Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Het is een regelrechte schande, die verplichting om de booster te nemen. "Baat het niet, dan schaadt het niet" is echt onvoldoende voor zo'n ingrijpende maatregel waaraan draconische gevolgen worden gekoppeld (CST).
Desalniettemin zal ik hem in mijn arm laten spuiten. Maar, Alexander, voor alle duidelijkheid, waag het niet om mij nog een keer een ondersteuner van dit wanbeleid te noemen of lid van de zwijgende massa of iets van die strekking. Ik plooi gewoon voor de chantage die deze minderheidsregering en haar niet-verkozen "experten" blijven plegen. Meer is het echt niet.
Desalniettemin zal ik hem in mijn arm laten spuiten. Maar, Alexander, voor alle duidelijkheid, waag het niet om mij nog een keer een ondersteuner van dit wanbeleid te noemen of lid van de zwijgende massa of iets van die strekking. Ik plooi gewoon voor de chantage die deze minderheidsregering en haar niet-verkozen "experten" blijven plegen. Meer is het echt niet.
Ik ben geneigd jouw gedachtengang voor mezelf op te volgen. Tenminste indien ik de zekerheid krijg dat een booster mij niet nog eens pericarditis en pneumonie zal opleveren.Popkwiskampioen schreef: ↑27 januari 2022, 14:15 Het is een regelrechte schande, die verplichting om de booster te nemen. "Baat het niet, dan schaadt het niet" is echt onvoldoende voor zo'n ingrijpende maatregel waaraan draconische gevolgen worden gekoppeld (CST).
Ja LOL, laten we dan ook maar iedereen een griepvaccin opdringen, dat kan ook geen kwaad, wie weigert krijgt een rood CST.ronnie schreef: ↑27 januari 2022, 14:00 De vaccins zijn toch besteld, en het kan geen kwaad.
Bovendien is het niet ontegensprekelijk bewezen dat besmetting met Omikron betere immuniteit biedt tegen Omikron dan een vaccin, ook al is dit meer dan een jaar gemaakt vooraleer er sprake van Omikron was. En bovendien, nogmaals, het kan geen kwaad! En er zit op het CST geen enkele beperking in de tijd voor wat betreft het boostervaccin.
Het wordt in elk geval dagelijks bij duizenden mensen bewezen dat drie vaccinaties geen immuniteit tegen omicron hebben opgeleverd, tot nu toe zijn er geen meldingen van herbesmetting met omicron na omicron of delta na omicron, rara wat zou een betere immuniteit opleveren?
O ja, voor er van booster vaccinatie sprake was, zat er ook geen enkele beperking in de tijd op het CST, als er over een paar maand een nieuwe variant opduikt of als er aangepaste vaccins op de markt komen zal er rap weer een beperking op zitten, hoe naïef kun je zijn?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Geert de Molenwieker moet altijd wel overdrijven; da's zijn manier om in het nieuws te komen.E10ne schreef: ↑27 januari 2022, 12:57 Geert Molenberghs: "In werkelijkheid nu tussen 200.000 en 300.000 nieuwe besmettingen per dag”
https://www.hln.be/binnenland/geert-mol ... ~ac130848/
Nu is de ploeg van 11 miljoen wel totaal besmet zeker?
Biostatistiek is een pseudowetenschap, er zijn gewoon té veel variabelen om een betrouwbare voorspelling te doen. Dat heet het chaoseffect.
Maar men moet dan ook niet pretenderen wel echt iets te kunnen voorspellen.
Dit is ook weer zoiets. Het echte aantal besmettingen per dag is onmogelijk te kennen. Het cijfer dat Geert de Molenwieker geeft is nattevingerwerk. Het echte aantal besmettingen per dag is uiteraard hoger dan het officiële cijfer, maar hoeveel is onmogelijk in te schatten.
Zelf zou ik eerder het officiële cijfer (50.000 per dag) x 3 doen. Maar we kunnen het evengoed aan Madame Soleil vragen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- VIP member
- Contacteer:
Voorkomen is beter dan genezen de vaccins zijn er om serieuze ziekte te vermijden. En op dat vlak werken ze perfect. Wie in het begin geloofde dat de vaccins 100% zouden werken tegen ziek worden, is wel zeer goedgelovigvortex schreef: ↑27 januari 2022, 15:14
Het wordt in elk geval dagelijks bij duizenden mensen bewezen dat drie vaccinaties geen immuniteit tegen omicron hebben opgeleverd, tot nu toe zijn er geen meldingen van herbesmetting met omicron na omicron of delta na omicron, rara wat zou een betere immuniteit opleveren?
Zelfs al is de kans even groot dat ik mijn ouders zou besmetten, dan nog zijn de vaccins goed en zou ik iedereen aanraden zich te laten vaccineren. want vaccinatie zorgt ervoor dat de kans dat mijn ouders op icu terecht komen veel lager is (en voor mij een beetje lager)…
Maar mensen verplichten vind ik er over… maar ik begrijp persoonlijk wel niet waarom iemand die met kwetsbare mensen werkt, er een seconde over nadenkt zelfs als de vaccins maar 1% zouden beschermen tegen overdracht…
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Correctie: dubbele vaccinatie werkt niet tegen omicronbesmetting, booster halveert wel het risico (zie grafieken Sciensano).
Beide beschermen tegen ernstige infectie.
Ik ken meerdere triple vax oudjes die besmet zijn geworden, maar geen enkele is er ziek van.
Beide beschermen tegen ernstige infectie.
Ik ken meerdere triple vax oudjes die besmet zijn geworden, maar geen enkele is er ziek van.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Een pleidooi voor vrijwillige besmetting. Pieter Loridon zou trots zijn op jou ...vortex schreef: ↑27 januari 2022, 15:14 Het wordt in elk geval dagelijks bij duizenden mensen bewezen dat drie vaccinaties geen immuniteit tegen omicron hebben opgeleverd, tot nu toe zijn er geen meldingen van herbesmetting met omicron na omicron of delta na omicron, rara wat zou een betere immuniteit opleveren?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Wat zou het handig zijn dat bij elk SG-lid de nick-geschiedenis zou staan. Formerly known as ...
In een dropdown lijstje voor in geval er een lange lijst nicks voorhanden is..
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Twee gelijkaardige reacties, heel kort na elkaar ... verdacht!
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Mijn reactie is maar een grapje over de vorige he.
Ikzelf en Pukkie zijn zeker niet dezelfde en 'wij' weten al zeker waarom
Dat jij het niet weet is vergeefbaar .. of dat je doet alsof je dat niet weet ook.
Keep up the good work.
Ikzelf en Pukkie zijn zeker niet dezelfde en 'wij' weten al zeker waarom
Dat jij het niet weet is vergeefbaar .. of dat je doet alsof je dat niet weet ook.
Keep up the good work.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Euh, dat ik het eigenlijk zelf niet goed weet. Kijk, toen Vortex en jij geband werden was het nog enigszins duidelijk waarom. Niet dat ik akkoord ging met jullie ban, ik vond jullie discussie over wie nu jouw maaltijd ging betalen best amusant
Maar ik kon begrijpen dat de mod dat liever niet zag.
Onze Groene Dean, Meneerke Peeters en ik waren wat aan het discussiëren. Dean was duidelijk weer de grenzen aan het opzoeken.
Nu heb ik wel een boontje voor hem omdat hij - net als ik - vrijheid hoog in zijn vaandel voert. Maar over WOII zitten we op een andere golflengte. Ik heb hem daar -voor mijn doen zeer diplomatisch - op gewezen. M-Peeters ging er veel harder op in, met de voeten vooruit.
's Anderendaags blijken Dean & ik geband maar - hoogst eigenaardig - M-Peeters niet. Daardoor was mijn eerste idee dat M-Peeters bij de mod was gaan klagen. Ook wel omdat hij al eerder zijn voorliefde voor autoritaire maatregelen hier al had laten blijken. Maar later merkte ik dat de nieuwe nick van Armatuur in de buurt was. Ik denk nu eerder in die richting.
Wel vreemd dat ik geen bericht gekregen heb van de mod wat er mij precies ten laste werd gelegd. Jij iets ontvangen?
Nu is naast vrijheid ook eigendomsrecht één van mijn stokpaardjes, dus Spaargids heeft alle recht om eender wie hier al dan niet te blokkeren. Dean meent ten onrechte dat dit censuur is.
Soit, sedert de stunt van Armatuur is onze ooit zo levendige kroeg verworden tot een tea room.
Zowat alle personages uit onze blockbuster zijn ondertussen met de noorderzon verdwenen. En ik denk dat de beheerders er niet om geven. Toegegeven, ons gebral overstemde dikwijls de posters in het serieuze gedeelte.
De overgebleven kroegtijgers die het nog de moeite waard maken om te blijven zijn zowat op één hand te tellen.
Euh, neen. Dat topic is al meer dan een jaar gesloten. Nadat FTP en geebee een medische diagnose van Owlus hadden willen stellen.
Voor wat het waard is: ik reken jou ook bij dat handvol ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Sr. Member
- Contacteer:
On-topic graag, mensen.
Nog nieuws van mijn bron (VPK op Covidafdeling).
De cijfers worden in haar ziekenhuis doorgegeven door iemand van de administratie (dienst opname). Dus geen dokter, geen verpleegkundige.
Die bediende kijkt gewoon hoeveel mensen er binnenkomen op de Covidafdeling per dag als nieuwe opname, hoeveel er elke dag gehospitaliseerd zijn en hoeveel er overlijden op de Covid-afdeling en Covid-IZ.
En dat geeft ze door aan Sciensano.
Die bediende maakt helemaal geen onderscheid tussen een opname omwille van Covid of een opname voor een andere reden met Covid als toevallige vondst.
Van de verpleegkundige hoor ik dat momenteel 90% of meer van de mensen op de Covidafdeling geen zuurstof nodig hebben, en Covid als nevendiagnose hebben.
Maar, al die patienten worden dus meegeteld bij de nieuwe Covidopnames en Covidhospitalisatie. Zelfde met overlijden. Iedereen die op de Covidafdeling of de Covid-intensieve overlijdt, wordt doorgegeven aan Sciensano. Die bediende kan uiteraard niet interpreteren waaraan de patient in kwestie is overleden, en dus worden alle cijfers zo aan Sciensano doorgegeven. Bv. iemand die overlijdt wegens een hersenbloeding en Covidpositief is, wordt doorgegeven als Covidoverlijden.
Er was altijd al een beetje overrapportage om deze reden, maar tijdens de eerste golven werden de patienten meestal wél omwille van Covid opgenomen.
Het is natuurlijk maar 1 ziekenhuis, maar waarom zou het elders anders zijn ?
Of met andere woorden, de cijfers van ziekenhuisopnames en overlijdens moeten tegenwoordig met een grote korrel zout genomen worden.
Nog nieuws van mijn bron (VPK op Covidafdeling).
De cijfers worden in haar ziekenhuis doorgegeven door iemand van de administratie (dienst opname). Dus geen dokter, geen verpleegkundige.
Die bediende kijkt gewoon hoeveel mensen er binnenkomen op de Covidafdeling per dag als nieuwe opname, hoeveel er elke dag gehospitaliseerd zijn en hoeveel er overlijden op de Covid-afdeling en Covid-IZ.
En dat geeft ze door aan Sciensano.
Die bediende maakt helemaal geen onderscheid tussen een opname omwille van Covid of een opname voor een andere reden met Covid als toevallige vondst.
Van de verpleegkundige hoor ik dat momenteel 90% of meer van de mensen op de Covidafdeling geen zuurstof nodig hebben, en Covid als nevendiagnose hebben.
Maar, al die patienten worden dus meegeteld bij de nieuwe Covidopnames en Covidhospitalisatie. Zelfde met overlijden. Iedereen die op de Covidafdeling of de Covid-intensieve overlijdt, wordt doorgegeven aan Sciensano. Die bediende kan uiteraard niet interpreteren waaraan de patient in kwestie is overleden, en dus worden alle cijfers zo aan Sciensano doorgegeven. Bv. iemand die overlijdt wegens een hersenbloeding en Covidpositief is, wordt doorgegeven als Covidoverlijden.
Er was altijd al een beetje overrapportage om deze reden, maar tijdens de eerste golven werden de patienten meestal wél omwille van Covid opgenomen.
Het is natuurlijk maar 1 ziekenhuis, maar waarom zou het elders anders zijn ?
Of met andere woorden, de cijfers van ziekenhuisopnames en overlijdens moeten tegenwoordig met een grote korrel zout genomen worden.
Opname cijfers zijn van ondergeschikt belang, wat telt is hoeveel bedden er bezet worden op covid afdelingen en vooral hoeveel er op IC liggen en hoeveel beademd worden. Opname cijfers zijn vrij hoog maar mensen verblijven nu gemiddeld veel korter in het ziekenhuis tov eerdere golven. Omdat er nu veel meer besmettingen zijn dan eerder, zijn er ook veel meer positieven onder de niet covid opnames, die belanden echter ook op covid afdelingen waar er striktere beschermingsregels gelden en het moeilijker werken is voor VPK. Nu die barometer er is, is het natuurlijk verleidelijk om de cijfers wat naar boven op te smukken, zodat er niet te snel naar oranje geschakeld moet worden.
Cijfers van echte opnames door covid zijn al van in het begin overdreven.
Dat weet tegenwoordig elke zelfdenkende mens ook al.
En zolang barometer afhangt van cijfers uit Zh'n zullen die niet snel zakken, ze willen daar graag nog een rustige periode alvorens terug te gaan naar de golf van uitgestelde zorg.
Dat weet tegenwoordig elke zelfdenkende mens ook al.
En zolang barometer afhangt van cijfers uit Zh'n zullen die niet snel zakken, ze willen daar graag nog een rustige periode alvorens terug te gaan naar de golf van uitgestelde zorg.