Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Interessant bedrijf.Opvallend hoe het standhoud in een dalende markt.lop schreef: ↑26 januari 2022, 02:28 Archer-Daniels-Midland Company verhoogd zijn dividend met 8,1% .
Dit maakt het 46 jaar van constante stijging van het dividend .
Nog indrukwekkender is dat het al 90 jaar zonder onderbreking uitbetaald.
Bij markt dalingen zoals nu zijn het zulke aandelen die je moet bezitten.
Noteert nog altijd aan 93% van zijn fair value . 6% verwachte groei de komende 5 jaar . Samen met het dividend is de total return vandaag 9,2%
Een mooi voorbeeld van een aandeel die prefect de inflatie indekt . Staat op de eerste lijn om deze door te rekenen .
En elke crisis ook glansrijk kan doorstaan .
Bezit ze zelf van 2016
Zou graag een industrieel aandeel toevoegen aan de port met dividendgroei
Aan't bezien naar AO Smith, Parker Hannifin, Stanley Black & Decker, Rockwell Automation, Roper(Niet echt industrieel & redelijk low yield div)
Bij SWK staat het mij enkel niet aan dat ze steeds meer shares outstanding hebben
Caterpillar/Deere vind ik te groot en te duur geprijsd door de moment
Iemand nog andere ideeën?
Aan't bezien naar AO Smith, Parker Hannifin, Stanley Black & Decker, Rockwell Automation, Roper(Niet echt industrieel & redelijk low yield div)
Bij SWK staat het mij enkel niet aan dat ze steeds meer shares outstanding hebben
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
SWK is de beste optie op dit moment 8% verwachte groei en iets ondergewaardeerd op 97,2% namelijk .Anamii schreef: ↑31 januari 2022, 22:24 Zou graag een industrieel aandeel toevoegen aan de port met dividendgroei
Verwachte total return =10,2% de komende 5 jaar
De volgende beste optie is MMM 5% verwachte groei en gewaardeerd aan 93,4%
Total return = 9,1% de komende 5 jaar
Cummins (cmi) zal ook wel in dit rijtje passen zeker?lop schreef: ↑31 januari 2022, 23:17SWK is de beste optie op dit moment 8% verwachte groei en iets ondergewaardeerd op 97,2% namelijk .Anamii schreef: ↑31 januari 2022, 22:24 Zou graag een industrieel aandeel toevoegen aan de port met dividendgroei
Verwachte total return =10,2% de komende 5 jaar
De volgende beste optie is MMM 5% verwachte groei en gewaardeerd aan 93,4%
Total return = 9,1% de komende 5 jaar
Iets beter roic en doen ook share buybacks.
CMI is nog altijd overgewaardeerd 109.5% van zijn fair value
8% verwachte groei
total return 8,3%
En niet te vergeten is niet zo veilig ook heeft B rating
Terwijl SWK en MMM allebei A hebben
Op wat baseer je je voor de faire value te berekenen?
Gemiddelde P/E ratio van de voorbije 10 jaar .
Zo kun je redelijk nauwkeurig zien of iets goedkoop staat of duur .
CMI zijn P/E waarde was iets boven de 13 gemiddeld de laatste 10 jaar
Staat nu nog altijd op bijna 15 en er is fundamenteel niks veranderd is dus nog steeds overgewaardeerd op dit moment .
Kopen vanaf 207$ niet hoger anders betaal je te veel
Als je ziet welke belastingen van die dividenden van Amerikaanse aandelen gaat vraag je je soms af of het nog moeite loont
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
lop schreef:
Dit vind ik wel een interessante insteek ...Als je een rendement van laat ons zeggen 15% totaal haalt . waarvan 3% bestaat uit dividend dan betaal je 1.215% daarvan aan belastingen . Dus heb je een netto rendement van 13,9%
Verheyen heeft het hier over een Russische bank die een hoge uitkering geeft.
https://www.beursmagazine.com/putin/
Heeft iemand hier een idee welk aandeel dit is? Ik gok Sberbank:
Heeft iemand hier een idee welk aandeel dit is? Ik gok Sberbank:
https://www.sberbank.com/investor-relat ... re-profileIn 2020, SberBank has adopted the dividend policy for the next 3 years. The dividend payout ratio is set at 50% of the Group's net profit under IFRS adjusted for interest payments less the tax effect on equity instruments other than shares accounted for in equity, provided that certain mandatory conditions are met.
Laatst gewijzigd door boltzmann op 8 februari 2022, 14:13, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zal wel over Sberbank gaan, stevig teruggevallen met het hele Oekraïne verhaal (ik vermoed toch daardoor)boltzmann schreef: ↑8 februari 2022, 13:54 Verheyen heeft het hier over een Russische bank die een hoge uitkering geeft?
Heeft iemand hier een idee welk aandeel dit is?
... Als het rendement een meer normaal 8% was - waarvan 3% bestaat uit dividend dan betaal je 1.215% daarvan aan belastingen. Dus heb je een netto rendement van 6,785%EarthNvstr1 schreef: ↑7 februari 2022, 19:24Dit vind ik wel een interessante insteek ...Als je een rendement van laat ons zeggen 15% totaal haalt . waarvan 3% bestaat uit dividend dan betaal je 1.215% daarvan aan belastingen . Dus heb je een netto rendement van 13,9%
... In slechte jaren, als het rendement -10% was - waarvan 3% bestaat uit dividend dan betaal je 1.215% daarvan aan belastingen. Dus heb je een netto rendement van -11,215%
Dividendaandelen als een geheel halen in het algemeen geen hoger rendement dan de markt.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 8 februari 2022, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
*hoort lop in de verte aankomen*
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hm ...
Laten we dat idd. eens doen met een realistisch lange termijn gemiddeld resultaat van 7%, waarvan 2,5% div.
Belgische aandelen: 7% - 0,75% = 6,25%
Amerikaanse aandelen: 7% - 1,01% = 5,99%
=> 95,84%
Op die manier lijkt die tax burden op Amerikaans dividend minder erg, t.o.v. het te bekijken tegenover het dividend:
Belgische aandelen: 2,5% - 0,75% = 1,75%
Amerikaanse aandelen: 2,5% - 1,01% = 1,49%
=> 85,14%
Kan zijn, maar voor deze oefening ga ik ervanuit dat we een beter dan gemiddelde belegger zijn
(edit: gelukkig heb ik nergens / gebruikt)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 8 februari 2022, 18:53, 2 keer totaal gewijzigd.