Ervaringen met Bolero
TIP
Re: Ervaringen met Bolero
Uitleg over best execution bij Bolero en welke partij de orders op die beurzen uitvoert. Bij best execution kiezen ze voor de meest Liquide en goedkoopste teansactiekosten. Als je zelf de beurs kiest kan die minder Liquide of duurdere tranactiekosten hebben. Ook het effect van de wisselkoersen spelen mee. Als je de order in USD afrekent, een usdrekening aanmaken bij optie rekeningen en die aanduiden bij het plaatsen van de order, kom je meestal.op de thuismarkt of de markt waar de eft/aandeel in die valuta noteerd terecht.Denfi schreef: ↑29 januari 2022, 17:13 Misschien dat je bepaalde aandelen niet kunt kopen? Bijvoorbeeld bij Keytrade kan ik het Duitse Clearvise aankopen, bij Degiro niet.
Naar aanleiding van het Cera topic ook eens Itsme bekeken. Door verschillende reden beslist om dit nog niet te gebruiken.Voor de Cera-aandelen ben ik maar naar het kantoor gegaan.EarthNvstr1 schreef: ↑29 januari 2022, 16:52
Kan ook met bankkaart en kaartlezer als je een rekening bij KBC hebt/opent.
(edit: de kans is groot dat ik dat ook nog ga doen om niet afhankelijk te zijn van Itsme)
Ik heb toch de indrukt dat KBC ons naar bepaalde zaken probeert te duwen.De vraag is dan of dit positief is.
https://www.bolero.be/nl/support/documentcenter/mifid
Als je het aandeel niet kan aankopen, kan je via de helpdesk mail met onderwerp "toevoegen aan aanbod " in het platform vragen om dit aan het aanbod toe te voegen. Je geeft de naam, ISIN, ticker en beurs in de mail op. Meestal is dit voor minder bekende of minder liquide aandelen die dan over het algemeen de dag nadien worden toegevoegd. Nadat Bolero een controle heeft uitgevoerd. Geen KIID voor Europa beschikbaar voor die ETF is ook geen toevoeging aan het aanbod. Bolero betaalt aan refinitiv (ex thomson Reuters, de dataleverancier) een fee voor het standaard aanbod + extra voor elk toegevoegd aandeel.
Specifieke regels voor penny stocks:
https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... nny-stocks
Voor sommige markten kan je enkel telefonische orders via de orderdesk doorgeven. Dat is het geval voor Japan, New-Sealand en Australië. Van die aandelen zie je dan ook geen real time koersen na aankoop.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ok. Dat is vrij duidelijk.Tycoon schreef: ↑29 januari 2022, 18:05 Uitleg over best execution bij Bolero en welke partij de orders op die beurzen uitvoert. Bij best execution kiezen ze voor de meest Liquide en goedkoopste teansactiekosten. Als je zelf de beurs kiest kan die minder Liquide of duurdere tranactiekosten hebben. Ook het effect van de wisselkoersen spelen mee. Als je de order in USD afrekent, een usdrekening aanmaken bij optie rekeningen en die aanduiden bij het plaatsen van de order, kom je meestal.op de thuismarkt of de markt waar de eft/aandeel in die valuta noteerd terecht.
Wat echter niet duidelijk is, is welke noteringen in aanmerking komen voor de best execution.
Hier dezelfde onduidelijkheid ... ik zou denken dat de ISIN voldoende is.
Ik kan begrijpen dat je een naam meegeeft zodat ze kunnen nagaan of je de juiste ISIN geeft.
Maar voor de rest zou ik denken dat ze alle noteringen opnemen en dat de beurs en ticker dus geen rol spelen.
Bij Saxo kan je wel degelijk zien op welke beurzen er een notering is en je kan ook kiezen op welke beurs je een order wil plaatsen.EarthNvstr1 schreef: ↑29 januari 2022, 16:49 Bij Saxo was/is het precies ook zo dat je niet kan kiezen op welke beurs en in welke munt je order uitgevoerd moet worden ?
Alsook dat je niet kan zien op welke beurzen en in welke munt een bepaald effect genoteerd staat en dus in aanmerking komt voor hun best execution ?
De best execution optie heb ik nog niet gezien maar dat is misschien omdat ik zelf steeds een notering kies en van daaruit een order maak.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Ik geef gevaar voor privacy liever nog niet op voor gebruiksgemak.EarthNvstr1 schreef: ↑29 januari 2022, 17:26 ... nu gebruik ik Itsme ook voor andere dingen, omdat het wel gemakkelijk is.
Als ik het goed begrijp staan al je persoonlijke gegevens gecentraliseerd. Proximus is dan ook nog eens 1 van de ontwikkelaars,die staan niet echt gekend voor deftige bescherming.
Alles thuis onder de matras is je grote probleem opgelost.
Als de Itsme uw grootste probleem is.
Wees dan happy.
Estate Guru believer.
Ik ben ook geen fan van Itsme. Het is een onbetrouwbaar platform en een extra aanvalsvector voor identiteitsdiefstal en phising. Bovendien werkt CSAM in combinatie met TOTP minstens even goed.
Itsme lijkt mij toch vrij veilig. Je moet je gsm ontgrendelen (4 of 6 cijfers) dan moet je de app zelf opstarten op je gsm, je doet alleen als je ergens al hebt aangegeven op een website dat je ermee wilt inloggen. Er is een periodieke extra controle met een bepaald teken dat je moet ingeven als verificatie. Je moet een code van 6 cijfers invoeren.
Alle e-mails en sms over Itsme gewoon negeren.
eddyl schreef: ↑31 januari 2022, 10:13 Itsme lijkt mij toch vrij veilig. Je moet je gsm ontgrendelen (4 of 6 cijfers) of gezicht controle dan moet je de app zelf opstarten op je gsm, je doet alleen als je ergens al hebt aangegeven op een website dat je ermee wilt inloggen. Er is een periodieke extra controle met een bepaald teken dat je moet ingeven als verificatie. Je moet een code van 6 cijfers (of vingerafdruk) invoeren.
Estate Guru believer.
@Platin, bedankt voor de extra mogelijkheden.
Juist eens gaan kijken maar niks onder mijn matras gevonden. Mijn zomaar valse hoop geven
Voor de Cera-aandelen ben ik naar het kantoor geweest ( je weet wel,die dingen waar je binnen kunt stappen en mensen je helpen). Probleem opgelost!
Ik ben niet iemand die,zonder kritisch nadenken, de grote kudde schapen gaat volgen. Zolang het niet noodzakelijk is,vermijd ik ITSME .Je mag je niet zo afhankelijk stellen van zaken/dingen
Men moet geen klant zijn van KBC om een rekening te krijgen van Bolero. En ja, er zijn nog mensen die alles op papier willen en te voet naar het bankagentschap trekken om verrichtingen te doen, maar dat stadium ben ik al lang voorbij. Isme vind ik een vooruitgang.
Of het positief is of negatief is een andere discussie waard.
Laatst hier nog gepost van het oudje wiens android niet meer werd ondersteund door Kbc mobile.
Naast geen papier, een nieuwe smartphone aan te kopen, ja ga naar Proximus om een nieuwe, is van de ene haai naar andere haaien. (los van wat ze maandelijks betalen en overbodig of te duur is.)
En dat is een veel groter probleem dan itsme gebruiken.
Kbc maakt ze lichter. (waarom bij KBC als er gratis rekeningen bestaan) dit ook bij Kbc. Leve de aandeelhouders
Proximus maakt ze lichter. (waarom smartphone bij Proximus gaan kopen) Leve de aandeelhouders.
Energie maatschappijen maken ze gegarandeerd ook lichter. (oude of variabele contracten) Leve de aandeelhouders.
En dan maar over armoede bestrijding spreken.
Er is een grote groep die de weg kwijt is heden in het alledaagse, de bomen en het bos.
De Belg en zijn grote geheimen naar kinderen toe, alhoewel daar ook haaien tussen zitten.
Estate Guru believer.
Voor alle duidelijkheid, ik werk zelden via papier en Ik ben geen klant bij KBC. Het was alleen nu de eerste keer dat ik geconfronteerd werd dat ik, online, alleen itsme als keuze had.Leontje schreef: ↑31 januari 2022, 11:53Men moet geen klant zijn van KBC om een rekening te krijgen van Bolero. En ja, er zijn nog mensen die alles op papier willen en te voet naar het bankagentschap trekken om verrichtingen te doen, maar dat stadium ben ik al lang voorbij. Isme vind ik een vooruitgang.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je kan toch een account maken met enkel eID? Ben je dan alsnog verplicht van Itsme gebruik te maken?Denfi schreef: ↑2 februari 2022, 20:54Voor alle duidelijkheid, ik werk zelden via papier en Ik ben geen klant bij KBC. Het was alleen nu de eerste keer dat ik geconfronteerd werd dat ik, online, alleen itsme als keuze had.Leontje schreef: ↑31 januari 2022, 11:53
Men moet geen klant zijn van KBC om een rekening te krijgen van Bolero. En ja, er zijn nog mensen die alles op papier willen en te voet naar het bankagentschap trekken om verrichtingen te doen, maar dat stadium ben ik al lang voorbij. Isme vind ik een vooruitgang.