou dat werken
Alle gekheid op een stokje. Ik heb het VTM nieuws herbekeken. Idd, op de voorschotfactuur zal 6% gerekend worden.
Maar wat je interpretatie ook is, er komt een eindafrekening gebaseerd op de tellerstand.
Bij de eindafrekening zal bepaald worden welk deel aan de 6% maanden toegekend wordt, en hoeveel je iedere maand voorafbetaald hebt zal hier niets aan veranderen...
Afspraak binnen x maand zou ik zeggen.
Weer neen, voorschotten zijn een indicatie om het eindfactuur te benaderen met zo weinig mogelijk opleg of teruggave.
De 6 % zal altijd verrekend worden op voorschotten of die te weinig zijn of teveel zijn voor eindafrekening speeld geen enkele rol.
Vraag info aan uw leverancier, wat ik ook vandaag heb gedaan na uitspraak gisteren avond van Crootje.