Portefeuilleoverzicht via "De Tijd" ?
TIP
Portefeuilleoverzicht via "De Tijd" ?
Sinds enkele weken gebruik ik de website van "De Tijd" voor een overzicht van mijn portefeuilles.
Echter sinds gisteren zijn de overzichten verdwenen en kunnen er ook geen aandelen of andere zaken worden toegevoegd.
Heeft iemand hier nog problemen mee en zijn er evenwaardige gratis alternatieven voor een simpel overzicht van een portefeuille ? (huidige koers, verschil sinds aankoop, verschil sinds de dag ervoor)
Ik heb al bij Morningstar gekeken maar hier zie ik enkel koersen en 1dag rendementen.
Echter sinds gisteren zijn de overzichten verdwenen en kunnen er ook geen aandelen of andere zaken worden toegevoegd.
Heeft iemand hier nog problemen mee en zijn er evenwaardige gratis alternatieven voor een simpel overzicht van een portefeuille ? (huidige koers, verschil sinds aankoop, verschil sinds de dag ervoor)
Ik heb al bij Morningstar gekeken maar hier zie ik enkel koersen en 1dag rendementen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Portefeuilleoverzicht via "De Tijd" ?
@karine, is het je dan nooit gelukt om met Portfolio Performance aan de slag te gaan? Er zijn al een paar gebruikers op dit forum en die zweren er inmiddels allemaal bij: dividenden, kosten, belastingen,... Het zit er allemaal in.
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat de portefeuilletools van De Tijd en Morningstar absolute drama's zijn qua interface en gebruikersgemak. Verpruts daar uw tijd niet mee.
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat de portefeuilletools van De Tijd en Morningstar absolute drama's zijn qua interface en gebruikersgemak. Verpruts daar uw tijd niet mee.
Bedankt voor de tip.troglodytes schreef: ↑29 januari 2022, 09:33 @karine, is het je dan nooit gelukt om met Portfolio Performance aan de slag te gaan?
Net gedownload, ik ga het eens bekijken.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Dit is een goede initiële handleiding:
https://indexfundinvestor.eu/2019/06/27 ... rformance/
En voor al je vragen, zie thread op dit forum:
beleggingen-in-kaart-brengen-met-portfo ... 28080.html
Ik heb het programma eens bekeken maar het lijkt vooral gericht te zijn op een etf en aandelen portefeuille.troglodytes schreef: ↑29 januari 2022, 10:00 Dit is een goede initiële handleiding:
Fondsen vind ik er zo goed als niet in terug. Je kan deze wel manueel toevoegen maar dan worden de koersen niet geüpdatet.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Zijn je fondsen consulteerbaar via Yahoo Finance als je de ISIN ingeeft? Dan kan je ze probleemloos importeren in PP. Voor de rest weinig ervaring met fondsen, behalve de pensioenspaarfodsen. Daarvoor is wel een methode om ze in te voegen.
Heb je een fondsen-gerichte portefeuille, dan is Morningstar wel je beste optie. Je moet de crappy interface er dan wel bijnemen.
Heb je een fondsen-gerichte portefeuille, dan is Morningstar wel je beste optie. Je moet de crappy interface er dan wel bijnemen.
Via Yahoo ook niet te vinden.troglodytes schreef: ↑29 januari 2022, 10:28 Zijn je fondsen consulteerbaar via Yahoo Finance als je de ISIN ingeeft? Dan kan je ze probleemloos importeren in PP. Voor de rest weinig ervaring met fondsen, behalve de pensioenspaarfodsen. Daarvoor is wel een methode om ze in te voegen.
Heb een tracker en een fondsenportefeuille.
Als je bij Morningstar een transactieportefeuille aanmaakt (keuze in het begin), dan kan je bij LangeTermijn ook hetvolgende zien :karine schreef: ↑29 januari 2022, 09:20 Sinds enkele weken gebruik ik de website van "De Tijd" voor een overzicht van mijn portefeuilles.

Hier ook een tevreden gebruiker van PP sinds enkele maanden.
Fondsen laad ik op via Morningstar (koersen worden automatisch geüpdatet in PP). Ik kan geen link plaatsen, maar google even op import-fund-data-from-morningstar en het is het eerste resultaat
Fondsen laad ik op via Morningstar (koersen worden automatisch geüpdatet in PP). Ik kan geen link plaatsen, maar google even op import-fund-data-from-morningstar en het is het eerste resultaat
Sinds de bijwerkingen die gebeurt zijn bij de port. van de tijd (en zelfde port. bij De Belegger) een paar maanden geleden ben ik heel tevreden van mijn port daar. Soms geeft hij nog wel een verkeerd totaal beleggingsbedrag weer, maar als ik dan een ""refresh" doe is het in orde.
Nu heb ik sinds gisteren ook problemen met de port bij tijd.be (en ook dezelfde port. bij De Belegger) Alle totalen staan op nul en "refresh" helpt niet meer !
€ 0,00
AANKOOP- WAARDE
€ 0,00
HUIDIGE WAARDE
€ 0,00
RENDEMENT
€ 0,00
VORIGE SLOTKOERS
0,00%
DAG- RENDEMENT
0,00%
RENDEMENT
Nu heb ik sinds gisteren ook problemen met de port bij tijd.be (en ook dezelfde port. bij De Belegger) Alle totalen staan op nul en "refresh" helpt niet meer !
€ 0,00
AANKOOP- WAARDE
€ 0,00
HUIDIGE WAARDE
€ 0,00
RENDEMENT
€ 0,00
VORIGE SLOTKOERS
0,00%
DAG- RENDEMENT
0,00%
RENDEMENT
Je zou kunnen een mail sturen naar de lezers"service" van de tijd, abo@mediafin.be
Maar verwacht er niet te veel van, die "service" lijkt wel weggelopen uit een boek van Franz Kafka
Ik heb ze ook op iets gewezen dat niet meer werkt.
Ze houden me nu al 2 weken aan het lijntje met informatie opvragen die ik al gegeven heb, ipv het door te sturen naar IT om er naar te kijken.
En dat is helaas niet mijn eerste dergelijke ervaring met hen.
Lijken echt wel robotten met hoofd vol zand
Waar de krant zelf kwaliteit is, is de administratie een dumpster fire
Te-nen-krul-lend.
Maar verwacht er niet te veel van, die "service" lijkt wel weggelopen uit een boek van Franz Kafka
Ik heb ze ook op iets gewezen dat niet meer werkt.
Ze houden me nu al 2 weken aan het lijntje met informatie opvragen die ik al gegeven heb, ipv het door te sturen naar IT om er naar te kijken.
En dat is helaas niet mijn eerste dergelijke ervaring met hen.
Lijken echt wel robotten met hoofd vol zand
Waar de krant zelf kwaliteit is, is de administratie een dumpster fire
Te-nen-krul-lend.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De krant is OK, alleen het editoriaal van Joel De Ceulaer is elke keer weer tenenkrullend.
Hoe overtuigd die man is van zijn grote gelijk, ongelooflijk. Mijn vrouw leest zijn edotarialen nooit, maar zag hem eens op Terzake en vond hem pretentieus en superirritant.
Hoe overtuigd die man is van zijn grote gelijk, ongelooflijk. Mijn vrouw leest zijn edotarialen nooit, maar zag hem eens op Terzake en vond hem pretentieus en superirritant.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Rustig karine zijn gewoon aan het werk eraan is al sinds gisteren , dit gebeurd nu en dan, relaxkarine schreef: ↑29 januari 2022, 09:20 Sinds enkele weken gebruik ik de website van "De Tijd" voor een overzicht van mijn portefeuilles.

- WildeHilde
- Newbie
- Contacteer:
Sinds wanneer schrijft Joel De Ceulaer voor De Tijd ?Charlesvdw schreef: ↑29 januari 2022, 13:37 De krant is OK, alleen het editoriaal van Joel De Ceulaer is elke keer weer tenenkrullend.
De Morgen is zowat het absolute tegendeel van De Tijd.